Volvo B19 männät

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Dataviilaaja, 17.2.2012.

  1. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Volvon B19:issa taitaa olla erilaisia mäntiä riippuen versiosta. Omaan projektiin tarvitsisi soveltaa jostakin mukit (nyt 88mm, tappi 24mm ja puristuskorkeus n. 44.4mm, tasalakiset), ja Volvossa olisi suht sopivan kokoiset, jos oikeaa tietoa olen saanut (sama tappi, pikkusta vajaa 89mm halkaisija ja 46mm puristuskorkeus, eli hieman sorvia ja vot.)

    Onko kaikissa B19:ssa tasalakiset männät?
     
  2. -nikke-

    -nikke- Gearhead


    On niissä eroja, koska eri versioisssa puristussude vaihtelee 7.5:1 - 10:1 välillä. Turboversioissa ja B19A:ssa oli ainakin syvennykset männissä, mutta en muista oliko pattipäät vai tasalakiset noissa korkeepuristeisemmissa(K ja E versiot)?
     
  3. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

  4. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Arwidsonin moottoriosaluettelo avuksi:

    -B19A, puristus 8,2:1, männässä kuoppa

    -B19A, puristus 9,2:1 tasalakinen

    -B19E, puristus 10,0:1, tasalakinen ja ilmeisesti kuitenkin matalampi kuin 9,2 B19A:n mäntä palotilan eroista johtuen.
     
  5. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Tämä olikin hyvä vinkki.
    ftp://snake.fwheel.com/pub/KATALOG/ARWI ... o_2004.pdf
    Ja vahvisti sen, että B20 -73-74, B19E tai B19A:n korkeampipuristeinen versio saattaisi olla sopiva mukien luovuttaja. Muissa malleissa ei oikein sopivia äkkiseltään haettuna ollutkaan.
     

Kerro tästä muillekin!