Volvo m45 laatikon vahvistus?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Jopas_jotakin, 23.12.2018.

  1. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Onko kukaan kuullu mitään noista vahvistetuista volvon m45 laatikoista, yhdellä jampalla on 370 heppasessa turbossa m45 paikallaan ja on kuulemma kestänyt.

    Mitä olen nettiä selannut, niin noihin joitakin vahvistussarjoja on saanutkin ja myös valitetyt laatikot kiinnostaa.

    Ja kiitos, sitten, ihan asiallisia vastauksia hakusessa!
     
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Hyvä ehdokas, vähän kallis vain.
    Voin kyllä itse välittää laatikon jos vain jostain saisi ratassarjoja.
    Olen korjannut kaksi transitin vaihdelaatikkoa, kun niistä hajoaa aina pakki ja pääakselin laakerit.
     
  4. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Taitaa mikä vain vahvempi laatikko olla halvempi sovittaa M45:en tilalle, kuin vahvistaa se kestämään. Mitähän ne isot Getragit maksaa nykypäivänä? Mullakin on yks, mutta ei myytävänä. Netistä löytyy kuvat adapterille Volvon kytkinkoppaan.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Ei ole vielä yhtään laatikkoa hajonu

    Tosin kuin m90 laatikoita on
     
  6. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Kestää tuo m45 jos et riko sitä tahallaa. Käyttäjästä kiinni.

    Mut jos kisailemaan alat ni hajoaa niitä
     
  7. 0rs0n

    0rs0n Gearhead


    Luulen että tähän ei kelpaa muutaku just tuo m45. Ja muutaman vuoden päästä m90

    Eli pois laskuista laatikon vaihto.

    Ruotsista kannattaa selailla sieltä varmasti löydät parhaat loota muutokset m45:seen
     
    xarper tykkää tästä.
  8. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Täällä näyttäs olevan tarvikkeet laatikon rakentamiseen.

    http://www.ssf-pyora.fi/m45.shtml

    Käsittääkseni vakionakin kohtuullisen kestävä loota, ainakin mitä kaverin Volvon säälimätöntä käsittelyä joskus seurailin....
     
  9. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo kyllä se todistetusti kestää ainakin 370 dynotettua heppaa, kunhan ei tee kolmosella mitään kytkin sudituksia.
     
  10. Isosta Getragista on monta versioita, mutta jos tarkoitat näitä Bemarin 5 -vaihteisia, niin menee hinnat 4 -numeroiksi ja sporttiversioissa hinnan eka numero ei ole 1 vaan 2..

    Uudempien Bemareissa on ZF :n laatikoita, jotka on vanhaa Getragia parempia ja ennen kaikkea halvempia. Sellasen saa parilla satkulla. Ainut huonopuoli on kiinteä kytkinkoppa. Niihin hitsataan toisia kytkinkoppia tai sitten laitetaan adabtereita. Esim. Volvoon saa valmiita adabtereita.
     
  11. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    No, koitetaan ensin tällä m45:llä, pitää pyhien jälkeen soittaa tuonne ssf-pyörään ja kysyä hammasratasparien hintoja.
     
  12. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Suomessa koneistetut rattaat... Ei halpaa.
     
  13. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ei varmaankaan niin.

    Lienee parasta ajaa vakiolla m45:lla ellei jostain jokkisautosta saa halvalla välitettyä laatikkoa.
    Onko kenelläkään omakohtaisia kokemuksia kuinka paljon tuo m45 sitten kestää, muutoinkin kun siinä 370heppasessa turbovolvossa, joka vaikuttaa tuolla lounais-suomessa.

    Koska vrcf:ltä ei saa kuin ne vakiovastaukset, jotka useinkaan ei pidä edes paikkaansa!
     
  14. Jooli

    Jooli Gearhead

    ei oo kun parista m45.sta kokemusta, toinen on kestänyt turbokoneen jatkeen hyvinkin ja toinen ei kestänyt vakio 100hp koneen perässä kun kolmonen hävis
     
  15. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Joo, kolmonen on se heikko lenkki m45 -laatikoissa.
     
  16. Keme

    Keme Gearhead

    Totta. Harvoin noi merkkifoorumilla pyörivät tyypit tietää mistään mitään ja vielä harvemmin niiden mielipiteet perustuu mihinkään kokemukseen. Parempi kysellä muualta josko joku antaisi omaan oletukseen sopivan vastauksen.
     
  17. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Ei vaan, itsekin tiedän että kolmonen on se heikoin lenkki.
    Ajattelin vaan että täälläkin on tietäjiä.
     

Kerro tästä muillekin!