Volvo tietoa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja toyopet, 28.8.2002.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Kyse on kaverin Volvosta.
    Vuosimalli muistaakseni 90 mutta kuitenkin uudempaa koria, jossa takalasi jo vinossa ja hiukan kulmia pyöristelty.
    Autolla on ajettu n. 120tkm.
    Siinä on semmoinen ongelma,että perä lämpiää aivan älyttömästi: kun on ajeltu sillä muutaman sadan km:n matkoja on takakontissakin tavarat ihan kuumia tasauspyörästön päällä. Hyvä, että lattiaan kärsii koskea.
    Kaveri ei ole autotekniikkaan hirveästi perehtynyt ja sanoo, että ei se haittaa, normaalia lämpenemistä. Mutta ei se käsittääkseni saa ihan noin paljon lämmetä. Buickin lukkoperä ei ainakaan kuumene.
    Se tekee ihan saman vaikka pakkasta olisi 25°C.
    Sattuuko kukaan tietämään missä voisi olla vika? Autosta on joskus aiemmin mennyt stefa taka-akselilta.

    Ai niin ja tämä on erillisjousitettu akseli.

    Bensaakin palaa 13-14l/100km.
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Olisko perä kuiva?
    Kohta narahtaa lopullisesti jokatapauksessa.
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei ole öljyn vähyyttä.
    Tarkistettu heti kun kaverille huomautin kuumenemisesta. Huollon mukaan ei mitään vikaa

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: toyopet 2002-09-05 14:25 ]</font>
     
  4. tanari

    tanari 1st gear

    jos ei ole voitelua = kitkaa = kuumuutta..
     
  5. Ambassador

    Ambassador 3rd gear

    Yksi mahdollisuus voi olla, että jompikumpi vetoakseli painaa tasauspyörästöä toiseen laitaan. Minulla on ollut joskus semmoinen
    tapaus, kun olin säädellyt laakereita. Mutta sitä en tiedä, voiko pelkkä tiivisteenvaihto oheistoimineen aiheuttaa tuollaista "siirtymää".
     
  6. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    En tiedä tuosta, mutta appiukko puhui vastaavasta autosta uutena imatran suunnalla:
    perä hajonnut ja korjattu merkkiliikkeessä. Sitten kaveri lähti lomareissulle vaunu perässä pääsi mikkeliin asti ja perä hajalla. Korjasivat mikkelissä ja matka jatkui. Rovaniemellä perä hajalleen uudelleen. Siellä taas korjasivat ja laittoivat jotain muuta kuin volvo osaa. On kuulemma sitten kestänyt.

    Tutulla taksikuskilla oli farmari-volvo (hiukan uudempi) 900-sarjan mutta jäykällä taka-akselilla (???). Siitä katkesi koko taka-akseli kuorineen. Volvolta ei saanut uutta vaikka sanoivat, että takuuseen pitäisi mennä.

    Onkohan se siis joku tyyppivika näissä malleissa?
     
  7. prostreet

    prostreet 1st gear

    tuli mieleen että linkkuperän kopasta lämpö johtuu paremmin koriin kun se on siinä "heti alla" verrattuna jäykkään akseliin
    onko tässä sitten kyse siitä?
     
  8. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Ei kai se sormia saa silti polttaa vaikka onkin lähes kiinni lattiassa.
     

Kerro tästä muillekin!