Volvo V70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rahikainen, 13.9.2010.

  1. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    :oops: Rupes tämmönen kiinnostamaan. Eli vm. 2001 alkaen. Diiseli + automaatti. Onko nämä ihan paskoja, vai voisko kuvitella ajavansa suht huoletta jokusen vuoden? Meidän hintahaarukan pelit on kaikki ajettu yli 400tkm. Onko näille paljon? Mitä tyyppivikoja? Kestääkö lootat? Ruoste?
     
  2. M

    M Gearhead

    itellä oli vanhempi v70 ja tädillä tällä hetkellä tuo 2001 vm. omasta poiki laatikko alle 300tkm ja tietty koiranluut on kulutustavaraa. tädin 2001:ssä onkin sitten ollu ongelmia. sähkövikoja, lasit ja lukot jättää toimimatta, väliin sammuu itekseen, ei starttaa ja mitään vikaa ei volvolla löydy. asentaja vaan tökkää pistokkeen kiinni ja toteaa, ei tää tietokone näytä mitään vikaa. sitten siitä lähti lakat kämmenenkokoisina laikkuina konepellistä ja parista ovesta. ruostetta ei ole, muttaa joku mätä...

    volvo on hyvä auto, mutta näissä nykyvehkeissä alkaa olla noita elektroniikkaongelmia kun kilsoja tarpeeksi.
     
  3. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    :rotfl: :rotfl:

    älä hyvä mies...
     
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Volvo oli hyvä auto silloin kun se oli vielä oikea Volvo.Tommonen V 70 ei oo Volvoo nähnykkään.Laatikoita noissa tainnu hajota jo ennen 200 000 km mitä oon kuullu.Eipähän noita kukaan ylistänykkään oo.Pysyisin kyllä erossa tommosista "väkkyröistä".
     
  5. lettumika

    lettumika 1st gear

    Ihan pakko kommentoida...
    Itse ajelin -98 s70:llä 180tkm -> n. 500tkm. Ilman isompia ongelmia. (Jos hyväksy ne koiranluut ;-) ). Ko vekotin oli sillä vw/audin koneella. Tosin huolettiinkin melko tunnollisesti. Viimesimmän 30 tkm aikana alkoi kylmäkäynnistys olla huonoa jos ei ollut saanut riittävästä lämpöä.

    Nytten on ollut alla pari vuotta 2004 vm v70 D5 awd. Kilometrejä kertynyt n. 80tkm. Eikä ole mitää kuluvaa osaa kummempaa tarvinnut laitella. paitsi Ohjaustehostimen joku letku alkoi kesällä tihkua paineesta, on varmaan tyyppivika koska osa varaosa mies sanoi suoraan että juu on hyllyssä.
    Kummankin automaatti on toiminut hyvin.

    Kolleegaalla on ollut 2001 vuosimallin v70 manuaalilaatikolla ja mittarissa yli 600tkm eikä meinaa vaihtaa autoa pois. Huollotkin ovat hällä olleet sellaista jätetään joka toinen kerta väliin meinikiä .Tosin joutui viime keväänä uusimaan moottorin kun joku oli laittanut sinne bensaa..

    Olen kyllä myös kuullut että on ihmisillä ollut ongelmia, mutta itselläni ei ollut mitään sellaista että pitäisi vaihtaa merkkiä. Perheessämme autolla aja sekä pitkä että lyhyt ihminen, monesta muusta autosta loppuu penkin säädöt kesken.
     
  6. Stance

    Stance Gearhead

    Yli 400 tkm rullanneissa alkaa olla laatikot ja alustat kertaalleen jo laitettuja? Kaverilla oli 2000 luvun alun diesel + man V70 eikä siinä muistaakseni mitään ihmeitä ollut. Vikavalot vilkkui välillä mutta sehän on nykyautossa enempi ominaisuus.
     
  7. Buick225

    Buick225 Double Gearhead

    Näin vauriokorjaajana ihmetyttää tuo vulvan tyyli kasata suuri osa autosta POPNIITEILLÄ??!!
    Muovinen kaiutinrimpula niitattu teräsniiteillä,ikkunan moottorit jne satans popniiteillä,kai volvolla kohta on syl.kansikin noilla,heh,paketissa tulee kansipahvi ja tarvittava määrä julman kokoisia vatun POPNIITTEJÄ :mad:
    Katsotaas mitä tulee vielä vastaan kun nuo kinkit saavat pajat pyörimään ja kaikki tehdään vieläkin halvemmalla,kauhulla odotellaan :rotfl:

    Popniittejä,ei ziisus.....
     
  8. Psycoil

    Psycoil 1st gear

    Vimone oikee Volvohan tehtiin (olikoos) vuonna -65 kun Amusooni oli vielä vahvasta pellistä tehty. Mistään mittää tiiä, mut isot miähet tällai kerto Toivosen Nesteellä... :lol:
     
  9. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  10. kuutio

    kuutio Gearhead

    TÄYSIN samaa mieltä nikken kanssa!!
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Kyllä Nikken linjalla mennään. Muijalle ostin 940 2.3 turbon tomaatilla,automaatti ilmastoinnilla,eberillä vakkarilla ym varusteilla. Pirun hyvä auto ajaa ja voimaakin on miellyttävään ajamiseen riittävästi.
    Ei ole aiheuttanut ongelmia.

    Oikea volvo vetää takaa. Loput on mitä on. Daffeja tai Foorteja...

    Uusissa volvoissa ainoa siisti juttu on se v8 moottori ja sekin on Yamahan. :poff:
     
  12. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Tässä uskalla mistään volvofoorumilta ruveta kyselemään. Kuitenkin vetävät kotiinpäin :rotfl:

    Kattos nyt miten etenee, pakkohan autoa ei ole edes vaihtaa, mutta tojotamiehen arki on niin pirun ankeaa. Edes mikään paikka ei hajoa :wc:
     
  13. Arttu78

    Arttu78 Gearhead

    n140 tkm takana vm 98 2.5 20V bensa V70:llä. Normihuollot ja koiranluita. Muuten ei mitään valittamista, paitsi tietty et toi ei oo neliveto.
     
  14. rkr

    rkr Gearhead

    Näin se vaan on. Kun tuosta meidän 940:stä joskus luopuu niin sen tilalle ei kyllä tasan tarkkaan tule uudempaa voimailuvankkuria.
     
  15. harry

    harry Gearhead

    volvon laatikko on ihan pask..jos joskus muistaa automaattiin öljyt vaihtaa niin sillä EI AJA KUIN 800 TKM (olin vieressä kuin laatikko vaihdettiin...) omalla s80 ajettu 400tkm laatikko toimii kuin unelma.
     
  16. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Kymmenen vuotta ko. merkillä töissä olleena voinen vastata.Idea siinä poppari hommassa on nopeus,tehtaalla nopeampi kasata niillä sekä kustannustehokkuus avainasemassa. Muutamaan muuhun merkkiin verrattuna Volvo on oikein ihana korjattava,TODELLAKIN paskempia on!Pellissäkin on vielä paksuutta edes vrt japsit.Maalipinta kestää 300tkm siistinä jonkinlaisella pidolla kun on.
    Noin paljon ajettuna Volvossakin alkaa oleen vikoja-missäpä ei olisi?! :lol: Mitä uudempi -mitä vähemmän ajettu sen parempi.Tätä ohjetta suositan aina kun autoa etsiskellään. Pitotavat vaikuttaa huimasti auton kestävyyteen.400tkm ajetussa autossa alkaa oleen yhtä sun toista.300 tkm mennessä on uusittu aikas paljon jo osaa,ehkä pääsee hetken aikaa kun alkaa osien "toinen" suuri uusintakierros.
     
  17. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mulla on myös tuommonen 900-sarjan stw 2.3 turbolla.
    Mä melkein ettisin hyvän loppupään ysisatasen, olikohan '98 viimeinen vuosimalli?
    Siihen on kuitenkin korjattu lähes kaikki lastentaudit mitä vanhassa 700-sarjassa oli. Ei ole kovin herkkä ruostumaan ja tekniikka on kuitenkin 90-luvun alkupuolelta, osia hyvin saatavilla. Ja raapii takaa.
     
  18. Naxu

    Naxu Double Gearhead

    Itselläni on tällä hetkellä käyttiksenä `99 V70 volle. Koneena volkkarin 2.5 tdi. Varsin mukava käyttöauto. On hyvä ajaa, kulkee ihan mukavasti ja kulutus alle 6:n litran seka-ajossa. Hankintahinnaltaan halpoja eikä ylläpitokaan mitään älyttömän hintaista ole.

    Kilometrejä toi oma kosla on kerännyt vasta 330tkm ja ainaki toinen mokoma vielä edessä.
     
  19. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ja eipä ruoste ole nykyautojen ongelma.Suurin ongelma on ne elektroniikan puolen asiat.Nitinöiden ja natinoiden kanssa pystyy ajamaan mutta joku ilmastoinnin tms muun toiminnan puute ketuttaa enemmän. Tai jos auto herjaa kokoajan kaikenmaailman häiriövaloilla..On siinä sitten hienoa ajella. :lol:
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Pajalla on työn alla `77 Camaro, jossa oven sisuskalut on tehtaan jäljiltä isoilla pop-niiteillä kiinni. Sama on mun `90 Ramissa.
     

Kerro tästä muillekin!