Volvo V70

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rahikainen, 13.9.2010.

  1. harri60

    harri60 Gearhead

    Vaimolla on käytössä -94 Volvo 850. Automaatilla ja ilmastoinnilla :) Hienosti on toiminut, ei mitään ihmeellisenpää vikaa. Nyt ajettu 260tkm.
     
  2. Erska

    Erska Gearhead

    Mielummin pop niiteillä kun pistehitsauksella... :mad:
     
  3. M

    M Gearhead

    sama juttu 82 trans am... tosi kiva on purkaa...

    vielä tosta tädin v70:stä kun sanoin että maalit kesii. ihan ok pidolla, mutta meni pahemmin pilalle kun jenkkimaalit :rotfl:
     
  4. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Popniittejä,ei ziisus.....[/quote]
    Pitotavat vaikuttaa huimasti auton kestävyyteen.400tkm ajetussa autossa alkaa oleen yhtä sun toista.300 tkm mennessä on uusittu aikas paljon jo osaa,ehkä pääsee hetken aikaa kun alkaa osien "toinen" suuri uusintakierros.[/quote]

    Meillä 2001 focus tddi jossa mittarissa se 380tkm ja alustaan vaihdettu viimesen 200tkm aikana yks nivel! Ja sekin oli oma kämmi kun sulatin sen itse pilleillä paskaksi.. :oops:

    Huolto on ollut mallia öljyt ja suodatin ajallaan eikä muuta +hihna kun tarvii..

    Et jos 300tkm ajettuun autoon on vaihdettu aika paljon osia niin sitten meille on sattunut hiton hyviä autoja.. Mielestäni "nykyautoille" tuo 300tkm ei ole vielä mitään. Uusissa, muutaman vuoden ikäisissä nuo sähkö ongelmat onkin sitten riesana.. Ja niitten kanssa ei kehtaa pelleillä edes itse asentajat... :eek:
     
  5. M

    M Gearhead

    hmmm... minkäs takia sille autolle kaasupilliä on pitäny näyttää, jos ei kerran mitään vikaa ole... sori oftopic, mutta pisti silmään.
     
  6. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Ja jos tyyliin jokapäivä vedät 100km yhtäsoittoa etkä pyöri nurkissa niin siinä salaisuus kohtuu vähäiseen osien kulumiseen. Nurkka ajo syö autoa. :D Lisäksi tuo V70 on kohtuu paljon painavampi auto,joka tietenkin syö niveliä ihan erilailla. Lisäksi osat monasti kohtuu huonohko laatusia kestoon/hintaan nähden.Jos työkalut pysyy kädessä,en pidä sitä suurena ongelmana. Työkaveri vetänyt Focuksellaan kohta vissiin 400tkm rikki,eikä ole paljoa uusinut hänkään. Halpaa ajoa on verrattuna Volvoon.Toki ehkä jos ajaisin itse paljon(yli 25tkm/vuodessa)ottaisin vikoineen päivineen Volvon. Turvallisuus niissä on ainakin parempi. 8)( Minulla ei ole Volvoa,heheh.Ei ole mainospuhe tässä).
     
  7. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Mulla on ykköskäyttiksenä tuollanen 98 v70...2.5tdi automaatti. Ei kyllä voi valittaa. 645tkm mittarissa ja ei mitään vikaa jos paria korin pikku kuppaa ei lasketa. Olen kolmas omistaja. Kone avaamaton ja laatikko on vaihdettu alle 200tkm uuteen. Ilmeisesti helsingin taksi käyttö tappo laatikon. Öljyt kannattaa usein vaihtaa niin loota kestää.
    Viime talvena oli unohtunu laittaa roikkaan ja pakkasta oli aamuyöstä -34 ja oli pakko lähtee töihin, vähän aikaa kun kihnutteli niin tulillehan se lähti :) tuo ois hyvin uudemmallekkin/vähemmän ajetulle diisselillekin.
    Leimalle on ollu alatukivarsi ja raidetangonpäätä yms normaalia.
    Varusteet pelaa kaikki paitsi löpölämmitin ja sekin toimii kohta 8)
     
  8. lettumika

    lettumika 1st gear

    Tyypillisesti ainakin tuonikäisen volvon naftalämmitin on ollut sellainen että se ei ole tykännyt pätkäajosta. Sekun lähtee käymään automaattisesti kylmällä kelillä. Ei ehdi kunnolla lämmitä ja putket tukkeentuu. Silloin kun vielä asuin kaupungissa ja työmatka oli 10-15 min, sai sitä putsatutaa vähintään kerran vuodessa. Laittoivat merkkihuollossa siihen kytkimen jolla sen automaattikäynnistyksen voi estää, pysyi paremmin kunnossa.
     
  9. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Ilmeisesti tämä ongelma oli niissä missä on automaattinen ns. ajolämmitin...???? Tuossa mun autossa on se öyheempi versio missä on 2xajastus kellot ja siitä napilla se käynnistys... ainakaan mun tietääkseni tuossa ei ole sitä automaatti käynnistystä ollukkaan?

    BTW... Piti tuossa inttää työkaverin kanssa joka on vannoutunut vanhalla toyotalla körryyttäjä ja tietenkin toyota on maailman paras auto ja siinä ei ole ikinä mitään vikaa... Ei ruennu ukko uskomaan että on 650 mittarissa ja kone on avaamaton :) Sano että sitä koneremonttia ei ole merkattu huoltohistoriaan kun se laskee arvoa :D Vaikka oon kolmas omistaja ja on bilian/wetterin kattava historia... Lie nuilla parhaillaan miljoonaa ajettu avaamatta??
     
  10. pikileka

    pikileka 3rd gear

    Jos ton ikäsen V70:sen hommaat, niin ehdottomasti D5 koneella. Se volkkarin 2.5 tdi on kanneltaan suht heikko. Tietysti kaikki noi hyvin huollettuna toimii pitkään. Kyllähän noita on 5-600tkm ajettuja ja ei oo tehty suurempaa remonttia.
     
  11. Damned

    Damned Gearhead

    No siinä se on "heikko" missä mersun viitos- ja kuutosdieselit :odroll:
    eli huolimattomalla käytöllä saa pitkän kannen kieroon lähestulkoon autossa kuin autossa.
     
  12. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Onkos tuota eka koppaa etes tullu D5 koneella?? :eek: Eikö se D5 oo volvon oma kone?

    Edit. Ketjun aloittaja olikin hakenut kakkos kopan v70 voleksia. Niissähän se tuli tuo D5 kone.
     
  13. linc-77

    linc-77 Gearhead

    Mulla on tommonen -04 D5 ja tomaatti + lastu, hyvi seo tähän asti toiminu. Mittarissa reilu 200 tuhatta. Kulutus 6.3 litraa, talvella enempi kun toi lisälämmitin tuppaa käymään pakkasella aina. Mulla toi lisälämppäri automaattitoiminnolla edelleen kun ei tuu lämmintä tarpeeksi ilman.
    Toi Ardic tahtoo herkästi keitellä tuota nestettä ja talvella tarttee lisäillä joskus. Tarkemmin noista vaikka yv:n kautta
    -Jukkis-
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Yhden pääkaupunkilaisen taksi-isännän kanssa juttelin jolla oli vara-autona semmonen 90-luvun lopun V70, kattelin että aika kulahtaneen näkönen laite, kerto ajomääräks 850tkm ja aski vaihdettu kerran, koneelle ei kuulemma huoltoja ja kulutusosia kummempaa...
     
  15. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    Eihän nämä ilmeisesti ihan kauheita pommeja ole. 98 Avensis on niin muovinen ja ankea kippo, että tekis mieli vähän mukavampaa. Ajoa tulee kuitenkin keskimäärin 120km päivässä.

    Tuossa Helsingin reissulla katoin, että joka viides vastaantuleva oli v70 :rotfl: Pahempi tusinatauno peli kuin avensis :rotfl:
     
  16. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Noin paljon kun niitä on liikenteessä,niin ei kai se kovin huono auto voi olla.
     
  17. pikileka

    pikileka 3rd gear

    Kestäviä ne on. I-koria ei ole saanut D5:na, II-koria kylläkin. D5 on volvon oma. Ja tosiaan, saahan sen kannen kieroon melkein autosta kuin autosta. Huoltaminen ja auton käyttö vaikuttaa aika lailla.
    Kyllä itse ainakin ajelisin V70:llä mielummin kun Avensiksella, on ainakin hiukan auton tuntua :)
     
  18. vanahanaama

    vanahanaama 2nd gear

    Ja onhan tuollanen volvo varmasti turvallisempi kun saman ikänen avensis... En kyllä menis allekirjottamaan että nuo kannet tuossa tdi:ssä jotenkin heikkoja ois, ainakin omat käyttökokemukset puhuu toista. Ei ainakaan tuo mun raktori oo muuttunu suuntaan tai toiseen vaikka kenkääkin on välillä tullu annettua ja kone tosiaan ajettu 650tkm ja avaamaton. Etupään nivelethän nuissa on aika monesti leimalla hylkäys perusteena.
     
  19. lesabre

    lesabre 1st gear

    Onko noi nykyVolvot jakoketjulla kaikki?
     
  20. RT 70

    RT 70 2nd gear

    Mun -05 V70 on ainakin hihnalla.2008 ja uudemmat niin en ole varma.
     

Kerro tästä muillekin!