volvo240 jätti tielle >=(

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ido59, 14.4.2004.

  1. ido59

    ido59 Gearhead

    Moi,


    auto '85 244 b200k, 390tkm, toiminut 10tkm mitä meillä ollut täysin virheetömästi. vaimo soitti 1h sitten, huomasi, ettei vilkkujen merkkivalot mittaritaulussa toimi eikä lämpö&bensamittarit toimi... kerroin, ettei syytä huoleen, joku sähkövika - sulake tms mennyt. Tästä 5minuutin päästä vaimo soitti uudelleen ja sanoi, että yhtäkkiä veto loppui, pakopukesta kuului pamaus ja matka päättyi siihen. Meen iltapäivällä tutkimaan autoa. Nyt kokemukset jakoon, ja villejä arvauksia viasta?

    ido59
     
  2. Jas

    Jas Gearhead

    Oisko lataus lopahtanut?
    Olikos volvon laturissa hiilet ja säädin samassa mötikässä..? Kannattaisi ehkä kokeilla toisella jos helpolla paikalla vaihtaa.
     
  3. Rubberduck

    Rubberduck 1st gear

    Juu, haiskahtaa latauksen puutteelta ja sen vuoksi tyhjentyneeltä akulta.
     
  4. Raipe

    Raipe 1st gear

    Mulla teki omega saman homman, kaikki mittarit lopetti toimintansa sekä soitin ym..
    vähän matkaa pääsin ja sit meno loppu kun seinään.Syy laturi paskana.
    Kyllä ahdisti jäädä ooppelilla aamuruuhkan sekaan...
     
  5. ido59

    ido59 Gearhead

    joo, ei vaimokaan kauheen tyytyväiseltä puhelimessa kuulostanut... mutta kuulostaa järkeenkäyvältä toi latausvika... otanpa siis pari akkua mukaan josko niillä pääsisi kotiin saakka laturin kimppuuun. tänx.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ...joka päiväistä meillä.. 81 kori mihin vaihdettu 89 tekniikka jonkun tosi pätevän toimesta. Välil lataa, välil ei, ja välil lataa niin että akku kiehuu. Varoitusvalolla tapana toimia siten että kun valo palaa niin se lataa, kun ei pala niin ei lataa. Niin ja silloin ku lataa liikaa niin valo kirkastuu rundien mukana kunnes 5000rpm polttimo sulaa. Maantiellä tapana antaa oireita mittariston kautta. Lämpö- ja bensamittarien neulat kun lähtee putoomaan ni silloin tietää että kohta kävellään taas. Yleensä ne häipyy itestään kun sitä alkaa tutkimaan. Useiden latureiden ja säätimien jälkeen meille riitti ja vietiin se volvopajalle tattikselle ja työmääräys kuului; ei lataa, laita kuntoon. Uusi käytetty laturi uusilla osilla ja säätimellä, Akulta moottorinlohkoa pitkin oleva kaapeli oli välillä oikarissa ja sulakerasian piuhoissa sanomista ym. Löysivät (tyyppi)viat äkkiä ja tuli kuntoon. Ensi diagnoosi ku tarjosin sitä niille oli "onks siinä vetokoukku? On. Onks orggis vai tee-se-itse? Tee-se-itse niin kuin koko auto. Jaahas, siis taas yks TEKELE, no ei hätää, meillä osaava sähkömies. Koukun liitännöistä kuulemma voi alkaa etsiä syitä, niin nytkin.
    Eilen hain pajalta korjatun ja toimivan volvon mikä oli tammikuussa katsastettu ilman moitteita. Liian hyvää se oi ollu ollakseen totta että nyt se toimisi. No toimii se mutta tielle jäännit on näköjään meidän volvolla perinne, eilen sit lähti laatikon palkki rungosta irti.
    Lapsetkin tietää parkkipaikalla missä on volvo ollut, sulaneen lumen alta paljastu iso kasa palaneita sulakkeita ja röökin tumppeja.
     
  7. siltsi

    siltsi 1st gear

    Mulla on tehnyt kaksikin 240-Volvoa mittarivalotempun ja sammutuksen perään; Ensin oli vm 78, joka pihaan ajettuani ja avaimen pois nypättyäni sytytti kaikki mittariston valot iloiseen punahehkuun!. Seuraava oli vm 83,joka ensin pimensi vilkkujen merkkivalot ja hetken kuluttua vilkutteli omia aikojaan erinäisiä merkkivaloja ja lopuksi otti ja sammui. Lisäksi tiedän yhden -79, joka otti ja paloi poroksi. Syy oli kaikissa näissä sama: Laturilta tuleva johto kulkee moottorin alta akulle ja on alttiina jos jonkinlaiselle öljy- ja suolamömmölle. Tämä ko. johto otti oikosulkua lohkon pohjaan kaikissa kertomissani tapauksissa. Kahdesta niistä tuli sammui kädellä taputtelemalla...yhdessä kuski ei ehtinyt...
    Vaikuttaisi jonkinlaiselta tyyppivialta jos näin pienestä otoksesta niin voisi sanoa.
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Siltsi joo just tota LATURILTA STARTILLE MOOTTORINLOHKOA PITKIN MENEVÄÄ KAAPELIA tarkoitin. Useita latureita poltti tuon takia. Viimeksi alkoi mulla ajossa handbrake ja brake failure valot hehkumaan ku lopetti latauksen. Parkkiin ja akku irti ettei rupea hehkumaan koko auto! Volvopaja ei suostunu edes myymään tuota johtoa käytettynä vaan tekivät sen uusiksi eikä enää moottorin lohkoa pitkin. Suosittelen.

    http://www.volvo-purkaamo.com
     
  9. siltsi

    siltsi 1st gear

    Just, niin startillehan se piuha meni...ei sitä siinä liekkejä taputellessa niin ehtinyt tarkastelemaan mihin se piuha menee :grin: Onneksi öljy palaa melko huonosti...
     
  10. ido59

    ido59 Gearhead

    Otin ohjeista vaarin ja varmuudeksi kaksi täyttä akkua mukaan kun lähdin tutkimaan vikaa ja täydellä akulla auto pärähti käyntiin ja toimi kuin ennenkin. Ko volvo on pihalla ja meen kohta laturia irrottamaan. Täytyy kattoo myös se laturin johdotus. Kaunis kiitos avusta.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tarkoittanee sitä, että Volvossa on oltava jonkinlainen ajotietokone. Itelläni yhdistelmä: laturin-, öljynpaineen-, käsijarrun- ja pitkien merkkivalo kun syttyi, tarkotti se sitä että flektin siipipyörän mutterit oli löystyny, siivet eni syyläristä läpi ja kasteli laturin..
    Joku kun selvittäis nää eri valokoodit, niin siinähän ois valmis taulukko.
     
  12. siltsi

    siltsi 1st gear

    No eikös siinä silloin siis palanut kaikki Volvon merkkivalot?...ei siinä mun 78 volvossa ainakaan mitään tietokoneta voinut olla. Merkkivalojen maat vaan sattuivat olemaan sopivasti hollilla oikosulun iskiessä kipinää... Mulla kävi yksi toinenkin aika kettumainen vika siinä 78ssa: Bensatankista lähtevään putkeen oli ruostunut pieni reikä ja se tietty aiheutti ilmatulpan putkistoon. Meni muuten muutama hetki löytää se vikakohta napapiirin Shellin pihassa nykertäen... Mutta muuten oli aivan älyttömän hyvä auto...mitä nyt lähti lopulta kuivalla asfaltillakin liirtoon...
     

Kerro tästä muillekin!