Volvon pääsylinteri jenkkiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja HenkkaTurust, 2.3.2002.

  1. HenkkaTurust

    HenkkaTurust 1st gear

    Onko tietoa tai kokemuksia: Alkuperäisen ykspiirisen tehostamattoman pääsylinterin syrjäyttäminen Volvo 240 tehostin+pääsylinteri yhdistelmällä.(Sattuu löytymään nurkista)
    Mulla on koko alusta palasina, ja joudun jokatapauksessa vetään uudet jarruputket.
    Voihan olla, että takapiiriä varten pitäis laittaa paineen alennusventtiili, mutta onko muita ongelmia? Joku sanoi, että levyjarrujärjestelmässä on tietty "peruspaine" aina olemssa, eli rumpujarrut tulisivat jonkunverran laahaaviksi. Taas toinen tuttuni oli laittanut em. Volvo kamat omaan rumpujarrulliseen autoonsa, ja väitti että pysähtyy kuin seinään. Vaunu on 60-luvun alun full-size FoMoCo. Eli bolt on levyjä ei ole. (paitsi amerik. muutossatsi, hinta Miljoona €?)
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Joku väitti joskus että volvon jarrutehostin sopii gm:ään melko heittämällä eli lienee helppo saada sattumaan paikoilleen. Pistä kiinni vaan, levyjarrullisessa on ainakin suurempi paine jarrujärjestelmässä joten voi olla että rumpujarrullinen tosiaan pysähtyy "kuin seinään".
     

Kerro tästä muillekin!