voort ranchero -74, käyttis???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja lintta&romu, 6.1.2006.

  1. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    juu, aattelin että vois yhdistää huvin ja hyödyn? :eek: jos ostaisin lavajenkin, joka ois pakuksi rekisteröity...

    selainen kepöä ja siellä oli ´74 ranchero, joka oli ollut n.40v raviradalla käytössä, ja nyt poistettu sieltä... kaikki ajot mitä autolla on ajettu, on tietääkseni ajettu sitä ymyrää. mittarin mukaan autolla on ajettu 33tkm. kone on 305?cid, tai joku siinä paikkeillam laatikko on joko, c4 tai c6 tomaatti joka tapauksessa. kuulemma auto ei paljon uutta häpeä,kun vuosi sitten on vielä kone ja laatikkokin rempattu.

    kertokkas nyt viisaat:

    -minkä verra kaikki maksut jos pakuksi rek.
    -opiskelija kun olen... mikäköhän olisi realistinen arvio paljonko sekalaisessa ajossa menee pensaa?
    -rankkurin hyvät ja huonot puolet.
    -onko toive ajattelua käyttikseksi?
    -muutakin voisi kertoa mitä en tajunnut kysyä...
     
  2. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    Jep Jep

    Konehan on varmaankin 302 se on Foortin kone (305GM) paitsi tietty jos porattu ylikokoon.
    Mitäs järkeä sitä on miksikään pakuksi rekisteröidä jos se on bensakoneella ----- saavutettu hyöty. Mulla oli ainakin '78 Ranchero ja sehän oli automaattisesti rek.otteessa pakettiauto, kaikissa vaan ei tartte pitää sitä saatanan isoa keltaista lätkää.
    Se on aikas kohtuu kulutuksinenkin peli vielä. Matka/seka-ajossa 10-12 litraa sadalla. Saahan sen tietysti luukuttamalla imemään enemmänkin.

    Käyttöpelinä mitä mainioin, yleensä ainakin saakutin hyviä ajolleen.
    Talviautona ei ehkä paras mahdollinen pitkän keulansa ansiosta. Lämminhän se kyllä on ja silleen. Pyöräkin pitää kun laittaa hiekkasäkkiä lavalle.


    Siinäpä jotakin asiaa.
     
  3. triniemi

    triniemi Gearhead

    Eihän bensa-autolla oo muutaku käyttömaksu, 84e, oli sitte paku tai henkilöauto. Dieseleissä on paku halvemmalla verolla. Jos tosiaan oon niin vähän ajettu kun väitetään niin se pitäis näkyä päällekkin päin jollakin tavalla joten jos hinta on vaan kohdallaan niin osta pois, räpeltämättömiä ei enää löydy paljon. Jos arveluttaa joku niin kannattaa ottaa asiasta ymmärtävä kaveri koeajolle mukaan.
     
  4. retro

    retro Gearhead

    Varmaa noin pikkusen koneen kanssa C4. Kone varmaa 351, taitaa olla yleisin vaihtoehto.
    Hyvää on kierrejouset, mitä ei letukan vastaavassa ole. ;) Alustaa on siis helpompi lähteä parantelemaan. Kyllä mä toissakesänä ajelin lähes kaikki ajoni Rancherolla, mutta tekniikka 460 + C6, eli kakkua mulla meni vähän enempi, ku keveemmällä lootalla, ja pienemmällä koneella. Tänä kesänä ajot vähän jäi, ku piti suorittaa pakollinen palvelus valtiolle. Kyllä sitä käyttiksenä kelpaa pitää, ainaki kesällä, jos perse kestää. :oops:
     
  5. Dragonfly

    Dragonfly 1st gear

    Siis vertaatko Fordin Rancheroa Chevyn Full Size Pick-Up:iin??
    Caminossa kuitenkin on kierrejouset ympäriinsä.
     
  6. Simo

    Simo 1st gear

    Uutena Suomeen vuonna '75 tulleissa Rancheroissa lienee kaikissa ollut 302:nen.

    Niin ja jos siinä olisi lehtijouset jo valmiiksi, niin ei tarvitsisi lähteä parantelemaan :wink:
     
  7. nixon

    nixon 3rd gear

    Jos kaikki ajot on tehty raviradalla, niin uskoisin että tässä vaiheessa tärkein kysymys on onko autoa ikinä rekisteröity tieliikenteeseen?
     
  8. retro

    retro Gearhead

    Hah, kyllä toi viimeyönä kuulosti ihan fiksulta. En mä kyllä enää näin herättyäni keksi mitä oon ajatellu. :odroll:

    ...Alkoholilla ei ole osuutta asiaan, se on vaa ylenpalttinen väsymys, mikä saa kummallisia ajatuksia päähän. Onneks muut jaksaa pysyä vähän virkeämpänä, tai ymmärtävätä nukkua sille varattuna aikana. :lol:
     
  9. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    joo, sen onuhdin mainita että auto on rekisteröity joskus vuonna 74 mutta ei sen jälken.

    osaako kukaan kertoa vielä eri moottorien kulutuksista ja yleisistä vioista?

    onkohan kulutuksella paljon eroa m foordin 2,0 v6 moottorrin kanssa paljoa?
     
  10. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    no jos siihen jonkinlaiset paperit ja luovarit löytyy niin saat rekisteriin.

    ero on varmasti huomattava fordin 2.0 v6 koneeseen :rotfl: :rotfl:

    eli tehot nousee (ainakin luulisi) tuplasti, ja kulutus todennäköisesti x3 eli siihenmalliin.


    itellä on kalajoen raviradalta "pelastettu" el camino -72....täys paskahan tuo on kun tarkemmin on purkanut :D vissiin ajettu kolari kun etuvalot oli kyhätty popniitillä kiinni ja lokasuojassa oli joku helv. iso kolo joka oli paikattu pakkelilla( parin-kolmen sentin kerroksella) kuskin ovessa sama homma, oli vissiin painunut sisään = sisällä oleva tukirauta vääntynyt = ikkunat ei toimi = leikattu koko ovi keskeltä poikki ja poistettu se tukirauta = hitsattu ovi takaisin kuosiinsa varmaan yhdellä vedolla ja pakkeloitu taas muutamasentti siihen päälle...

    kertokaa joku tarkemmin jos tietää beigestä raviratalähettiautosta kalajoelta :) www.elcamino72.tk
     
  11. kime2

    kime2 Gearhead

    Tuollainen Ranchero on mitä parhain lavajenkki,lähinnä maku kysymys verrattaessa el caminoon. Mulla ollut useita caminoita eri vuosilta ja kaverilla pari rancheroa 429:llä ja niistä on sen verran kutinaa jäänyt,et vielä joskus Ranchero! Kulutus ny ei varmaankaan kovin hirveitä v6-aunukseen muutu,mut kulku on parempaa ja varmempaa ja nuo antavat tod.hyvän kyydin tien päällä!
     
  12. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear


    72 El Caminon perässä ovat hevoset juosseet kun taas 72 Rancherossa ovat "hevoset" olleet kyydissä.
    http://www.torinocobra.com/images/gerar ... chero4.jpg
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Olipa miellyttävä kuva,kuorma täynnä "elämän viagraa"! Tuolla kuormalla kelpais mökillekin ajella,eikä paljon siinä vaiheessa kiinnostais olisko pellin alla 429 vai 302,kunhan vaan laatikkona olis,tjaa mitäs väliä silläkään olis tarkemmin kuin miettii lattia vai rattikarahka :lol: Perästä viis,oishan tos ysituumaselle muutakin käyttöä :lol:
     
  14. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Menihän eräässä pienemmässä laukkakisassa eräs heppa caminosta ohi :eek: :lol:
     
  15. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    joo, elikkä aika erilaisia tuntemukstia kulutuksesta, joku sanoo että kulutus kolminkertaistuu, joku taas että pysyy suunnilleen samassa :eek:
     
  16. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    ja sitten, onko vakuutusmaksuissa eroa, siinä onko auto rekisteröity hekitöautoksi tai pakettiauotksi
     
  17. On . Yleensä vakuutus on halvempi pakussa, vaikka auto olisi muuten ihan sama kuin ha. Ero on yleensä useita kymmeniä prosentteja.
     
  18. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    vielä etsitään TIETOA kulutuksesta, myös vastaavien moottoreiden kulutus kiinnostaa
     
  19. "74 ranchero, joka oli ollut n.40v raviradalla käytössä, ja nyt poistettu sieltä... "

    No näin ikäherkkänä.. Ei 74-mallinen olevoinut olla kuin 32V käytössä :p
     
  20. lintta&romu

    lintta&romu Gearhead

    no voi perkele eikö 2006-1974 ookkaa 42? :oops:
     

Kerro tästä muillekin!