Vortec 5700 edit. nyt toimii.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Jza, 4.2.2011.

  1. Jza

    Jza Double Gearhead

    Taas vaihteeksi vittuilee hän.

    Eli tuossa joku aika takaperin tuo kiesi kuoli motarilla ja korjautui puolan vaihdolla. Sen jälkeen on ollut tasaista alamäkeä ja viime viikkoina alkoi tuntua, että kun vähän painaa kaasua, niin veto loppuu. Tänään se sitten hyytyi lähes kokonaan. Ei ottanut jenkaa kolmea tonnia enempää ja hädin tuskin sain auton pihaan saakka. Ylämäet tultiin käytännössä tyhjäkäynnillä.

    Hain uuden sytkämodulin (kun muut hilut oli kaupasta loppu) ja vaihtelin sen, mutta ei apua. Sen vaihtamisen jälkeen samaa eli sahaamalla pitkää voi sen käyntiin saada, mutta jos polkaisee kaasua niin siihen sammuu ja käyntiin saa sahata niin että melkein katkeaa. Aiemminkin tuo teki tuota satunnaista kettuilua kostealla ilmalla ja vähän sama vaikuttaisi olevan tilanne nyt. Tosin nyt siellä on jotain oikeasti vaihteeksi hajalla :odroll: Hapettuneita liittimiä olen yrittänyt metsästää, mutta tuloksetta.

    Idiksiä? Puola vois olla yksi, mutta ei kait se nyt voi hittovie levitä parissa kuukaudessa? Ja mikä sen hajottaisi... Kampuran asentotunnistin on vaihdettu kanssa vähän aikaa sitten. Jakajan otin auki ja tsekkasin. Vaikutti ihan hyvältä. Bensapumppuhan alkaa olla eläkeiässä toki, mutta ei kait ne noin leviä, että ne toimii vaan melkein? Vaan joko lähtee pyörimään tai sitten ei lähde...? Kokemuksia?

    Niinjoo, katalysaattorin tuo vissiin poltti siinä puolan kärähtäessä ja siitä on vikakoodit. Muita koodeja ei näy.
     
  2. jaska 350

    jaska 350 3rd gear

    Voi se bensapumppukin "kuolla" noinkin, ei välttämättä riitä paineet tietyn kierrosluvun jälkeen.
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

    No voihan tuokin olla totta. On vaan semmoinen operaatio, että ei tuolla vesilätäkössä makaillen ihan heti houkuttelis lähteä vaihtamaan :lol:

    Prkl, pitäs olla tuohon melkein joku testeri, että tuleeko sieltä painetta... Surisee se joo, mutta enemmistä ei sitten hajua. Onneks noita antureitakaan näissä vehkeissä ei ole kovin montaa, missä voi jotain matoja olla :-?
     
  4. capri2

    capri2 1st gear

    Oire haisee hyvin vahvasti bensapaineongelmalta.. mittaa bensapaine + lue vikakoodit.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Vikakoodit luin kyllä. Ihan niin kuin tuossa aloituksessa kerroin, joskin meni varmaan muun tuotoksen sekaan. Ei muuta koodia, kuin että katti paska, jota se varmaan myös on, kun niitä käppyröitä olen diagnostiikalla tutkinut.

    Mutta tarttee keksii joku patentti mittaa noi paineet sitten varmaan. Olisko hyvii idiksiä näin kotikäytössä siihen? :lol:
     
  6. 370

    370 Gearhead

    Tarkkakorvainen kuulee virran päällelaiton yhteydessä, jos pumppu jää huutamaan. Yleensä bensapumppu pitää kovempaa ääntä pari sekuntia max. Jos pidempään, niin jossain vika.
     
  7. capri2

    capri2 1st gear

    kyllä se pumppu voi käydä, mutta ei tuota tarpeeksi painetta... bensalinjasta löytyy jostain venttiili mihin voi tökätä painemittarin.
     
  8. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ootkos ajellu "wiinabensalla"??? Liuottanu paskat tankista ja tukkinu filtterin tai sulattanu jotai linjoista...

    Ja ylipäätään ootko bensafiltteriä vaihtanu millo?? Ettei ois tukossa...

    Kovin kun viittaa ettei tosiaan bensa riitä, paukuttaako putkessa ku hyytyy?? Yleensä paukuttaa bensapulassa...

    Tahi sitten sulla on se katiska tukossa, sulanu???
     
  9. VooDoo

    VooDoo Gearhead

    ...Ja kun katti on sulanu, niin ettei olis tukkoon samalla mennyt..?
     
  10. audiq

    audiq Gearhead

    Se on silloin kytkennässä vika, jos jää huutamaan. Se hurahdus on aina vakio, eikä sillä ole paineiden kanssa mitään tekemistä.
     
  11. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Jos sen bensanpainemittarin liittää bensakiskoon, näkee toki tyhjäkäynnillä ja kaverin paikallaan kierrättäessä ne paineet, mutta olis hyvä nähä ne vielä ajossa vedättämällä eritavoin läpät auki.

    Silloin jos laskee huomattavasti niin avot.

    Nimim. juuri yhden vastaavan tapauksen tutkineena ja painemittarin pyyhkijänvarteen kiinnittäneenä. (tyhmäkäynnillä oli ok, mut ajossa laski jo pintakaasulla johonkin 0,4 baariin, ooppelin ruiskukone..)
     
  12. Jza

    Jza Double Gearhead

    No jos se ylipäänsä liikkuisi omin voimin, niin vois tuota ajamista harkita :lol:

    Puolan mittailin ja ehjä näytti olevan. Kipinäkin tulee, mutta eipä mittarin puutteessa nyt päässyt tsekkaamaan että tuleeko oikeaan aikaan... Bensapumppukin pyörii ja painetta tulee "jonkin verran". Paineen määrästä ei tietoo, mutta katotaan josko siihenkin jostain mittarin saisi lainaan...

    Putkeen se ampuu välillä ja toisinaan ihan kuin ampuisi vastaan. Kesken starttauksen "tökkää"... Eli ihan kuin sytkä heittelisi miten sattuu. Olisko se lähes ainoo vaihtamaton osa, eli nokan tunnistin sitten kaput. Ei tosin kerro kyllä vikakoodia tuosta, ja luulis sen jotain itkevän jos sytytys noin pirusti vippais. Taidan laittaa kuitenkin sen anturin ja bensapumpun + filsut tilaukseen.
     
  13. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Lainataan valmista...
    Omassa 5l wörtekis kans ongelmia, eikä meinaa käynnistyä.
    Käynnistyy kun noin kymmenen kertaa laittaa virrat päälle ja pois eli paineet häviää. lisäksi kun kaasun polkasee pohjaan niin kierrokset nousee muttei rajottajaa vasten ja jää röpeltää just niinkuin bensat ei riittäis.
    suodatin on vaihdettu muutama tonni sitten ja samoin kesäl bensa pumppu.
    Rockautosta tilasin pihinä korjaus satsin missä pelkkä pumppu. Ei siis sitä anturi muovi purkkia missä ite pumppu on. No ongelmia tuli heti, tilatussa pumpussa ei ollu primerointi piiriä mikä täyttää sitä muovi purkkia tankin sisällä. "väliaikaisena" ratkaisuna laitoin tavis motonetin pumpun kierrättämään bensaa eli imee tankin päistä ja täyttää sitä purkkia.
    Ongelma voi tosin olla ettei samoista naruista riitä virta molemmille pumputtimille. Mutta aluksi se pelas ihan hyvin.

    No nyt on tilattu Elmotec eli http://www.turbotec.com/henkiloautot/tu ... lmscan.php
    Niin pääsee läppärin kanssa tutustumaan laitoksen sielun elämään paremmin.

    Tuossa on Vortec asiaa pähkinän kuoressa.
    http://www.truckforum.org/forums/genera ... ticle.html

    Eli on aika ronkeleita tuosta bensan paineesta. pumppu pumppaa mut pieni lasku paineissa niin ongelmia luvassa.

    Juu Tuubissakin on monta videoo ongelmista.
    Esim. http://www.youtube.com/watch?v=ptr2RtjM ... re=related
     
  14. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    Kyllä oireet viittaa bensapulaan tai tukossa olevaan kattiin.
     
  15. ire63

    ire63 Gearhead

    Mulla on kahdessa kulkupelissä ollut samantyyppinen vika ja molemmilla kerroilla vika oli sulaneissa katin sisuksissa jotka tukkivat putken.

    Meno hyytyi pikkuhiljaa eikä kone ottanut lopulta kierroksia kuin pari tonnia.

    Eka auton kanssa meni jonkin aikaa pähkäillessä vikaa mutta kun toinen tapaus tuli niin vika oli helppo löytää.

    Tuossa voisi verrata pakoääniä jos olisi vastaanlainen terve auto verrokkina, mulla ainakaan putken päästä ei kuulunut paljon muuta kuin suhinaa kun kone kävi, tosin kyseessä oli europeli eli eipä sieltä muutoinkaan paljon ääntä lähde.
     
  16. Gummisti

    Gummisti Gearhead

    Omassa kulkineessa on ainakin putki auki.
     
  17. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    pimeällä ajon jälkeen,jos pakosarjat hehkuu punaisena,niin
    vois päätellä,että putkistossa on jotain vialla.
    kaverin corvetesta joskus muinoin etsittiin vastaavanlaista
    vikaa.katti oli aivan ummessa.
     
  18. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Lt1:ssä jäi viime talvena egr:auki asentoon, niin auto ei meinannut liikkua millään. Lähti käyntiin ja kävi tyhjäkäyntiä mutta voima kateissa. Tsekkaa egr jos on.
     
  19. Jza

    Jza Double Gearhead

    Tartteepa kattella toikin läpi. Vaikee vaan uskoa, että se siitä kuolisi kokonaan? Ei nimittäin enää edes lupaa. Täysin raato koko laitos tällä hetkellä. Enkä mä jaksa uskoa, että se kattikaan yht'äkkiä niin tukkeeseen menee, ettei mitään elämää missään. Varsinkaan, kun luulis toisen puolen kuitenkin sytyttävän, jos kuskinpuolen katti on vainaa ja tukossa...

    Nyt sinne on vaihdettu jakajan kantta, pyörijää, sytkämodulia, puola onkin aiemmin vaihdettu ja mittausten mukaan kunnossa, bensafilsu ja tuon viimeisen vaihdon yhteydessä testasin, että aika miehekkäästi se pumppu ruuttaa kyllä soppaa, kun virrat laittaa päälle. Siinä parissa sekunnissa sitä tulee pari desiä, että luulis bensapumpunkin olevan kondiksessa. Eihän tuo tietenkään paineesta mitään kerro, mutta kovin terveeltä vaikuttaa. Uuden kerkesin jo hätäpäissäni tilaamaan, mutta laitetaan vaikka hyllyyn jos löytyy vika muualta.

    Omituista tässä minusta on, että bensaa näyttäis saavan ja sain jopa kikkailemalla tuplat kastumaan. Kipinääkin näyttää tulevan :eek: Noi kaks yhdessä niin tyhmempi voisi luulla, että auto käy. Henkimaailman ongelmia...
     
  20. camaro 70

    camaro 70 Gearhead

    mitä tulppia oot käyttänyt?
    ei oikein tahdo muut,kuin AC:t pelata noissa.
    vaikka näyttää kipinää,niin paineen alla kipinä katoaa.
     

Kerro tästä muillekin!