Vortec retainerit vs comp

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja FeV-8, 3.1.2025.

  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Sbc kyseessä, miedohko viri nokka vaihtumassa stepin kovemmaksi. compin xe256, 212/218 0.050". Piikki teho varmaan 5krpm tuntumassa. Entisellä cranen

    https://www.summitracing.com/parts/crn-113902#overview

    nokalla piikkasi 4700rpm 285hv ja 520nm /2100rpm..

    Nyt paikoillaan compin retkut, jotka painaa n. 27grammaa. Löytyisi vortecin retkut jotka vain 15-16 grammaa. Nämä olisi helppo vaihtaa sisäänajojousien vaihdon yhteydessä.

    Saavuttaako tuolla n. 12gramman säästöllä mitään?
     
  2. hukkis

    hukkis Gearhead

    Ei varmasti noilla kierroksilla/ jousipaineilla mitään merkitystä tuolla painoerolla. Vaan jos vaihtelet, niin mittaa muuttuuko asennuskorkeus. Lt koneen retainerit tais ainaki antaa vähän lisää korkeutta
     

Kerro tästä muillekin!