Voyager 2.4 vs. 3.3

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Spitfire, 5.7.2010.

  1. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Pitäis tilaihmettä harkita ja hieman askarruttaa, onko nuissa koneissa oikeen teknisiä eroja. Kumpi kestävämpi? Uskaltaako sortua tomaattiin (mieli kyllä tekisi) vai onko heikko laatikko vain urbaani legenda. Korit näyttäis kestävän, mites muu tekniikka? Onko kalliita huoltoja muuta kuin laatikon vaihto :lol: ? Onko jakopää remmillä?
     
  2. jantsa

    jantsa 1st gear

    ainaki jos nyt vaihtaisin ottaisin 3.3 kutvosen tai isomman dieselin ja laatikot näissä 00---> ei oo enää nii ongelmaisia ollu.. vanhemmissa mitsun 3.0 remmillä ja oma 3.3 ketjulla.

    uudet kaikki remmillä ja sen vaihto töineen tilkkeineen oli tyyris!! muuten osat aiva ok hintasia..
     
  3. Toke

    Toke Gearhead

    juu, 3.3 on ketjukone kun taas 2.4 on remmillä. laatikkomurheet on aika yksilöllisiä, laatikko on tarkka öljylaadusta. Kulutuseroa noilla kahdella koneella ei juurikaan ole, mut onhan se kuutonen helpompi ajaa, ja myös aika paljon yleisempi kone noissa.
     
  4. T.N

    T.N Gearhead

    ja jos laatikko ja jakoremmin vaihto mietityttää niin hommaa semmosen jossa ne on jo tehty :)
     
  5. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Niin, unohtu se vuosimalli, eli 97-00 on siinä hintaluokassa, mihin rahkeet riittää. Kiitokset vaan T.N tarjouksesta, mutta menee yli budjetin. Eli näissä saa varautua siihen laatikko remppaan? Missä hintaluokassa on, jos joku semmosen on teettäny?
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    Tutulla oli tommoinen 3.3 automaatti -05. Mukava ajaa, mutta bensaa palaa saman, mikä sämpylä Capricella 8)
     
  7. Toke

    Toke Gearhead

    joo, ittellä ainakin menee n 11 litraa sadalla, grandi siis kysessä. kaverin neloskoneinen voyager hörppää aika tarkkaan saman verran, jopa muutaman desin enemmänkin. et ei nämä mitään pisaralla pisimmälle vehkeitä ole, mutta kyyti on sen arvosta, ja tilat myös
     
  8. Spitfire

    Spitfire Gearhead

    Jos tollasen 97-00 erehtyisi hakemaan Virosta, niin tarviiko rekisteröintikats. jotain vaatimustenmukaisuus paperia tms? Näyttäis aika moni olevan saksasta/sveitsistä sinne vietyjä. Onko ne ns. eu-malleja kaikki? Eli osien vaihtoa ei juurikaan olisi?
     
  9. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kun mulla oli tarve tulaihmeelle niin koeajoin noi kaikki läpi. Loppusuoralla oli Vojat ja ostin lopulta 3.3 litrasen jatkuvalla nelivedolla. Uskokaa tai älkää, se vei vähemmän gasoo ku pienempi nelonen mitä piti polkemalla polkee että se oli liikkellä. Se oli mun ajotapa. En polkenut. Onnea isolle perheellesi ja ota 3.3 litranen Voja.
     
  10. fisu

    fisu Gearhead

    mulla jo 3:s 3.3 Voisinger alla(-91, -93 ja -92) eikä pahaa sanaa mistn, moottori on liki slantin veroinen kestävyydeltään(tällä ajettu jo 410tkm) ja lootan osat ei maksa juur mitn jos sitä nyt yleensä tarvii rempata, kaikenhan saa rikki riuhtomalla ja huonolla huollolla 8)
    Ajoltaan paras ameriikan pikkupakuista ja lähes päivittäin saa lökäpöksyt/hiphopparit ihmetellä et mihinkäs se sininen rytmivankkuri valoista katosi :rotfl:
     
  11. lordC

    lordC Gearhead

    Pointsit tolle 3.3 . Noissa pienemmissä oli ton ikäsissä ongelmaa,että koneesta tuli öljyt pihalle kannen välistä ja tietty koneen takaa,että aika useita puolimoottoreita meni jo takuuaikana noihin nelosiin...
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Lootasta on täällä ennekin ollu puhetta. Mun Voya oli 180k ajettu ja siinä oli uus loota. Kaimani Joronen Mäntsälästä olis halunnu se askin. Siitä ois vielä tuulut soiva peli. 100-150 tonnii kilsoina on huoltoväli. Sitten se kestää. Aika perusjuttu laatikkogurulle. Pidä huolta petrheestäsi ja Autoistasi.
     
  13. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Välillä -01 3.3 lainassa ja sillä ajaa ihan mielellään. Jos joskus tulee tila-autolle tarvetta niin tod.näk se on voikkari.

    Laatikkoa on tosiaan hyvä huoltaa ennen kun kilahtaa. Huoltovälisuositus 48K tai 2 vuotta.

    (allekirjoituksen pulkassa sama loota ja olen ottanut tavaksi vaihtaa siihen tomaattiöljyt+suod. joka vuosi~20K)
     
  14. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    Tai sitten

    2.5 l manuaalilaatikolla-> kestää.//
    Made in USA, ei Japan.
    ----------

    Noista 3L autom. Ovat Mitsun. Meni aikanaan 3 kertaa rikki takuun aikana.
    Normaaliajossa.
     
  15. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Myös 2.4 ja 3.3 on ameriikkalaisia koneita.

    E:Jaa laatikko mitsun, tuskin.
     
  16. fisu

    fisu Gearhead

  17. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Re: Tai sitten

    Vitut! Nelonen on mopo mikä ei mene mihinkää ja vie enemmän gasoo ku 3.3 V6.
    Eikä muuten kestä. Jos olet 4 friikki niin kerro kulutus ja monesko kansi menossa?
    3.0 on japsipaskamitsunmotti. Se on perseestä. Niin kuin nelonenkin.
     
  18. jantsa

    jantsa 1st gear

    ainaki meillä on toi 02 voikku kestäny ok 180 rullattu ölppää se tiputti mutta stefan vaihto ylläri ylläri autto. laatikon kanssa ei ongelmia mutta huoltaapa sitä toki pitää.

    kulutus 9,5-12 ja rivinelonen ja nuhapumppu verrattuna 3.3:een =D

    Jos vaihtaisin ottaisin grandin ja siihen vielä mielellään sen 3,8 motin...
     
  19. fisu

    fisu Gearhead

  20. Toke

    Toke Gearhead

    mein grandilla -01 3.3 on päästelty 292tkm, aivoboxi on vaihdettu ja tällä viikolla ilmastoinnin lauhdutin, siinä suurimmat remontit. Kyllä ne kaikki nipussa pysyy ku niitä vaan joku huoltais.
     

Kerro tästä muillekin!