Voyager(-97) laatikko kiukkuaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Letku, 10.6.2012.

  1. Letku

    Letku 3rd gear

    Yleensä toimii normaalisti.
    Mut välillä 80-100km/h vauhdista(noin 15km), kun tiputtaa 40km/h nopeuteen rupee veivaa 2 ja 3 väliä, ei hirvee tiheä vaihto mut veivaa...
    Ja äsken sit toimi normaalisti 10km, sit seiso parkissa alle 5min ja siintä kun lähti ajamaan niin ei vaihtanut 2 pitemmälle, ajoa 10km. Sen jälkeen seiso 5min, sit toimi taas normaalisti.
    Öljyt ok.
    Voiko öljyssä olla roskia, jotka tekee tuon?
    Joku anturi?
    TÄ, muuta?
     
  2. virta

    virta Gearhead

    Jos ei vaihda 2:sta isommalle on vikatilassa,resetoituu virrat sammuttamalla.Jos alkaa toistumaan on siis hajalla.
     
  3. Letku

    Letku 3rd gear

    Eilen kiukkus kaksi kertaa, ei nostanut 2 pitemälle.
    Välissä toimi ihan ok.
    Taitaa olla parempi hävittää koko laitos.
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Tossa lootassa on yleensä kaks hyvin todennäköstä ongelmapaikkaa.
    Ensimmäinen on se solenoidipäkki siinä lootan kyljessä ja toinen ne nopeussensorit tai anturit. Molemmat pystyy vaihtamaan avaamatta lootaa.

    Kuulostaa nimenomaan noitten nopeussensorien vialta.
     
  5. -71 MoPar

    -71 MoPar Gearhead

    Oon samaa mieltä "shit-O-matic"kanssa vika on todennäköisesti noissa antureissa . Jos saisit sen sun auton tietsikanperään mikä lukis sulle vikakoodin ni selviäis todennäköisesti mikä solenoidi on vialla .
    Mulla on pari sähköohjattua mresun laatikkoa tehnyt vastaavaa ja ne on tullut kuntoon vaihtamalla muutama n.50€ solenoidi +öljyt suodatin ja tietty työt , mutta mesessä pitää ottaa aivokoneisto pois kun solenoidit on sen päällä . Tossahan on fiksusti jos ne on kyljessä omassa tilassa .
     
  6. Letku

    Letku 3rd gear

    Tuo nopeusmittarin anturi (sama kuin nopeussensori/anturi?), on vaihdettu pari vuotta sitten. Silloin jäi jumiin kakkoselle ja nopeusmittari ei toiminut.
    Oisko kenelläkään kuvaa missä kyseiset kapistukset on?
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

  8. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Tosin. Jos vika on toistuva. Uusi anturi hajoaa esim. kuukauden välein tms. on syytä epäillä laatikon tietokonetta TCM (transmission control module).

    Itselläni käy LHS Chrysyssä välillä sama juttu. Ei vaihda 2 vaihdettu suuremmalle ja nopeusmittari mykistyy. Tähän saakka on korjaantunut sammuttamalla auto.
     
  9. virta

    virta Gearhead

    Jos nopeusmittarikin pysähtyy silloin se todennäköisemmin on sensorivika.

    Solenoidiboxihan on tuohon helppo vaihtaa mutta hyvin skeptinen olen sen suhteen että se korjaisi ongelman,varmaan tuosta saa öljyjä syynämällä viasta käsityksen eli todennäköisesti kitkapinnat jo menneet ja täytyisi avata ja rempata kunnolla.

    En tosin tiedä joko näihin saisi jostain kohtuuhintaista kunnostettua vaihtolaatikkoa,sellaista suosittelisin.Ennen ei saanut kuin merkkiliikkeestä n. 4000e hintaan..
     
  10. Letku

    Letku 3rd gear

    Nyt ei enää kiukkua laatikko!
    Laatikko siirty toisten murheeksi ja loppu auto meni laatikon mukana.
    :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!