Voyager vastaan GM transport

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Vanbird, 11.9.2004.

  1. Konte

    Konte 1st gear

    En ole kuullut yhdestäkään pamahtaneesta laatikosta (tai no yksi, netin kautta saatu tieto, jossa pamahti kai turbiini vikakoodien perusteella). Kysäsenpä tuolta luottohuoltomieheltä maanantaina montako se tietää...
     
  2. Jza

    Jza Double Gearhead

    No niin mä olen itsekin käsittänyt. Vakio-ongelmat liittyvät lähinnä takaiskareihin ja joihinkin sähkövikoihin.

    Vaikka paineilmaiskarit ovatkin aika kalliit, niin ei se nyt niin iso rasti niitä ole kerran kymmeneen vuoteen vaihtaa (ja ovatten ihan eri maailmasta, kun erään kilpailijan lehtijousiviritykset ;D.

    Mulla oli tosiaan letukassa "vikaa" aluksi jos sun jossakin, mutta sitten tajusin kiristää akunkengän miinusnavan ja "viat" loppuivat siihen. Sähkösivuovi temppuili, keskuslukko temppuili, ajotietokone sekoili, auto ei startannut välillä ja kaikkea muuta kummallista. Tiedä sitten miten on päässyt löystymään, mutta hetken verran tuota tuli ihmeteltyä ennen kuin vika paljastui.

    Korjauksen hinnaksi tuli siis lopulta noin 10 euroa (kiintoavain). Akku tuli myös samalla vaihdettua, tosin sekin ihan turhaan :( Ja on muuten aikasen kettumaisessa paikassa tuo akku...

    Muuten tuossa vehkeessä tekniikka tuntuu olevan pomminvarmaa ja kulkupuolikin on kohdallaan. Ainoa miinus, mitä uusikoppaisesta transsportista voisi mainita on surkeat ajovalot. Siksipä itsellä on lisäpitkät keulalla.
     
  3. Konte

    Konte 1st gear

    Joo, ei se kauhea juttu ole vaihtaa iskarit 165tkm välein :lol:

    Ei nuo nykyisetkään vielä pahasti keinuta, mutta alkoi oikean puoleinen vuotamaan ja keinuu vähän silleen hauskasti vinottain... tuntuu ikävältä. Tarvikeiskarit olis saanut lle 200€ / pari mutta yhdessä Pontiacissa niiden takia meni 3kk elämästä luulotaudin kourissa ennenkuin kamat laittanut korjaamo uskoi että ne on sudet. Ottivat viimein irti ja tarvikevehkeen oli kuin pyörän pumput :eek:

    Lauantaina haen uudet ja ehkäpä saman tien alle. Kun ei tarvi ehkä edes pyörää irrottaa auton nostosta nyt puhumattakaan :wink:
     
  4. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    Kontelta tuli vastaus väitteeseeni voyagereiden laatikoista. Ne automaatit on oikein kuuluisia laukeamisestaan. Huollon puutettakaan ei ollut kun on merkkiliikkeessä käytetty.
    Hyvää tuuria jos jollain kestää. Riippu kai ajotavastakin. Kun taxia vääntää niin ei sitä tuu paljon säästettyä.
    Merkkiliikkeessä sanoivat jossei ylivaihteen käyttö alle 60 vauhdissa ala loppua niin takuu katkeaa kun kolmatta laatikkoa laittoivat alle.Hyvä toi takuu.

    Se vaan tuntuu paremmalta ajaa kun ei vinguta konetta niinkuin D vaihteella. :lol:
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    paljonko näytti iskaritesti viimeisessä katsastuksessa? Itsellä oli molemmissa takapyörissä aika tarkkaan 50%, joten eivät nekään enään uudenveroiset ole. Tosin aika pitkä matka on vielä kaverin auton neljään prossaan :lol:

    200€ pari ei muuten kuulosta yhtään pahalta. Mutta miten tuo viesti pitäisi tulkita, olivatko ne susia vai miten? Joskus sekin vaihto on edessä...

    Ei muuta kuin hyviä ajoja!
    Btw, viimeksi pari viikkoa sitten muuten kaveri (perinteisen suomalaisen käyttämän nimeltämainitsemattoman farmariauton omistaja) istui kyydissä, kun tuli kiirus ruuhkassa pieneen rakoon ja tcs alkoi savuttamaan jarruja asfaltilla -> ensimmäinen kysymys oli, mitä hittoa tälle vehkeelle on tehty ja mikä moottori tässä oikeen on? :D

    Seuraava kysymys on luonnollisesti kulutus ja siitä seuraa se perinteinen kinaaminen, että "tuo ei voi pitää paikkaansa, kun munkin auto vie suunniilleen saman....no, kaupungissa repien moinen vehje syö aika reippaasti, mutta tien päällä rajoitusten mukaan ajaen hämmästyttävän vähän.

    Näissä eurooppalaisissa (poislukien Chrysy) ns. tila-autoissa en ole muuten koskaan ymmärtänyt sitä, että pistetään kahden tonnin painoiseen pirssiin jokin 50 kilowatin riisselipata ja sitten kehutaan naapurille kuinka pienellä auto kulkee, vaikka dieselvero maksaa miljoonan vuodessa ja auto ei kulje mihinkään muuten kuin lentokoneesta pudotettaessa :eek:

    Jenkit onneksi osaavat mitoittaa moottorin suhteessa auton painoon..
     


  6. Toi Sintra oli kai ainut made in USA Opel koskaan? Siis se tehtiin USA:ssa samalla letukan tuotantolinjalla.. Koneet tuotiin Euroopasta ja koko vempele uitettiin vanhalle mantereelle.. Tuleva keräily harvinaisuus..
     
  7. Konte

    Konte 1st gear

    Iskaritesti näytti keväällä 60% taakse, mutta sen jälkeen kesällä tuli oikealta nesteet ulos ja siinä se sitten , nyt ne menee vaihtoon :-?

    Ei niissä Pontiacin tarvikeiskareissakaan varmaan voi huonommuutta yleistää, sattui kaiketi susipari kun molemmat oli hajalla. Ei vaan meinannut korjaamo uskoa, että näin voi olla ja vaikka kuinka keinutettiin perää niin kunnossa piti olla. Sitten jokaisessa routaheitossa muksut pomppi takimmaisella penkillä kuin Linnanmäen vuoristoradassa. Verrattiin sitten verstaan lattialla sitä Pontiaciin lyötyä tarvikepumppua ja orkkista niin alkuperäisestä olisi saanut kevyesti tarpeet kahteen tarvikkeeseen... ja vaimennusteho oli sen mukainen: kesti ilmeisesti pari töyssyä ja finito! Tarvikeiskareissa tosin hintaan (200€) lisätään 40€ letkusarjasta, koska niissä on eripaksuinen letkutus kuin alkuperäisissä. Ja jos noi alkuperäiset kestää tosiaan taas sen 165tkm 8)
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

     
  9. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    Tavallaan oli vitsi. Takuuaikana vaan ei oikeen muualla voi käydä. Öljytasot on ollu kyllä kohdallaan.
     
  10. Neli-isi

    Neli-isi 1st gear

    joo,käytin -91 voyagerin ns. isohuollossa. Siinä pitäisi autossa paikat tulla kuntoon.Vaan tuliko....valohoitoa ja öljyt parillasadalla erkillä...mitään järjellistä ei ole tehty. Etsitään vain isompia jarruremppaehdotuksia jne... Se niistä huoltokaavioista.
    "kyllä se tulee takaisin kun auto alkaa nykimään" vaan ei enää tule.

    Aiemmin uuden auton takuuajan huollot samanlaisia. Kävi jopa ilmi että autoa oli käytetty metsässä koeajossa....oli näes maasturi. Risuja löytyi jopa penkin alta ja takaa..syylärinestettä lattialla jne..

    Ja ne öljyt oli alatasolla. Joutui heti lisäämään.

    Jälkeenpäin käytin vehjettä kaksi kertaa hakemassa saamatta jäänyttä ja maksettua hoitoa uudelleen. Uusia osia piti odottaa 2 viikkoa kun ne meni väärään kaupunkiin ja sitten kun tuli Mopar alkuperäisosat perille niin ne olivat väärät osat oikeassa paketissa.

    Näin täälläkin merkkiliikkeessä.
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Samoja fiiliksiä. Käytin pari vuotta sitten Stratusta lapin autokeskuksessa 120 tonnin huollossa (helvetin kallis ja suuritöinen). Kyselin etukäteen mitä kaikkea siihen kuuluu ja selittivät listan läpi. Mulle jäi kuva, että koko auto suunnilleen puretaan osiksi.

    No, vein auton aamulla firman pihaan ja sen piti olla puolilta päivin valmis. Ketut siihen ollu kosketukaan vielä silloin! Ravasin ympäri kaupunkin ees taas ja puolen tunnin välein suunnilleen kävin tsekkaamassa ohiajaen, että miten "huolto" edistyy. No, kolmen aikaan ottivat auton sisään (se ei ollut aiemmin liikkunut milliäkään. Sen näki sataneesta lumesta, joka oli täysin koskematon) ja puoli neljä se oli valmis!

    Kovia jätkiä, kun muun muassa purkavat takajarrut osiksi ja tarkastavat toiminnan, vaihtavat moottoriöljyt, laatikon öljyt, jarrunesteet, jäähdytysnesteet jnejne. puoleen tuntiin autoon, joka on 30 asteen pakkasessa seissyt päivän (nesteet ehkä vähän jäykkiä).

    Niin ja service valon sammuttamisesta jouduttiin maksamaan ekstraa. Auto kun ei startannut ekalla 35 asteen pakkasessa, vaan tokalla niin tietokone luuli siinä olevan vikaa. No, valon olisin kyllä saanut itsekin nollattua starttaamalla auton kolmeen otteeseen.

    Metroautolla sentään tekevätkin jotain, mutta hinnat ovat vielä naurettavammat kuin autokeskuksella :mad:

    Ps. Stratuksen pelkkien moottori- ja laatikonöljyjen vaihto raision autokeskuksella yli 300 euroa!
     
  12. Konte

    Konte 1st gear

    Chevy yllätti tänään: sytytti kesken ajon Check Motor -merkkivalon!!! Tuli hakematta mieleen tuo Jzan kokemus Stratuksen kanssa...

    Onneksi kotona odotti läppäri ja OBD-palikka joten vikakoodi P0121 löytyi listasta ja käsikirjatsekkaus viittasi TP-anturiin... liittimien tarkistus ohjeen mukaan ja valo sammui. Oli MAP-anturin liitin ilmeisesti huonolla kontaktilla. Joten plussa Chevylle: olkoon auto täynnä hienoa tekniikkaa niin ainakin se auttaa vianhaussa :D
     

Kerro tästä muillekin!