voyagerin laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Lerssi, 31.8.2016.

  1. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Lämpöisenä kun katon niin on Warm-merkkien välissä taso. Öljyjä vaihtaessa laitan muutenkin aina Add-merkkiin asti ja lisään sitä mukaa kun pinta tasoottuu. Ja vielä jonkin ajan päästä tarkistan ja lisään jos tarve.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Oireet näyttää ihan siltä että suodatin on tukossa ja/ tai öljyä on liian vähän, silloin se ei liiku mihinkään ennenkuin antaa käydä jonkun aikaa, ja saattaa vielä ennen täydellistä lämpenemistään hävittää vaihteet ajossakin.
    Vaahtoutuminen voi tietty johtua siitäkin että sitä on liikaa.
     
  3. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Hmm.. meinaat että pari kuukautta vanha suti on jo tukossa.. ;)
     
  4. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Hilettä ei oo juurikaa tuossa lootassa ilmennyt mitä se minulla on ollut, ainakaan "normaalia" enempää. Loota toimii ok mutta tuskin enää niinkuin Chryslerin suunnittelija on ajatellut. Noh tää vojakkeri on muutenkin kärsinyt rahan puutteesta, väärään aikaan, ja vääriä, vaihdettuja osia säästösyistä. Motonetin osia oon käyttänyt mutta paskaa ne on, se on nyt uskottava. Pilalle meni tämäkin. Vai onko sittenkin kyseessä auton surkea laatu.. o_O

    Alle 300t mittarissa nii vaikea uskoa että jo loppu? Öljyn vaihdot ja suodattimet oon vaihtanut joskus kaksikin kertaa vuodessa, yleensä kuitenkin kerran, kilometrejä kun ei tuu kuin joku 5000km vuodessa. Kertaalleen keitetty kone koska en saanut asentajaa rahapulan vuoksi ajoissa ja ajelin jo yli 200t merkin, joskin syypää löytyykin seinäjoen rintajoupin autoliikkeestä. Myyjä väitti että remmi+pumppu on vaihdettu (180t sillon) mutta tyhymä olis pitäny vaatia se kuitti vaihdosta perkl.. onneksi ei kansi mennyt paskaksi, vesipumpun hihnavetopyörä irtosi pumpun akselilta ja jäi metalli metallia vasten pyörimään ja kone kävi kunnes päästiin perheen kanssa kotio. Tämän vehkeen kanssa epäonni seuraa toistaan, siitä huolimatta sillä on velkarahalla käyty Sipilän serkuille tekemässä töitä nälkä palkalla :D:D

    Sori OT
     
    Muokattu: 15.8.2017
  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei se ennnenkuulumatonta olisi, tai jos se on väärin asennettu...kaksi o- rengasta peräkkäin tai ei ollenkaan sitä.
    Öljynpuutteelta tuo ainakin kuullostaa.

    Liian vähän öljyä kun on tai suodatin ehtoopuolella, tai itse öljyt ehtoopuolella se käyttäytyy juuri noin. Saa käyttää jonkun aikaa ennenkuin suostuu liikkumaan yhtään minnekään ja vielä saattaa ajossakin muutaman kerran heittää vapaalle, kenkää kun antaa niin taas liikkuu.
    Esiintyy erityisesti kylmällä ilmalla, mitä suurempi pakkanen sen suuremmalla todennäköisyydellä.

    Ei ne öljyt sieltä minnekään "karkaa" kuin ulos jos ovat karkaakseen.

    Voihan siinä tietenkin olla myös orastavaa solenoidivikaakin, mutta se antaa kyllä käsittääkseni häiriövalon, ja ainakin se antaa vikakoodin. Halpa kokeilu voisi olla lisätä öljyä vaikka litran ja lisätä maadoituskaapeli ihan vain varmuuden vuoksi koska näissä ne alkuperäiset maadoitukset ovat surkeita ja yleensä ne on jo hapertuneet poikki aikoja sitten. Nämä ei maksa paljoa.
     
    Muokattu: 15.8.2017
  6. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Joopa. Kaikkee noita voisin kyllä kokeilla mutten enää jaksa sen koneen takia. Nytkin se käy aika kummallisesti, ei ollenkaan niinkuin sillon kun se ostettiin, jotenkin röpeltäen ja epämääräisesti. Kaverin kylästä lähdin tänään nii valoissa alkoi vaihde päällä vähän kakimaan, muutenkin tyhjäkäynti on vaivalloista. Sen jälkeen taas kävi jotenkin. PA-suodatin vaihdettu, yks jos toinenkin anturi vaihdettu ja tietenkin yksitellen että tietää jos joku ei auta tai aiheuttaa ennemminkin ongelmia. Öljysuodatin, öljyt, tulpat, puola, jäähdytinnesteet ja kaikki neljä suutinta. Venttiilikopan tulpan tiivisteetkin on vaihdettu kun kusivat tulpan päälle öljyä mutta eipä tuo juurikaan vaikuttanut. Kolmisen vuottahan se on toki tehnyt sitä ihme väpätestä minkä alkulähdettä en oo vieläkään löytänyt. Tolpat on uudet, vetoakselit, levyt palat, raidetangot sisä ja ulko. Moottorin kannakekumit. Moottorin stefat etupuoli ja takapuoli. Herää epäilys että tulee uusi nokkaremontti jos tasapainoakselin ketju ja kiristin on defektiivinen, menee epätahtiin koneen kanssa ja täryyttää oikeen kunnolla joskus. Mutta kun en tiedä enkä jaksa, enkä ehdi. Enkä kellekkään vie kun ensimmäisena aletaan sanomaan että paljonko hyö tarttisivat (niitä euroja). Varsinkin kun -99 2.4L vojakkeriauton hinta taitaa olla nykyään enää 500- 1000e luokkaa.

    Vaihdelootan saisin ihan itse kuntoon tai oikeastaan vain uusiin puihin kun muutenhan se pelaa läpi asti ja pakkia myöden, tai oikeastaan niinpäin olis parempi että vaihtais raudat ja kitkat ja tiivisteet ym nyt kun se vielä toimii. Sitte onkin sormi suussa kun joku menee rikki.
     
  7. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Voihan se olla mahrollistakin se o-rengas meinaan. Mutta itse asentaneena tiedän että on paikallaan, laitan siihen aina tipan öljyä että liukuu tilaansa. Valitettavasti tuttu yrittäjäkaveri asentanut ainakin kerran sinne uuden ja huomasin ite öljyä ja sutia vaihtaessa että o-rengas puuttuu. Mutta vaikka teen kaikki oikeinpäin ja hyvänä pidän sitä nii silti se perkele oikuttelee :confused::D

    On muuten vanhaa torquefliteä huonompi tuo ultradiven sutin kiinnitys ja tiivistys valvebodyyn. Luulis että ruuveissa olisivat siinä pysyneet mutta kai ne on vaatineet että olis nopeempi vaihtaa merkkihuollossa. Höh.
     
  8. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Kaasuläppäkotelon/iac:n siivous lopetti yhen voikkarin satunnaiset sammumiset ja pikku käyntihäröt.
     
  9. Cumminski

    Cumminski Gearhead

    Tehty. Koetin vaihtaa iac-solenoidin muttei vaikutusta. Ainut joka vaikutti oli akkukaapelin irrotus sillä hetkellä, mikä kuulemma vaikuttaa positiivisesti useimpiin näistä. Ihmekkös jos tietokoneella menee taas alku opetella kaikki uusiksi..
     

Kerro tästä muillekin!