Voyagerin ohjaustehostin ei tehosta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja teepee, 14.6.2011.

  1. teepee

    teepee Gearhead

    Oisko vihjeitä kertoo mikä meni kun Voyagerin ohjaustehostin lopetti tehostamisen? :mad:
    Öljyä on, pumppu pyörii, ei vuotoja, ylimääräisiä ääniä tai muutakaan ihmeellistä.
    Meneekö noista pumppu vai hammastanko? Kummankaan irrotus ainakaan manuaalin mukaan ei oo ihan vartin homma :mad:

    Voyager 3,3le -00

    Ps. ostetaan toimiva pumppu ja/tai hammastanko, tarjoa......
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Ota letku pumpusta irti ja pyöritä sitä pumppua käsin niin näet pumppaako se. Jos ei pumppaa niin se on korjauksen tarpeessa. Jos pumppaa niin sitten on hammastanko sisäsesti hajalla.
     
  3. teepee

    teepee Gearhead

    Ok, kiitos vinkistä, testaan tuota viikonloppuna.
    Ei oo viittinyt kiirehtiä tuon korjaamista kun "joutunu" ajamaan Aspenilla työmatkat :D

    Lisäkysymyksiä, pitääkö tossa käyttää moparin omaa tehostinöljyy vai kelpaako atf?
    Ja tohon myydään pumpun korjaussarjaa, kasa o-renkaita ym tiivisteitä, onko joku saanut viallisen pumpun korjattua vai laittaako suosiolla uuden (käytetyn)?
    Ja vielä, manuaalin mukaan tuo irroitetaan ottamalla katti irti :-?
    Keskustelupalstoilla on sanottu et helpompi ottaa vetari irti ja sitä kautta?
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    En tiedä Voyagerista, mutta ainakin 300M:ssä pitää käyttää ATF öljyä tehostimessa. Ei kai tehostimen pumpussa mitään kummallista voi olla ellei se akseli ole mennyt väljäksi. Luulisi tulevan korjaussarjalla kuntoon.
    Minusta tuo vetarin irrotus kuulostaa jo nyt helpommalta kuin katin irrotus vaikka en ole edes ikinä Voyagerin pohjan alle päässy näkemään.
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Klik
     
  6. teepee

    teepee Gearhead

    No nii pumpu olis irti ja vika selvillä, pumpusta akseli poikki :mad:
    Eipä tarvii koittaa korjata

    [​IMG]

    Näköjään pitäis käyttää MS-5931 tehostinöljyy, mut vuotta uudempaan kävis atf+4? Erittäin asiallisen suomi24 keskustelupalstan mukaan toi atf+4 käy tuohonkin :-?

    En tiedä oliko sitten helpompi mut vetarin irroittamalla tuon sain pois paikaltaan, todella huoltoystävällisiä nämä"uudet" autot, vrt. vaikka aspenin tehostimen irroitus.....

    jaa niin soitin kuitenkin merkkiliikkeeseen ja kysyin korjauksen hintaa, uusi pumppu 380 + työ n350e :( No käytetty pumppu tilattu 50e niin vaikka tohon menis 10tuntii ni silti pääsee tuntipalkoille.....
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Noilla on niin kauheet hinnat ettei sinne kannata soitella 8)
     
  8. teepee

    teepee Gearhead

    Kyl mun mielestä kannattaa soittaa, auttaa kummasti siihen vi.....seen ku auton alla makaa et säästän tässäkin sitte 700 euroo..... tai sit teen tonnin vahingon....... ?
     
  9. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Vanha topikki mutta oliko tää minkä ikäinen voikku?

    Tuossa yhdessä 97´ssa on jäykkä ohjaus ja en ole varma johtuuko pumpusta vai raidetangon vuodosta.
     
  10. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    meillä oli semmonen "tunnokas" ohjaus, mutta alko toi pumppu vuotelemaan, vaihto justiinsa menossa tommoseen -96 yksilöön 3,3 / 3,8 . pumppu mahtuu tulemaan hihnapyörän kanssa tuolta pois kun ottaa koneen sivumuovin ja tehostimen... laturin kannatinraudan pois (hihnankiristin myös), eli alhaalta löysälle tehostin (jätä pultit paikalleen) letkut putket irti takaa, meillä säiliöllinen malli, tehostin irti (3 pulttia), rauta rti lohkosta, sivusta näkyi, olikohan 3 pulttia, sitten alta hihnakiristin 1 pultti/mut, pakosarjan päästä yksi pult/mut, ja laturin alin pultti (pitkä) pois. aika ruuvaamista, mutta ei tartte vetareihin puuttua. mahdollisesti myös pyöränkotelosta toi jarruputken kannatin irti, että saa vähän pelivaraa tohon "välikköön". tehostinpaketti pystyyn, eli hihnapyörä tais olla ylöspäin kun ottaa pois. (been there, done that. ei ole kivaa, mutta on korjattavissa. alkaa sujumaan, on jo kolme kertaa saanu rassata. raidetangon vaihdosta joku vois jatkaa... kuulisin mielelläni
     
  11. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Raidetankoa varten se apurunkohässäkkä on ainakin helppo irrottaa pois altapäin. Vaihdelaatikon irrotus ja takaisin laitto oli minusta aika kauhea jumppa.En tiedä pitäisikö koittaa tiivistää raidetanko kun tehostus on kateissa. Ja ilmeisesti pumpun imupuolella on sihti suodatin jos siitä aloittaisi?
     

Kerro tästä muillekin!