Vuoden 63 & 64 Impalat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja janica, 16.1.2013.

  1. 66monaco

    66monaco Gearhead

  2. 66monaco

    66monaco Gearhead

    suosio impalois on varmasti se että ovat "helppoja ja halpoja" harrastaa...ja ovat rungollisia pelejä ja soveltuvat monenlaiseen rakentelu tyyliin...
     
  3. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    kysynnän ja tarjonnan laki niinkuin kaikessa vaikuttaa
     
  4. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä säkin 66monaco vielä joskus ymmärrät laatuautojen päälle... :rotfl:

    Alkuperäiselle kysyjälle, meillä talodessa ´63 SS jota kauniimpi osapuoli on ajanut tasan kerrann, lähinnä siksi että autossa ei ole tehostimia ja rapiat 160cm pitkä kuljettaja joutuu tiirailemaan eteenpäin ratin kehän alta... :rotfl: Näissä losseissa on ratti siis melko iso, polkimille yltää kyllä. Ja suosittelen hommaamaan semmosen laitteen jossa on ne tehostimet... Kaikenkaikkiaan ihan mukavia harrastekohteita, kuten tossa jo edellä sanottiin lähes kaikkia osia saa senkun tilaa vaan.
     
  5. 66monaco

    66monaco Gearhead

    laatuautoiksihan jenkkejä ei voi sanoa! paitsi ehkä cadillacia ;)
    paskoja kaikki! :D mutta se fiilist, olemus ja persoonallisuus korvaa moninkertaisesti kaiken paskan niistä! 8)
     
  6. JariV

    JariV 2nd gear

    Millastas budjettia olet janica aatellu? Kun kerran olet vasta-alkaja niin usko huvikses, halpaa ja huonoa ei kannata ostaa. Halpa ja hyvä on taas vähän vaikeempi yhdistelmä. Ajan kanssa etsiminen kannatta kyllä eikä Amerikkalan tarjontaa kannata vähätellä jos hyvä ja sopivan hintainen löytyy. Kannattaa vaan täällä lueskella jenkkipään toimittajista ja heidän toiminta-alueistaan ja kysellä hintoja ettei tule ylläreitä.
     
  7. janica

    janica 1st gear

    Kiitos kaikille vastauksistanne!!

    Pettymystä niellen joudun toteemaa ettei oma budjetti (about 6000e) taida riittää vielä mihinkää :( Oikeessa olette että nyt kannattaa pysyy pöksyissä ja ajan kanssa etsii kunnon auto.. ja säästää hieman lisää! :D

    66monacon linkkaama tummanpunainen "leena" on kyllä kaunis <3
     
  8. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Toi on kyllä ihan totta, kyllä nää raadot on lähes järjestään melko huonlaatuisia ja halvalla tehtyjä vehkeitä... Ikävä kyllä näidenkin vessojen hinta on noussut viimesen kymmenen vuoden sisään aika huimasti, ei taida kotimaan markkinoilta saada tolla kuudella tonnilla kun jonkun lauletun neliovisen BelAirin.
     
  9. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead


    ..ei tuo taida olla aito SS eikä edes 409 auto.....maalattukin miten sattuu; kojetaulu ja konepellin alapinta korin värissä kiiltäviä vaikka kojetaulu pitäis olla puolihimmeä sisustan väri ja konepelti musta sisäpinnalta...ja lintaan rutatut etupenkit, normi impalan kylkilistat ja takapaneli...vaan ei ole kyllä aidon hintainenkaan... :( :-?
     
  10. 66monaco

    66monaco Gearhead

    aito tai ei hieno se silti on...ja miten niin "pitää" olla sisustan väri? mun mielest hyvä noin. maku asioitahan nää tosin on...eriasia jos kaupataan täysin alkuperäiseksi entisöitynä jne...jos toi lähtee alle 20k$ niin mielestäni kohtuu hinta.
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    ...täällä vaan pussihousut paukkuu....hieno tuo on, varauksin.. :)
     
  12. janica

    janica 1st gear

    hieno peli, ei tosiaankaa tarviis eikä ees pidä olla museoauto
     
  13. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Sittehän siinä ei oo vaihtoehtoja. Eiku Silimäterää ostattelemaan! 8)
     
  14. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Ensinnäkin tuo jo mainittu auto on uudelleenlistattu ebayhin, yli 20 k$ ja ei vielä pohjahintaa ylitetty:
    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0706487783

    Sitten siihen auton hankintaan, jos olet hankkimassa autoa valokuvien perusteella niin pyydä ehdottomasti kuvia alustasta ja ovien alareunoista ym. myös. USA:ssa on käsite "creampuff" joka siellä tarkoittaa kermaleivosta, poikkeuksellisen hyvää autoa, mutta täällä sen voi myös kääntää merkitykseen "kittileivos", eli siellä auto on hieno (ja kallis) jos se on päältä hieno. Ruosteet korjataan popniittipaloilla ja klommot oiotaan kitillä. Alla voi olla sitten mitä tahansa. Laitan nyt tähän vertailun vuoksi mitä oli tarjolla kun etsiskelin omaa autoani, tosin Cadillac mutta pointti on siinä mitä päätelmiä ulkokuoren perusteella voi tehdä, tai ei voi tehdä:

    Päältä:

    [​IMG]

    :D


    Alta:

    [​IMG]

    :odroll:
     
  15. mörkö

    mörkö Gearhead

    Meillä on 63 Belair, ollut jo kolmisen vuotta, ostohinta mukaan lukien mennyt rahnaa noin 5000E ja vielä menis helposti tonni parikin...
    Auto tuotu californiasta, silti jonkin verran mätää, kun on myyty uutena New Yorkkiin...
    korimalli 4 dee sedan, joka oikeasti on se viisain ratkaisu, kun ollaan rajoitetulla budjetilla liikenteessä. Meitin auto on tällä hetkellä aika hyvässä ajokunnossa, mutta kyllä olis vielä leimalle tekemistä..
    Kamu täällä päin osti hyvän(vaan ei museotasoa kuitenkaan) 63 4 dee Impalan Coloradosta, meni yli sun budjetin ja vielä menee ennen kun on ajossa..
    Kannattaapi katella sieltä Amerikasta joku hyvä neliovinen ja maksaa joku suomalainen ostamaan se paikanpäällä... 8)
     

Kerro tästä muillekin!