Vw Golf 1.8 16v Gti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Juhama, 26.5.2017.

  1. Juhama

    Juhama 1st gear

    Eihän tämä hienoa ameriikan harrastelua ole, mutta my way

    Eli reilut neljä vuotta sitten iski tulenpalava tarve saada jotain harrastepeliä työnalle. Aiemmin olin rakentanut autoja enemmänkin, mutta välissä tuli tehtyä taloa ja lapsia ja autohassuttelut jääneet taka-alalle.
    Parisuhteen vakiinnuttua tallissa voisi viettää enemmänkin aikaa.. (vitsi)

    Katselin kriittisellä silmällä erilaisia aihioita, mutta missään ei tuntunut olevan sitä jotain.. jossain vaiheessa alkoi houkuttaa "se ensimmäinen auto" eli Golf 2 gti, joka itselle ensimmäiseksi autoksi kauan sitten suotiin. Sen kanssa elettiin nuoruutta ja se antoi pohjustuksen autoharrastukseen.
    Silloin elettiin kuitenkin aikaa jolloin fast and furious elokuvat olivat uusinta uutta ja mitä ihmeellisempää siipeä jne. Piti olla. Niimpä ensimmäinen rakenteluyksilö sisälsi pienen soutuveneen verran lasikuitua.

    Ikää tuosta oli jo kertynyt ja sisälleni oli muuttanut mobilistisetä, joka arvostaa alkuperäisyyttä tuolloista 18v jannua enemmän
    Tadaa! Halusin siis rakentaa orkkis kakkoskoppaisen golffin. Gti. Ja tietenkin legendaarisella 16v pannulla!
    Etsintä osoittautui erittäin hankalaksi, koska sisälle muuttanut mobilistisetä vaati auton olevan alkuperäinen gti. Tekniikanvaihtopelejä oli tarjolla, mutta orkkikset loisti poissaolollaan..

    Sitten hämeenlinnasta jysähti! Sinne heti katsomaan.

    Isoa projektia en hakenut tai ainakaan halunnut, joten myyjän kuvailut jarrujen herkistelystä leimalle aiheutti positiivisia viboja..

    Enhän minä sitä malttanut katsoa läpikotaisin. Täydellisen kuntoinen sisusta riitti.

    Auto hoidettiin trailerilla kotiin ja en ihan saanut ajettua sitä trailerilla talliin kun se synnytti pihalle.. no työnnetään talliin ja herkistellään jarrut.
    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/20130921_174117_zps0687f729.jpg.html?sort=3&o=10

    Eli hyvin nopeasti oltiin tässä tilanteessa. Homma lähti jälleen käsistä..

    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/20130921_173944_zps85b01af0.jpg.html?sort=3&o=11

    Kori vedettiin kokonaan pellille ja pohjalle kunnon epoxit ja päälle reilusti massaa.
    Alustan osat hiekkapuhallettiin ja maalattiin.

    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/Mobile Uploads/2014-01-23172615_zpsd7a64c54.jpg.html?filters[user]=136215909&filters[recent]=1&sort=1&o=30

    Kaikki osat käytiin läpi ja monet vaihdettiin varmyyden vuoksi uusiin.
    Jälkeenpäin mietin niin ainoa osa johon ei koskettu sähköboxien lisäksi oli ruiskun määräjakaja.

    Moottori porattiin ylikokoon ja kasattiin luonnollisesti uusilla laakereilla. Jokainen koneenosa maalattiin.
    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/Mobile Uploads/WP_20160719_21_16_14_Pro_zpsgls44ajn.jpg.html?sort=3&o=4

    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/Mobile Uploads/2014-06-16210138_zps4abff6e7.jpg.html?sort=3&o=13

    Kansi tehtiin heinolassa hemimotorsilla kokonaan uusiksi.
    Vaihdelaatikon peruskorjasi Gas Sport ja samalla sekin maalattiin.

    Kori vaimennettiin kauttaaltaan.

    Alustan puslat vaihdettiin uretaanisiin.

    Vanteiksi valittiin harvinaisiksi osoittautuneet Nothelle N classikit 16"

    Ettei liian totiseksi mennyt mobilisti sedällä niin pitäähän kunnon ysärikirnussa olla vähän musiikkia.. joten oviin askarreltiin paikat mideille ja a pilareihin diskantit. Konttikin sai subbarin!


    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/IMG_20170307_004459_zpsvtrz9ks5.jpg.html?sort=3&o=2


    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/IMG_20170307_004442_zpsvapjlofp.jpg.html?sort=3&o=3


    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/IMG_20170504_220555_zpskkzgcmot.jpg.html?sort=3&o=2

    Nyt reilun neljän vuoden jälkeen auto on nyt kilvissä valmiina kesän rientoihin. Paljon siinä on vielä siistittävää, mutta mennään tuolla.

    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/IMG_20170511_140622_zpsp0fyxpik.jpg.html?sort=3&o=0

    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/FOT96591_zpszuwrmd6g.jpg.html?filters[user]=136215909&filters[recent]=1&sort=1&o=0

    Sisälle laitettu votexin keskikonsoli ja ratiksi valittiin momo
    http://s1293.photobucket.com/user/juhama/media/IMG_20170321_225951_zpsit7dkjsd.jpg.html?filters[user]=136215909&filters[recent]=1&sort=1&o=0

    Pitää vielä tarinaa laittaa myöhemmin, mutta tässä tällainen tekemisen puutteessa raapusteltu..
     
    simeoni, Naumasto, FuryIII '71 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. peto

    peto Gearhead

    Hieno 5-ovinen perhesportti. Oliko se nyt niin, että KR moottorin yhteydessä on torsen lukko laatikossa vakiona vai oliko se vain lisävaruste?
     
  3. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tommonen on yllättävän hauska lelu.

    Kaverilla oli joskus vuosia sitten tommonen gti.
    Tosi jäykällä alustalla ja jonkun verran kevennetyllä sisustalla.
    Oli aika mikroautomainen ajettava.
     
  4. Juhama

    Juhama 1st gear

    Ei ole lukkoa ollut vakiona, eikä mielestäni edes saatavilla tehtaan lisävarusteena.
    Tässä autossa on muutes PL moottori. Eroaa KR tyypistä katalysaattorilla ja KE jetronicilla. Myös nokka-akseli eroaa. Tässä vakiona 129hv ja KR 139hv. Ero syntyy katista ja nokasta. PL keppi antaa enempi alavääntöä.
    Tästä yksilöstä on katti heitetty mäkeen ja tilalla Marteliuksen peltisarja.
     
  5. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Neljä vuotta jarrujen herkistelyyn :odeek: Joskus tuntuu ettei omat hommat etene, mutta ei näköjään muillakaan.:rotfl:

    Car SOS:n jälkeen tuli itsellekin yksi "tuollainen olisi kiva joskus omistaa" listaan lisää.
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  6. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Hieno Gti!! Vaikka nämä eivät ole mitään superharvinaisuuksia aikanaan ollutkaan, niin eipä tule enää kovin usein vastaan hienokuntoisia yksilöitä... Vanhempia urheiluautoja/Gti-autoja uhkaa hinnan laskun myötä aina joutuminen nuorehkon mieskuljettajan säälimättömään ajoon, joka lienee verottanut valtaosan kannasta näissäkin. Pakko myöntää että itselläkin ollut haaveena joku kasari-Gti, RS-Turbo tms sporttimalli :)
     
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Täällä saa muutenkin varmasti paremmin tukea kuin vw foorumilla, ihan oikeesti. Täyttä paskaa suomessa.
     
    Gary Grand, jariha ja mikkis83 tykkäävät tästä.
  8. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Car Sos on muuten hyvä ohjelma, varsinki jos vertaa johkii pimp my ridiin... :)
     
    wilburi tykkää tästä.
  9. Naumasto

    Naumasto 3rd gear

    2 gen gti golf aikoinaan...good times!!!Ei noitakaan nykyään liikaa näy.Hieno on!
    Ja "orkkiksena" säilytyksestä iso peukku!
     
  10. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    VW 020 laatikoissa on ns 1% lukko. Eturenkaat on ilmassa, niin ne pyörii samaan suuntaan. Mutta sen jaksaa käsinkin jo vääntää eri suuntiin pyörimään. Liittyy johonkin preloadiin yms messinkin renkaisiin jotka on vetarinlaippojen alla.
     
  11. Juhama

    Juhama 1st gear

    Voe paska... Nyt on päällänsä kauhea jenkkiautokuume..

    Taitaa olla kohta taas projektia pihassa.. ei pitäis vielä intoilla kun ensi talvi menee vielä talonrakennus hommissa, mutta sitten. Motivaatiota tuo talon yhteyteen valmistuva entistä kolminkertaisesti isompi talli.

    Alitajunnassa vuoden verran käynyt taistelua seuraavan projektin kohteesta. Audi S2 vs. Jenkki. Nettisurffailu koitui kohtalokseni ja rakastuin kerrasta chevyn fleetsideen.

    Jotta palataan ensi syksyllä mahdollisesti asiaan jos pitkään kytenyt hyppäys saksalaisista toteutuu
     
    wilburi, Pertti K, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Kyllä noita Audi/VW näyttää esim ilmestyneen Blacklistillekin, että ei ne jenkit aina ole niin must :)
     
  13. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Ja siellä vetarinlaippojen alla on oikein jouset jotka painaa niitä kartiokkaita messinkirenkaita uriinsa: http://fi.realoem.me/Volkswagen/RDW/GO/1989/92/R/4/409/98000
    Saa noihin torseneitakin laitettua, muttei sellaisia ole tehtaalta tullut.

    Edit: Linkki lakkas toimimasta, ehkä väliaikaisesti? Pari uutta vastaavaan kuvaan:
    https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/golf/go/1990-110/4/409-99000/
    http://www.oemepc.com/vw/part_singl.../409/subcategory/99000/part_id/3691624/lang/e
     
    Muokattu: 5.8.2018
  14. Juhama

    Juhama 1st gear

    Ja kuulemma ne messingit usein rikki. Itsekin hommasin uudet kun laatikko täyskunnostettiin. Ja jos oikein muistan niin olivat kalliit etorinkulat..
     

Kerro tästä muillekin!