VW Polo Classic 1.4 '99

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Cilkkis, 7.1.2009.

  1. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    Olisi tiedossa tuommoinen 123.000 km ajettu käyttöpeli, joten mietin että onko kenellääkään kokemuksia tai vastaavaa kyseisen mallisesta Volkkarista?
     
  2. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :eek: Muuten ihan kelporakkine mutta vaihteisto(DXK ja DQU) ei sitten kestä AJOA vitosvaihteella kaupunki nopeuksissa...

    Noissa on enemmän kuin tavallista että vaihteisto korkkaa -tai lähinnä laakerit puuttellisen voitelun takia ja vaihto osa maksaa 900-1600 e purkaamosta riippuen ,jos vaan sattuu löytyy..sama loota on muuten Seat Cordobassa alk . vm .98 ja niissä se on jostain syystä kestänyt paremmin.
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Alusta on vähän keinumainen, sivutuuli heiluttaa koria helposti, mutta siihen tottuu...
    Oven lukkomekanismit jäätyy, eikä auta crc, aseöljyt, lukkosulat eikä muutkaan. Ongelmaan on ratkaisuna tehokas sisätilalämmitin suunnattuna repsikan oveen.
    Ei ehkä mikään unelma pitkille taipaleille, mutta kauppakassiksi/kakkosautoksi ok. Ja pieniruokainen.
     
  4. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    isäukolta ois tommone jäämässä uudemman alta. Sivutuuli siihen tuntuu ottavan ja perä tuntuu holtittomalta liukkaalla sekä ohjaus 70 km/h ylöspäin melko tunnoton.

    Koneena siis 1.4 8V
     
  5. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    Lähinnä oon kuullu et menee ohjurintappeja poikki...
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    oven "lukko laitteisiin" on olemassa parikin" korjaus/parannus konstia!! itse lukko ja lukon "välitikku" on ihan vaan kulutus/rikkoutuvaa osaa(eli hienoa saksalaista suunnittelua mikä ei kestä suomen talvia :mad: )

    1,4:sessa on hieno toi moottorin huohotus järjestelmä... vaatii "lämmittimen" minkä saa asennus hiluineen merkkiliikkeestä 70€:eek:lla, mut silti tuppaa jäätymään 0C-kelillä ja mootorin öljyt nousee ylös ja mootorista loppuu voitelu....joten koneen saa tehdä kerrasn 150tkm :rotfl:

    ja kuten voivoi-konsernin tuotteet useest "softan päivityksiä" saa tehdä useesti et autolla pääsee paikasta A--B
    :rotfl: meinaa kaikki "käytihäiriöt" mitä auto/mootori teknolokia on tuonut tullessaan on osunu juuri näihin (B-luokan vag-konsernin) autoihin... eikä juurikaan ole mitään väliä mikä mootori on autossa kiinni :-?

    ja sitr tietty noi perin teiset vag-autojen rumpujarru"rahinat" ja "vitinät"....

    ja edellä mainittujen vaihteistojen heikko laatu!!!!!!
     
  7. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    rupee vaikuttaa siltä että, tyydyn toho nykysee käyttis Rollaattoriin... :-?

    Mitä 30 tkm ajanu nii ei muutaku kuluvia osia, ja pentelee halpoja osia
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    tollahinnalla saa jo paremman kunhan ei ikä ole esteenä, siis vaikka 5v-vanhemman(ja kallimmasta päästä) vag-tuotteen ni ei oo ihan noin paljoo "waiwoja"

    vag:llä on meinaan yhtä raju toi "hyvyys-hierargia" kuin kilpa sisarellaan opel:illa....corsat on romuja, astrat on huonoja, vectra menettelee, omega on jo lähes(toyota corolla tasolla :rotfl: ) hyvä.... noin niinku laadullisesti/viimeistelysti

    et jos vaik hyvän vag:n haluu ni tommonen 95 passatt....
     
  9. mie

    mie Gearhead

    Siittimen lukkoihin on moinen opas, tiedä vaikka auttaisi poloseenkin
    http://seatclubfinland.com/filet/matti_ ... usopas.pdf

    Itse joskus mietin moista käyttökulkineeksi dieselinä, mutta vaikutti siltä että niissäkin laatikot oli laidasta laitaan, joillakin oli kestänyt 90tkm, joillakin alkuperäinen pyöri jo liki 400tkm lukemia.

    Moottorina tuo 1,4 8v on kyllä vallan mukava ainakin kaupungissa, on se maantiellä vähän kyllä hengetön, mutta kaupunkiajossa jaksaa kyllä vääntää nätisti.

    tuolta löytyy varmasti tarinaa reilusti www.ffp-motorsport.com

    Ja tuo konttiperseinen Classikki taitaa olla Espanjassa koottu, töpöperä saattoi jopa olla ihan sakemannien tekele.
     
  10. Futurage

    Futurage Gearhead

    Meillä on nelos autona 97 Polo 1,4 hatchback, siis 3 ovinen. Olen ollut laitteeseen todella tyytyväinen. Kilometrejä 155 t, eikä oikeastaan mitään vikaa. Ajolleen kuin uusi. Ja mikä parasta: 6 kilometrin kiihdytyksen jälkeen 60 hevosvoimaa ryyditti laitteen 170 kmh mittarinopeuteen. :D .
     
  11. voittol

    voittol 2nd gear

    Vähä historian havinaa , muistaako joku vielä , kun oli näitä ajossa , no äitellä on vieläkin , se muutti asuinpaikkaa eikä enää mahiksia 24/7 lämmittää sisätilan lämmppärillä , että lukot toimii , oliko tuo lisäjousi toimiva ratkaisu ovien auki saamiseen , oliko muita ?
     
  12. Tumi

    Tumi 3rd gear

    Nippusidekorjaus on lisäjousta parempi ja saat siihen kuvallisen ohjeen merkkiliikkeestä. Kävin itse kysymässä lukkoihin käypiä lisäjousia ja lykkäsivät em. monisteen kouraan, sillä tuli toimiva ratkaisu.
     
  13. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Vuoden päivät oli Seat Cordoba 1.9 SDI -00 (VW Polo Classic) käyttiksenä ja ei tuossa muita vikoja ollut kuin tuo ovienlukkojen jäätyminen johon auttoi sisälämppäri.

    Ja rapiat 300tkm oli tullessaan mittarissa ja niin kone kuin loorakin OK vaikka molemmat pahamaineista koodia. Ja hajullahan se meni eikä koneen tehottomuus haitannut maantieajossa, vauhdin kun sai kelattua puksutti menemään ja +100km/h nopeuksissa jopa ohitukset onnistuivat. Maski peittoon ni tarkeni pakkasellakin ja käymäänkin lähti liki -30 ilman lohkoa "tuplahehkutuksella" (varmuuden vuoksi)

    Tosin pidemmistä seisontajaksoista ei tykännyt, jarrut tuppasivat jumimaan kiinni vaikka käkkäri ei ollutkaan päällä.

    Kaiken kaikkiaan kelpo peli. Piti vaan hävittää dieselveron takia kun ajot radikaalisti vähenivät.
     
  14. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Ajoin aika pitkään tuollaisella Polo 1.4 -98. Loppujen lopuksi olin autoon tyytyväinen, vaikka allaolevasta ei kovin positiivista kuvaa saa:

    Vaihteisto hajoaa kaikissa, omassa vältyin vaihteistoremontilta siten, että vaihdoin vaihteistoöljyt 50 tkm välein, vaikka öljynvaihto ei kuulu ollenkaan huolto-ohjelmaan. (suuri on luottamus askiin tehtaalla..) Ja siinä oli käytettävä jotain VW:n omaa lisäaineistettua öljyä, normi vaihteistoöljyillä aski meni kuulemma paskaksi öljynvaihdoista huolimatta. Sittenkään 5-vaihteella ei Polotin kestä vedättää pienillä kierroksilla. Esim. pitkään ylämäkeen maantiellä ptää vaihtaa suosiolla neloselle, jos haluaa pitää askin ehjänä, vaikka moottorin väännön puolesta jaksaisikin kiivetä mäen päälle vitosella. Myös perävaunua vedettäessä ei ikinä saanut käyttää vitosvaihdetta.

    Toinen fiksu vika minkä johdosta sadoista Poloista Suomessa on mennyt moottorit paskaksi, on sellainen älynväläys, että säästösyistä termostaatikotelo on muovia, ja se murenee vanhuuttaan sisälle päin. Tämän murenemisen seurauksena termostaatti menee kiinni kesken ajon. Moottorin ylikuumenemisen varoitusvalo syttyy vasta sitten, kun moottori on jo leikannut kiinni. Näin kävi myös minulle moottoritiellä ajaessani. Minulla oli melkoisesti tuuria, sillä jäähtymisen jälkeen moottori lähti vielä käymään, joskin ontuen. Mutta alkoi myöhemmin toimia ihan normaalisti. Tietysti termostaatti ja kotelo uusittuina. Edes kannnentiiviste ei mennyt, vaikka moottori oli lämpöjen puolesta sopivasti punahehkuinen pihvien grillaamiseen. Kone oli tietysti ihan kuiva, eli kaikki vedet oli jo ajat sitten suihkunnut pitkin moottoritietä.

    Ovien lukot mainittiinkin jo. Eli ne on ihan paskat. Omassa autossa kaikki 3 ovea, joihin saa avaimen työnnettyä, haittalevyt meni vituiksi, eikä avain halunnut mennä enää lukkopesään ollenkaan. Uudet osat olisivat maksaneet enemmän kuin auton arvo, ja purkuautoissa kaikissa sama vika. Joten poistin kaikista lukoista haittalevyt, joten lukot toimi jälleen, tosin millä tahansa avaimella tai vaikka jäätelötikulla.

    Aika iloisesti tykkäsi kukkia keväisin puutarhan kukkien kanssa, ja kun ei tuollaista tötteröä jaksanut alkaa hitsaamaan, niin pakkelia oli muutama kilo pitkin helmoja.

    Eli tällaisia pikkujuttuja sattuu Polottimen omistajille.
     
  15. perkele

    perkele Gearhead

    itsellä ollut töpöperä 1.4 koneella eikä mitään vikoja en reilu 100t ajon jälkeen,laatikko kuulemma asentajan mukaan ns ylitäyttö laatikko,elikkä kestää parhaiten kun laittaa enemmän kuin öljyä kuin pitää.ja tosiaan valmistusmaasta sen verran että classic=espanjatar ja töpöperä=germaani.farkusta en tiedä missä kasattu..
     
  16. onre

    onre 3rd gear

    Itse asiassa ihan huolto-ohjeessakin sanotaan että laatikkoon pitää laittaa enemmän öljyä kuin sinne auton ollessa vaakatasossa menee. Keula rampeille ja täyttämään, niin saa riittävästi. Sama laatikko tais olla jo loppupään kakkos-Golffeissa.
     

Kerro tästä muillekin!