VW Transporter 1,6D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mikey, 25.11.2004.

  1. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Muistaakseni tuo Oettinger istutteli myös Porschen kutosia näihin paku malleihin?
     
  2. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    mulla on jossain vanhassa vw tuninki lehdessä kuva saksan pojan rakentamasta caravellesta, jossa oli joku v6, olisko ollu 2.8l, sillä luulis liikkuvan ja bensaakin kuluis jo se tuttu määrä (vrt. amerikkalaiseen)

    mut asiaan, oon kuuluu et niis diiseleissä ois joskus kannen kaa ongelmia, ja laatikko saattaa kans olla kovilla, kun on vissiin aikas pitkä toi siirtäjävivusto, näin kertoi mulle eräässä paikallisessa korjaamossa, kun kerroin moisen härvelin ostoa joskus harkinneeni.

    mutta merkkinä vw on yleensä laadukas, tiettyjä poikkeuksia lukuunottamatta 8)
     
  3. Mikey

    Mikey 1st gear

    Noniin, sorry et pääsi tämäkin topikki unohtumaan kun kovasti piti keskittyä harrastepeleihin... No sellainen allekirjoituksestakin löytyvä tuli hankittua ja nyt voi vetävän kaistan tukkiminen volkkarilla jatkua... :odroll:

    Joo, soitinpa akelle ja kysyin että saako väliseinää ottaa pois. Kun siinä konttorin ja kopin välissä on sellainen vajaa metrin korkea peltinen ja sen päällä on (oli) vanerinen kattoon asti ylettyvä seinä. Joo, ota pois vaan oli vastaus... :eek: :eek: Ei kuulemma oo mitään pykälää mikä estäisi seinän poistamisen.
    No sit piti samalla kysyä että saako sinne taakse (konehuoneen korotuksen eteen) laittaa sellaisen verkkoseinän jotta dogeilla olisi tasainen lattia. Juu, laita vaan oli vastaus... :eek: :eek: :eek: Kunhan jommallekummalla puolella on sitten vähintään kolme kuutiota tilaa.
    No en jaksa laskea vaan teen verkosta irrotettavan niin se kelpaa varmasti.

    Pieniä fiksauksiakin on joutunut tekemään...
    Jostain syystä oli yks pultti päässy löystymään koneen ja pohjapanssarin välissä. Se taas aiheutti helvetillisen metelin tietyllä kierrosluvulla.
    Ja pakoputken liitos ennen pönttöä oli päässyt löystymään joten sen hitsasin reippaana äijänä kiinni.
    Nyt se on melkein miellyttävä ajaa... :D

    Vaihdekepin siirtotankoja joutuis hiukan säätää ja voitelee.

    Tietääkö kukaan mistä löytyy lootan öljyntarkistusreikä???? Sitkeistä etsinnöistä huolimatta sitä ei oo näkyny.
     
  4. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Itelle on jäänyt noista transporttereista vaan hyviä mielikuvia ja kokemuksia. Meillä oli aikoinaan huoltoautona ja kilpurin veturina ens vuosina 92-94 semmonen 2.1 ruisku bensakoneinen '87 ja sit sen jälkeen samaa hommaa hoiti vuoden verran '88 turbodiisseli. Molemmat oli noita verhoiltuja ja varusteltuja Caravelle Coacheja ja rallihommissa ne oli melkoisen käteviä etenemään vaikka umpihangessa, vaikkei syncroja olleetkaan. Se ei ollut mikään ihme että se 2.1 ruisku oli tommoseks europakuks melkoinen tehopakkaus mut käsittämättömän hyvin se pikkunen turbod:kin veti kärryä kilpureineen. Sen meillä olleen yksilön hyvä puoli taisi olla sekin että siinä oli vasta vähän aikaisemmin jo tehty täyskoneremppa.
    Vaan siis mukavia pelejä ajella ja en tiedä auttoiko toi "bussimainen" varustellumpi ulkonäkö asiaa mut kertaakaan ei tullut ongelmia virkavallan kanssa siitä että meillähän 3-hengen pakuissa matkas aina koko lössi eli yleensä 5-6 henkeä ja sit vielä kärry ja kilpuri perässä. Varsinaiseen ratsiaan ei onneks jouduttu kertaakaan mut noilla kisapaikoilla pyöri aina muuten kyllä poliiseja ihan tarpeeks seuraamassa porukoiden liikkumista.
    ps. noi pakoputken liitosten korjailut ja vaihteen siirtotankojen säätämiset kuulostaa jotenkin tutuilta huoltoaskareilta myös silloin aikoinaan :wink:
     
  5. Mikey

    Mikey 1st gear

    Joo, olihan se pakko kattoo mistä se meteli oikein johtuu kun jo iskäkin rupesi ihmettelemään sitä räminää... :rotfl:
    Onhan tässäkin suht uus kone, oli ostohetkellä ajettu noin 40tkm, nyt jo reilut 50tkm. Starttaa hyvin jopa pakkasella joten eipä oo valittamisen varaa. Ja tavaraa mahtuu paljon!
    Onko vinkkejä miten siirtotangot saa säädetty? Kolmosen kanssa on joskus harvoin vaikeuksia mutta muut menee heittämällä.
     
  6. rajuhe

    rajuhe 1st gear

    Joo! lodjun öljynlisäys/tarkistusaukko on takaa katsottuna laatikon oikealla puolella syvennyksessä... sellanen s......n iso kuusiokolo 17mm... ja se on aina kuran/paskan peitossa... laitos on muuten luotettava mutta lämmöt ei saa nousta (aina keittämisen jälkeen vainaa kansi) eikä se mikään mopokaan oo... hinasin tuollasella turbottomalla w123 koppasen farkkumersun hesasta poriin(huiput 60km/h) :lol: mutta ikinä ei 1,5 vuoden aikana jättänyt tielle...

    tyypit:82-85 verhoiltu ikkunapaku: Bus D, 85-91 verhoiltu ikkunapaku: Caravelle, 85-91 pikkubussi muovipuskurein Caravelle Coach, verhoilematon aina transporter, lava-auto 3-henk: Transporter Prizchen, jatko-ohjaamolla: Doppel-capine, nelivedot=syncro

    mun auto oli -89 Trp Prizchen 1,6td 4-spd josta nakkasin rikkinäisen KKK:n föönin mäjelle...
     
  7. rajuhe

    rajuhe 1st gear

    vetonivelet on muuten kans heikot/tyyriit... 1,9dsl on hieman tehokkaampi/heikompi kun 1,6d ,mut tuo 1,7Tdsl on kaikkien mielestä paras. jos jollakin on tarvetta niin Garret on kestävämpi tuohon,olen itse(velipojan kans) modifioinu niitä pari kkk:n pakopesään (huomattavasti parempi kun kkk) niin multa löytyy ainaski yks rempattu tuolta hyllystä Vw:n pakopesällä ja voin myydä sen kyllä jollekulle halukkaalle hinta o siitä josaki 250-300 ekkeriä... ja aparaatti on siis pyörimätön(uudet laakerit/tiivisteet) halvempaa kunnostettua saa etsiä,mikä kävis volkkiin suoraan...
     
  8. Mikey

    Mikey 1st gear

    Paljon tietoa kerralla! Yhtiömme kiittää kovasti.
    Ja eiku ettimään sitä aukkoa...

    Kertokaahan fiksut mitä hyötyä on käyttää naftassa 2-T öljyä?
    Yks kaveri väitti että melkein kaikki sen tutut laittaa aina silloin tällöin tilkan öljyä tankkiin. Eikös se vaikuta pakokaasutestin tulokseen...? :eek:
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Noilta tiisselikuskeilta oon kuullut että nafta on sen verran kuivaa kamaa että pikku 2T-öljytilkan lisääminen auttaa siihen ettei suuttimet takertele jne. Samoin väittävät myös että pakokaasutestin arvot ei kun paranee tuolla tempulla eli joku korkillinen öljyä aina tankilliseen löpöä.
    Mut noi tiisselikuskit kertoilkoot tarkemmin omista kokemuksistaan, minä kun oon henk.koht. pysytellyt noissa bensarosvoissa :wink:
     
  10. Mikey

    Mikey 1st gear

    Ahaa... :eek: Nojuu, en usko mitään ennen kuin näen tai koen joten ostin pullon synteettistä 2-T öljyä ja heitin tilkan tankkiin.
    Tulos: Kone on nyt hieman hiljaisempi ja jotenkin tuntuu että tuli hepan verran lisää tehoa...
    Mut se luultavasti johtuu siitä kun meteli ei oo varsinkin kylmänä enää ihan niin järjetön :rotfl:
    Ja ihan yhtä hyvin se lähtee käyntiin ku ennenkin joten ei kai tuosta öljystä nyt haittaakaan voi olla.
     

Kerro tästä muillekin!