W123 mersun paino?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja herrakani, 19.7.2005.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    moi.
    Tietääkö kukaan, mikä on W123 mersun (vaikka 240D) omapaino ja kantavuus? Entäs lang-version?
     
  2. 528

    528 Gearhead


    7/78 päivätyn myyntiesitteen mukaan (omapaino/kokonaispaino)

    240 D Lang 1565 kg/2230 kg
    300 D Lang 1615 kg/2280 kg
    250 Lang 1540 kg/2205 kg


    Samanikäiset sedanit


    240 D 1385 kg/1905 kg
    300 D 1445 kg/1965 kg
    250 1360 kg/1880 kg

    Eli pyöreästi 200 kg suurempi kokonaismassa Langeissa.


    Tuossa olisi noita painoja. Tietenkin riippuu vielä varusteista, että miten paljon jokin yksilö painaa. Onko mielessä jokin projekti? Oletko mahdollisesti langia hommaamassa? Itsellä on W123 sedan ja lang. Langin osista olen kiinnostunut, jos jollakin on.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä kelailin, että olisko noista teoreettisiksi jousituksenluovuttajiksi. Kun jousituksen ja sen osia saa ottaa vähintään samanpainoisesta tms. Eipä nuo taida fullsizeen riittää siltikään.

    Olin ostamassa Raumalta joskus keltaista W115 lang-projektia, mutta syystä tai toisesta rohkeus ei 20-vuotiaana (tms.) vielä riittänyt niin suuritöisen projektin aloittamiseen. Edelleen pidän kyllä 115 mallin pitkää Mercedestä hienona autona. Tossa työmatkalla onkin yks musta, olisko 111-mallinen lang. *kuol*
     
  4. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    124 korinen taitaa painaa vähän enemmän mut en tiedä et kuin paljon ja siihen taitaa nykyään olla halvemmat varaosat kuin 123een
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Onks 124:ssäkin kaasunestejousitus?
     
  6. 528

    528 Gearhead

    Mobilistissa oli joskus kuva Porissa olevasta pystylamppu langista. Sellainen kellertävä ja näytti, että aika kauan olisi seissyt. Pystyisitkö ottamaan kuvaa siitä sinun työmatkasi varrella olevasta langista? Voin heittää vaikka yv:llä mailiosoitteen? Itse en ole nähnyt kuin W123 ja W115/114 langeja.

    Keväällä kävin Oulussa katsomassa yhtä pystylamppu langia. Siinä olisi ollut hitsattavaa, mutta ei se kyllä kovin kalliskaan ollut.

    Tällainen näyttää olevan myytävänä: Pystylamppu Lang
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kyllä mä pystyn. Otan joku päivä vaikka kameran mukaan.

    Tuttu taksikuski silloin puhui et noi pitkät mersut saattaa alkaa vanhemmiten roikkumaan tosta keskeltä niin et ovet ei mee kunnolla kiinni. Se oli mun muistaakseni 15 vai 20v seisssyt se, mitä mä sillon 90-luvun alussa kyselin. Kamalan isolta ja hankalalta autoltahan tuo vaikutti sillon, vaikka onkin fullsizeä lyhyempi ja kapeampi..
    :) :)
     
  8. Otzi

    Otzi Gearhead

    Juu ne pitkät nitkahtaa vanhemmuuttaan jos on porukkaa täynnä ja sopiva hidaste töyssy tms tulee vastaan (niin hauskalta kun se kuullostaakin). Seuraavana vuonna ei tartte sit enää katsastaakkaa, ainakaan ilman todistusta et nyt on runko suorassa. Konttorilla ne näkee jus niistä oven saumoista ja niilläkin se vika on tiedossa et tuskin unohtavat katsoa. Ei mutu faktaa vaan inssin suusta...
    [​IMG]
     
  9. sjussila

    sjussila 1st gear

    jos fullsizeen meinaa jostakin mersusta jousia ottaa niin suosittelisin W116 tai W126-korista S-mersua, sillä nämä olivat 70-80-luvun painavimmat möhkäleet, tuo W116 on noista painavampi ja esim. motonetin valikoimista löytyy v8-mallin jousia !!

    W116 280/350 eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5323 42.00 ???
    W116 280-450 taakse vakio (ei -6,9). . . . . . . . . . . . 67-5324 41.00 ???

    W126 eteen 420/500. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67-5490 50.00 ???
    W126 taakse kierrejousi (ei 560SEL). . . . . . . . . . . . 67-5259 32.90 ???
    W126 taakse vahvistettu jousi (ei 560SEL). . . . . . . . . 67-5324 41.00 ???

    ja painoista :
    W126 500se painaa 1620kg
    W116 450sel 6.9 painaa 1935kg
    w116 450se painaa 1742kg

    ja punkka takoo sulle mallin mukaan sellaisen "mersun-jousen" kuin sä tarttet, hinta on kohtuullinen ja saa todella tarkasti sellaisen kuin on halunnut !!
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Eikun en mä yhtään osaa ole sieltä ottamassa noin fyysisesti. Tartten vaan yli 2250-kiloisen auton jossa on rakkopallo-tyyppinen typpi/neste-iskunvaimennin. Itse komponentit otan toki uutena kaupan hyllyltä, mutta osien sopivuus tieliikennekäyttöön olis helpompi todentaa jos olis joku tuonpainoinen auto missä sellaiset on ollut alkuperäisesti, mutta se ei taas liity enää varsinaiseen kysymykseeni.
     
  11. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    hiukka ot, en tuollaisia ollut ennen nähnytkään, mutta nyt vuoden sisässä niitä on tullu jo neljä vastaan (näistä tosin vain yksi liikenteessä)
    muistaakseni yksi oli ainakin jossain 7 tien varrella pihassa...
     
  12. Micky

    Micky Gearhead

    porin pystylamppu langi on tosi raato ja väri tais ol pikemminkin oranssi ku sitä kattelin ja kiertelin...saattaa ol jo romu heebot korjanneet pois..en tiedä...
     
  13. 528

    528 Gearhead

    Hieno homma, jos saat kuvia otettua!

    Joo, kyllähän ne nitkahtaa jos päästää korin pehmenemään. Minulla on hitsattu helmat ja osa pohjaa kahden millin pellistä. Ei pitäisi notkahdella. Kylkilinja on listojenkin mukaan aivan suora eikä tunkilla nostaessa kulmasta ovien kiinnimenemisessä ja aukeamisessa ole mitään ongelmaa.
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, olisinpa itsekin laittanut siihen rautaa lattiaan, vaikken ollutkaan kovin hyvin perillä autojen modaamisesta. Sillon into korvasi paljolti taidon puutteen, ja kulkivathan ne autot sillonkin. Voisin kertoa vaikka ummet ja lammet tuosta ajasta, mutta en edes tiennyt mistä trailereita vuokrataan. Jos kundit, joilta traileria oli tapana lainata, oli ajamassa rallia jossain, niin jäi romut hakematta.
     

Kerro tästä muillekin!