W2

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja dd64, 7.2.2009.

  1. dd64

    dd64 Gearhead

    Kertokaahan tietäjät moparin W2 kansista. 59 ja 48 astetta? ja mitä revised intake ports versus standard. Vieläkö on saatavilla econo mallina? Mikä ero indy 360-2 ja W2? samat imusarjat ainakin käy. Ja kanssa moparin large port commandoista ois kiinnostusta. Ja miten valmiita out of box? Potentiaalia kaikissa kait on. saatavuus?
     
  2. dd64

    dd64 Gearhead

    Ja kaikki on hiihtämäsä vai...
     
  3. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Pannaan ny äkkiä tähän jotain pientä. Ensinnäkin, noista on versioita varmaan kymmeniä, on erilasita paloitlaa, eri kehitysversioita jne, et niistä voi olla ilman osanumeroa joskus vaikee päästä käsiks. Viimevuosina noita versioita on tullut yhä vaan enemmän. Toi 59 / 48 astetta tarkottaa minkälaiselle nostajakulmalle ne on sunniteltu. 59 astetta on tuotantomoottorin kulma, 48 uudempien rallilohkojen jotka vaatii sitten paljon muutakin ekstraa. Kansissa ei sinänsä oo valtavia eroja, lähinnä se missä työntötangot kulkee. Palotiloissa on isoja koko ja tekniikkaeroja, vanhemma ton kaikki tuotantotyyppisiä open chambereita, mutta uudempia on closed chamberinakin. Econo kantta ei mun mielestä oo enää saatavilla, eikä siinä lyhytventtiilisenä oo kauheesti älyäkään, mut joissain uudemmissa "race" kansissa on kuitenkin kiinteet keinuvipustandit toisin kun vanhemmissa. Vipat on kuitenkin W2 mallia, eikä TA vipat kuten econoissa. Indyn pikkulohkokannet on kehitelty W2 kansien pohjalta, tai oikeemmin niiden Battenin valmistamien alsaversioiden pohjalta, peruskanavaikkuna ja sijainnit on samoja, mutta monia piirteitä on muutettu ja potentiaalia on reippasti enemmän. Noista large port commandoista en oikeen tiedä mitään, mut ovat melko vähän käytettyjä ja sitä kautta taitanee tulla hintaviks, ja laatu on taattua Wanhaa mopar performance laatua, eli voi olla ihan mitä sattuu.
     
  4. Ck

    Ck Gearhead

    Big port commandos
    "You will have to use high dollar Harland Sharp or T&D rockers and pedestals. Those things make the price of the bare head, which is reasonable, go sky high. That would be a big money set of heads when you are done but they would be better than W-2's."

    I had to move the CL of the hold down bolts. W-2 rocker gear bolts right on according to Ryan at ShadyDell. The heads themselves need work in the chambers because they are very small and shroud the valves, but with some work they are very nice. They can also support a big inch small block like mine (416) with porting, or will work great for a smaller motor with minor work. Mine peaked at 6,250 on the dyno. These heads are the same as the Aluminum Magnum R/T heads but have the Intake holes drilled for the old type manifolds.
     
  5. dd64

    dd64 Gearhead

    siis tarkennuksena. Noi 48:t vaatii oman lohkon? Eräällä toisella saitilla sai sen käsityksen että vaatis vaan eri keinut. Onko W2:sia saatavilla alsasta? Esim summitin sivuilla W2 cast iron heads ja sit materiaalin kohdalla aluminium? Ota sit selvää.
    Tuleeko edukkaammaksi tehdä W2:set vai hankkia indyn sarja? Eiks noissa indyissä ollu vesitilojen kanssa jotain? Ja onhan w2:sissakin jatkopotentiaalia vaikka lähtökohta oliskin vähän heikompi kuin indyissä. Onko kellään käytännön kokemusta indyistä?
     
  6. Ck

    Ck Gearhead

    W2:sia on saatavina myös alsasta.
     
  7. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    pomppaakos w5:set sit hintahaitarista yli?
     
  8. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ääni Indyille. Uskoon vahvistusta uudesta Wheelsistä, jossa Konola jarruttelee Indy- kantista/ Mopar 360 lohkoista/ 4" strokeakselilla olevaa mietoa mottia mukaviin lukemiin 657 hp/6600 rpm.
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    :eek: :eek: :eek:

    onks jossain netissä tietoo mitä muuta tuo kone on syöny, vaiko valtion salaisuuksia :rotfl:

    tarttis itelle vaan sitä nokkaa ostaa....w5:ten kaveriks 423cid pikkulohkoon.
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Alumiiniset W2:t oli Battenini tekemiä. Ne oli aika tarkkaan W2 kopiot palotiloja myöten, ja niissä oli joitain erikoisia ominiaspirteitä kuten "märät" ohjurit jotka vanhemmiten on aiheuttaneet harmaita hiuksia omistajilleen. W5 kansia taas ei oo ollut satavilla muutamiin vuosiin, toi Shady Dell mm tykkäs niistä kovasti ennenkuin Indyt tuli markkinoille. Tällä hetkellä noi Indyt on paitisi hyvin saatavilla, niin myös potentiaalisimmat 59 asteen kannet mitä markkinoilta löytyy. Oon nähnyt niillä otetun yli 700 hepan tehoja pitkälti Indyn oman CNC-työn jäljiltä. Indy myy paljon kansia, joten varaosien saanti on hyvää tasoa. Indyn asiakaspalvelu ei oo hirveesti kehuja saanut, ja monet tykkääkin ostaa noi kannet joltain muulta toimittajalta. Aika harva tosin kai mitään Edelbrockejakaan suoraan Edelbrockilta ostaa. Ite oon ollut Indyn kanssa tekemisissä kymmenisen vuotta, eikä oo ollut ongelmia, oikeestaan päinvastoin, niiden tyyli on vähän suomalaisen tylyä "no bullshit" meininikiä. Jos haluaa LA: moottoriin hyvän kannen, eikä Edelbrockin RPM pohjanen oo riittävä, niin mun mielestä noi Indyt on silloin ainoo järkevä vaihtoehto. Niitähän on kahta perusversiota, on W2 tyylisellä ovaalikanavalla varustetut ja sitten vielä vakavampihenkiset rect portit. Ja ylipäätään kun aletaan panostaa kanteen tonkin verran reippaasti, niin sitä ei ikimaailmassa kannata ostaa mistään Anttilasta tai Indyltä, vaan taholta jok apreppaa sen käyttövalmiiksi korkeempien standardien mukaan. Se muutaman satasen lisäsijoitus maksaa ittensä kirkkaasti takasin kun kansitasojen työstöt, venttiilityöt, ohjurivälykse jne ei oo massatuotantolinjan jäljiltä.
     
  11. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Ei lehteen painettu sana ole käsittääkseni valtion salaisuus. Koneessa oli Howard 254/0.650 (106) rollernokka, ja ajettiin penkissä sekä AED Hollikalla että jollain ruiskulla sekä bensalla ja E85:lla. Peltisarjoina vertailtiin 1 5/8 ja 1 7/8 primääreille olevia satseja. Alakerrassa Eaglen normi H-beamit, Venolian Flat Topit ja Hughes tukikehikko.

    Tommoset Battenit mulla on ollu, enkä niitä kenellekään suosittele. Noita on käyttäneet Suomessa ainakin Väljä, Kulmala ja Isokivijärvi, jonka kone taitaa olla eksynyt kuvablogien mukaan tämän foorumin aktiiviselle käyttäjälle.
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Korjauksena, et Väljillä tais kuitenkin olla W5:t. Kulmalalla on vuoto-ongelmia omiensa kanssa, muutenhan sekin vallu olis ratakunnossa.
     
  13. c-305

    c-305 Gearhead

  14. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    W9:jä löytyy Suomesta 59 asteen kulmalla... ainut on että vipat maksaa aivan järjettömästi
     
  15. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Halvimmillaan niitä sai noiden cratemottien yhteydessä joissa oli W9:t. Toinen juttu sitte, et miks kukaan haluais W9 kansia 59 asteen lohkolle. Niistähän on mm. sahattu ylimääräset kasipultinkorvakkeet veke ja kanavakokoakin rajoittaa toi työtntötangon kulku verrattuna normi W7-W9 kansiin. Ja ne lisäks niiden työntötankogeometria on hanurista, eli ne ei oikeen oo omimmillaan sellasilla kierrosluvuilla joille on tarkoitettu. Noista W7-W9 kansista on niin miljuuna eri versiota erilaisine venttiilikoneistoineen, et jos tarvis miettiä noiden Indyjen ja niiden välillä, ei tarvis miettiä kovin kauvaa. Sit jos mennään 48 asteen lohkolla ni tilanne on toinen.
     
  16. c-305

    c-305 Gearhead

    tässä myös yksi w5 rakennelma

    http://www.popularhotrodding.com/engine ... index.html
     
  17. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    ^^ouch, olipas siinä kiva pikkulohko :eek:

    jumankauta noi w5:set, nehän on ilmasia verrattuna siihen mitä maksoin noista omistani sulle :rotfl: :rotfl:
    :poff:

    no ne oli vaan pakko saada :oops: ja oli myyjän markkinat :wink:
     
  18. Mopar

    Mopar Gearhead

  19. rx_racing

    rx_racing Gearhead

    mun mielestäni W5sia ei ole uutena saanu enää aikoihin... olin ostavinani ne maiilman viimeiset. Ja nyt ne lojuu sen koneen päällä joka ei valmistu ikinä...
     
  20. Ck

    Ck Gearhead

    Eikös noi linkin kannet oo isolohkon stage 5 kannet eikä pikkulohkon w5 kannet
     

Kerro tästä muillekin!