Waden romut (-87 pikkis ls turbo prokkis sivu 16->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ei ainakaan itsellä ole ollut mitään hätää, vaikka siirtokilvet on lasissa ja muistaakseni ohjeissakin lukee, että oltava näkyvällä paikalla, että ei tarvii peittää alk peräsiä kilpiä.
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Tjuu, juuri nyt ei tule mieleen kuka, tai missä tollasesta joku jotain kertoi, mut enivei...

    Dusteri ollut syy, miks ainakin meikäläinen on seurannu tätä topikkia. Jokohan sitä kohta saatas viteoo, miten toi aa ruumis sutii...
     
  3. Wade-

    Wade- Gearhead

    En muista miten säädökset meni noitten siirtokilpien kanssa, mutta about noin mulla on aina ollut ne, eikä vielä oo sanomista tullut.

    Pahoittelut jos ei ole ollut tarpeeksi a-kehosta juttua, eiköhän siitä parin viikon sisään jotain videota saa :p
    Täytyy ensin vähän säädellä ja ottaa muutama kymmenkunta kilometriä alle, ennenku alkaa pahemmin sujitteleen.
     
    Herje tykkää tästä.
  4. Mikey_

    Mikey_ 3rd gear

    Ihan vaan headsuppina jos tarvitsee tuohon osia tms. hankkia, niin kuvassa oleva motti ei ole L33.

    Tuossa näkyisi olevan 58x triggeröinti ja ainakin VVT. Mikäli valleycoverin takaosassa on 5-pinninen liitin, niin löytyy lisäksi DOD-toiminto. LH6, LH8 tai LC9 voisi olla kyseessä.

    Kova turbomosa jokatapauksessa, kun siivoaa nuo ylimääräiset toiminnot pois. :odcool:
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Toden totta, tuo onkin sitä vähän uudempaa mallia. L33:sena se on ameriikasta "tilattu" mutta eipä haittaa. Kiitokset headsupista :)

    E: pikaisella tutkimuksella 09-11 LC9 kyseessä.
     
    Muokattu: 20.4.2020
  6. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tere.

    Olssissa pussit hollillaan, ei mee ihan niin tonttiin kun haluaisin, mut välttää tämän kesän. Muutaman sentin saa niistettyä sit helpohkosti vaikka ensi talvena.

    [​IMG]IMG-20200429-WA0014 by Waltteri Elo, on Flickr

    Dusteria en o kerinny kauheesti säätää, ensviikolla ehkä... Kyl se sutii kuitenki :D
     
    Roc, rekkamies, malvasto ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Eilen kerkesin vähän aamulla puuhastella, kunnes joutu käydä hakemassa uusimman tulokkaan...

    Maalasin oldsiin menevän laatikon ja minin moottorin mahd. Lähelle orkkis BMC-vihreätä, RAL6003:sella (Temadur 90)

    [​IMG]IMG-20200501-WA0003 by Waltteri Elo, on Flickr

    Aika hyvä tuli. Iso kiitos menee kyllä kaverille joka jaksoi hinkata moottorin ja laatikon puhtaaksi, kun itse dusasin Oldsin pussien kanssa.

    Sit kotiutettiin tällanen:
    [​IMG]_20200502_104726 by Waltteri Elo, on Flickr

    -61 Pontiac Tempest... Oon haaveillut tuollaisesta siitä asti, kun oldsi tuli hommattua. Jumalattoman nätti kori mielestäni... Tuolle tehään pientä fiksausta ja leimalle, sit nauttimaan kilsoista... Kulusta vastaa 3.2l nelonen (puolikas Pontiacin 389cid kasista!)

    Tällaista tänään... Nyt tallille veivaamaan sähköjohtoja kompuroille ja venttiileille! Sekä Dusterin venojen säätö...
     
    rane58, rekkamies, jukka1 ja 6 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  8. kari6767

    kari6767 3rd gear

    Mutsis taputtaa taas käsiään yhteen tuu piipahtaa jos oot liikkeel!
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Täytyy tulla käymää ku liikun!
     
  10. Wade-

    Wade- Gearhead

    Pontiac on hipistelty siihen kuntoon, että leimalle tarttis mennä. Vähän myllytetty, vahattu ja herkistelty paikat. Orkkis vanteet puhallettu ja vedetty musta pulveri päälle. Ihan kohtuu siisti peli siitä kuoriutui.

    [​IMG]IMG-20200520-WA0008 by Waltteri Elo, on Flickr

    Oldsin ilmajousituskin on hengissä, enää jarrujen teko siihen ja sisustan kasailua ja vähän muuta... Koitan napsia vähän enempi kuvia niistä touhuista.

    Ensi viikolla yritän ehtiä hakemaan Dusteriin penkkipaprut leimaa varten... Katotaan ehdinkö. Se toimii muutoin kyllä ihan kivasti.
     
    LehtinenA, sleepercooler, rekkamies ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  11. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Minkälaisilla ahdoilla oot ajellu?
     
  12. Wade-

    Wade- Gearhead

    Reilu kilo siellä on ollut, mutta silloin ei oo pitoja. Täytyy käydä penkissä kattelemassa säädöt kohilleen ylärekisteristä.
     
  13. Wade-

    Wade- Gearhead

    Taas on vettä virrannut monessakin joessa...

    Kuitenkin, Pontiacilla ajeltu noin 7tkm, oldsi vikalistan fiksausta vailla leimassa, ja Dusteri saatu leimattua. Kupla tarttis vähän jarruhuoltoa, ja Kadett täytys jaksaa käydä näyttämässä konttorilla...

    Lauantaina täytyy käydä Malmilla harjoitusmielessä ottamassa lähtöjä, toivotaan että paikat kestää. Säätöä ja ihmettelyä varmasti luvassa.

    Tuppaa nää kesät menemään niin nopiaan.

    Katotaan mitä talvella keksii, projekteja olis jonossa niin hitokseen.
     
    Roc, FuryIII '71 ja Herje tykkäävät tästä.
  14. El 60

    El 60 Gearhead

    Dusteri bongattu Malmilla. Miten toimi? kulku puoli?
     
  15. Weijari

    Weijari Gearhead

    Näytti pelaavan kun alle 12 ja perään vielä Lahnajärvelle, olisko ollu Malmilla nopein vastaavan tehnyt?
     
  16. Wade-

    Wade- Gearhead

    Joo, ihan ok pelas näin ekoiksi vedoiksi. Tarkotuksella olin jättänyt lähtörajottimet ym. Laittamatta, ettei heti riko perää.. Ahtoja myös hyvin maltillisesti, ja rajotin myös jo 7200rpm, kun 8800 asti riittää vetuja. ylärekisterissä oli liian vähän ennakkoa, loppunopeutta vielä kateissa jonninverran.

    Seuraavaks e85 tankkiin ja penkkiin säätämään, ahtoja ja ennakkoa lisää sekä rajotin ylemmäs.

    Paras aika oli tosiaan 11,7 ja siinä 60ft tais olla 2,1 vai 2,2.

    Ekoilla vedoilla vähän hyyty, vikalla sitten vähän reilummin kaasuttaessa menikin pidot savuna ilmaan pitkän matkaa...

    Talvella varmaan perän päivitys ainakin luvassa, ja samalla tiheempi välläri. Nyt oli vikassa vedossa just maalissa 7100rpm /206kmh 3 vaihteella...

    Ajoonhan nää vehkeet on tehty, Dusteri kuljettaa mukavasti pidemmänkin matkan. Kaikki ei taida olla ihan sellasia.
     
    Weijari, musta78, Roc ja 1 muu tykkäävät tästä.
  17. Weijari

    Weijari Gearhead

    Mites olis vähän pienemmällä halkaisijalla olevat takarenkaat? Mahtuis ehkä leveemmät alle ja sais välityksen pienenemisen lisäks vielä hanurin alemmas, eikä matka-ajo-ominaisuudet vielä muuttuis kun vaihtaa matka-ajorenkaat alle suoraan ajamisen jälkeen?
     
  18. Wade-

    Wade- Gearhead

    Saattais sekin toimia, mutta onneks voi välitystäkin kyllä tiuhentaa. Välitys on nyt 3.55, ja kutonen on tossa t56:sessa 0.50.
    Tällä hetkellä 150 vauhti on aika tarkkaan 1900 rpm
     
  19. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Miten T56 mahtui crossmemberin kohdalle?
     
  20. Weijari

    Weijari Gearhead

    Jaa siellä on sitten vaihteita ns. riittävästi. Meinasin vaan että kun oli pieniä kysymysmerkkejä perän kestävyyden kanssa, niin noi harvemmat rattaat kestää paremmin kun hampaat on paksummat. Samoin vois pidot parantua kun perä olis alempana .
     

Kerro tästä muillekin!