Waden romut (-87 pikkis ls turbo prokkis sivu 16->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Joo, täytyy koittaa kikkailla tuota painonsiirtoa. Säädettävät ulosjouston rajoittimet tein eteen, ja täytyy vähän säädellä perää niillä lisälinkeillä.

    @simeoni modasin sitä lootan kiinnityspalkin kohtaa ja tein kokonaisuudessaan uuden kardaanitunnelin laatikon kohdalle.
     
  2. Wade-

    Wade- Gearhead

    Ainiin, en tiedä kiinnostaako ketään, mutta mulla tuli mehut pihalle vanhasta Gas-a-just iskarista, ja löysin tuosta ihanasta saksanmaan autovaraosaverkkokaupasta konin tuotenumerolla uudet iskarit. Oli 60e/kpl halvemmat kuin täältä suomen maalta...
     
    sleepercooler, faffeli ja Herje tykkäävät tästä.
  3. faffeli

    faffeli Gearhead

    Saako linkin ? :)
     
  4. Wade-

    Wade- Gearhead

    Autodocista hain vaan "Koni 80-1580"

    Nyt kun vilkasin, oli hinta kovempi jos ekakertalaiselle on halvempi... Lienee tuttua monelle tuo Autodocin kikkailu.

    Edit: korjaus, tuotenro siis 80-1538. Toi toinen on b kadettiin
     
    Muokattu: 12.8.2020
    faffeli tykkää tästä.
  5. faffeli

    faffeli Gearhead

    Kiitti...:)
     
  6. Wade-

    Wade- Gearhead

    Jaaha eipä oo tullu tänne hetkeen kirjoteltua taaskaan.

    Tällä hetkellä omat hommat etenee kovin hitaasti, kun tulee tehtyä muille niin paljon...

    Dusteri säily kesän touhuista ehjänä, nyt tarttis muutama anturi vielä johdottaa ja vähän parannella mm. Sähköjä.

    Ajatus olisi ensi kesäksi laitella alustaan vähän antureita jotta pääsis tutkimaan alustan käyttäytymistä ja siitä sitten parantelemaan...

    Nyt on työn alla mm. 1950 GMC, johon on tarkoitus laittaa 5.3 LM7 moottori... Runko on jo vaihdettu - 85 letukan pikapin runkoon ja lyhensinkin sen jo sopivaan mittaan. 19cm piti lyhentää.

    [​IMG]DSC_1186 by Waltteri Elo, on Flickr

    [​IMG]DSC_1190 by Waltteri Elo, on Flickr

    Lisäks aloin tilaamaan Oldsia varten turbohilppeitä. 3.8 fordin V6 uppoaa sinne seuraavaks, en enää kyllä sillä 4.3 tbi:n kuralla ajele :confused:
     
    rekkamies, 12345678910, Roberto ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  7. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Sulla on aina kaikkee jännää menossa, jos jaksaisit jakaa tekemisiä kuvina enemmänkin!
     
    isalmela tykkää tästä.
  8. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Jep. Kuvat olis kivoja ja mix ei vaikka omat topicit eri projekteista. Toi Squarebody PU on kyllä mielenkiintoinen!
     
  9. Wade-

    Wade- Gearhead

    Yritetään aktivoitua...

    Tuo - 50 gmc ei siis (valitettavasti) ole mun, mutta teen siihen melko paljon rakennushommia. Omastakin mielestä mielenkiintoinen prokkis, siksi dokumentoinkin sen.

    Tuossa tosissaan korin channeloin jotta sen sai tiputettua 70mm alemmas. Nyt on alustan korkeus sellainen, että 50mm madalluksella auto on varmasti hyvän näköinen, ja kuitenkin vielä täysin työkäyttökelpoinen :rolleyes:

    Sen tiedän että en varmaan jaksa päivittää useampaa eri topikkia... Mutta lupaan ottaa enemmän kuvia ja herättää henkiin sen, että sais vaikka samalla viikolla päiviteltyä tänne, kun tekeekin!
     
    isalmela, 12345678910 ja Herje tykkäävät tästä.
  10. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Ei nyt sentään joka päivä :D hommat kärsii, mutta vaikka joka toinen! Kuitenkin kuvia on hyvä ottaa erityisesti purkuvaiheessa ja mahdollisesti tulee jossain vaiheessa valokuvan oton yhteydessä joku idea miten joku voisi olla parempi tehdä. Erityisesti sähkäjohdoista pitää ottaa kuvia että ne saa takaisin niin että kaikki toimii.
     
  11. Rebel_1996

    Rebel_1996 2nd gear

    Ja pinkkaa!
     
  12. Wade-

    Wade- Gearhead

    Jos pinkka ois kunnossa nii ei tarttis tehä muuta ku näitä 27:ää omaa rotiskoo! ;)
     
    Gary Grand tykkää tästä.
  13. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tänään kävin hakemassa tonteille suorahampaisen facepleitatun tko-600:n.

    [​IMG]DSC_1192 by Waltteri Elo, on Flickr

    Tuon aattelin istuttaa 5.3 alu ls:n perään, kopaksi ehkä tässäkin topikissa näkynyt rämpleri? Se on kyllä varmasti vasta kesän juttuja...
     
    Vermilion ja 3964 tykkäävät tästä.
  14. 3964

    3964 3rd gear

     
  15. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mitäs tollanen Tk600 maksaa, jos saa kysyä?

    Oon haaveillu nopeusmittarin vaijerilla varustellusta T56 magnum F lootasta pidemmän aikaa jo on kuitenkin suurinpiirtein samaa sarjaa.
     
  16. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tämä kyseinen tko oli järkihintainen... Loppujen lopuksi t56 ja tko600 on hyvinkin erilaiset laatikot! Sellanen t56 magnum on kyllä tosi hyvä laatikko, eikä kärsi 3-vaihteen heikkoudesta kuten tko-600.
     
  17. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Mulla on ongelmaa kun ei tahdo löytyä kestävää käsilaatikkoa kunnon välitykillä ja silleen että sais nopeusmittarinkin vaijerilla vielä toimimaan. Siihen toi Magnum F ois hyvä.

    Jos grannas racing käyttää jotain muunnelmaa tuosta lootasta täytyy sen jos kestää jotain...
    https://www.grannasracing.com/blogs/news?page=2
     
  18. Wade-

    Wade- Gearhead

    Joo, kyllä tuo magnumi kestää oikeinkin hyvin. Toki kaiken saa rikki jos oikein haluaa.
     
  19. fmila

    fmila Gearhead

    Tremec on syksyllä julkaissut aftermarket laatikon ton TKO-sarjan rinnalle. Uutuus kantaa nimeä TKX ja piti olla mynnissä jo marrakuussa. Nyt näyttää toimitukset edelleen viivästyvän? Antavat tälle myös 600 ftlb:n väännön keston, mutta vaihtaminen pitäisi onnistua 7500 rpm asti ja saa kierrättää 8000 rpm asti. Välityksiä on myös tarjolla jo jonkin verran, WR ja CR linjat ja 5-vaihteen, joka on siis ylivaihde, välityksiäkin kolme erilaista.

    Etuna on kuoren muoto, joka on "slimmattu", eli kuoresta puuttuu kaikki 600n "kasausluukut" laatikon päältä. Vain sifterin paikat(3 eri mahdollisuutta) jätetty kuin 600ssa. Laatikon purkaus/kasaus tapahtuu takakannen kautta, ensin häntä pois jne. Eikä oo pahan hintainen, uudeksi laatikoksi 2795 $ jenkeissä. Löytyy nyt Ford ja GM kytkinkoppaan sopivina. Eihän tuo varmaan mihinkään "tosissaan ahdettuun" kestoltaan riitä, mutta saa siihen aika paljon vapari pikkulohkoa viritellä jos mainos specsit paikkansa pitää. Meillä oli jo tilaus vetämässä useammastakin, mutta toimittaja heitti pyyhkeen kehään, kun brexit ehti ennen tehtaan toimituksia. Katotaan mistä saadaan seuraava tarjous. Briteistä ois toi ALVi ollut pienempi ja myös rahtikulut, jotka niin ikään nostavat myös verojen osuutta.

    Mutta hienoa seurata Sun laitteiden kehittymistä ja tota pikkaria seuraan suurella mielenkiinnolla.

    t. AM
     
    PPRCuda ja isalmela tykkäävät tästä.
  20. Wade-

    Wade- Gearhead

    Brittien ero EU:sta on kyllä vähän surullinen juttu. Saattaa muutaman puljun myynti pienentyä aika kovinkin sen seurauksena kun ei enää ilman tulleja ja alveja saa sieltä tilata...

    Onneks tähän vehkeeseen on keretty jo abaut kaikki hommata.
    Tänään alottelin myllyttelemään, vähän tarvii vielä vesihiontaa parista paikkaa ja parin valuman poishionnan...

    [​IMG]DSC_1213 by Waltteri Elo, on Flickr

    Vähän pakkelia valumakohdan ympärille ja sit hiotaan vaan pakkeli veke niin pitäs olla bueno.

    [​IMG]DSC_1212 by Waltteri Elo, on Flickr
     

Kerro tästä muillekin!