Waden romut (-87 pikkis ls turbo prokkis sivu 16->)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja Wade-, 3.12.2014.

  1. Wade-

    Wade- Gearhead

    Hei taas!

    Dusteri edistyy hitaasti mutta varmasti... Tuli pieni takaisku kun koekasailin kytkintä. Huomasin että Amerikan joe oli Ramin tehtaalla kasannut väärät levyt mun settiin. Setti oli tilattu a833:lle, mutta levyt olikin 26-spline, eli tremeciin ym. Lootiin.
    Noh onneksi asiakaspalvelu toimii, ja vaikka osat on hyllyssä ollut jo puolisen vuotta, niin parit kuvat osista riitti siihen, että kaverit laitto ilmaisiksi tulemaan uudet levyt :)

    Vanhat levyt jäi mulle, ja nyt oonkin himoinnut viperin t-56 laatikkoa mihin ne levyt sopisi... Noh heti kun budjetti sallii niin täytyy yrittää sellainen jostain haalia...
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    Mul ois ollu keskiöitä tiuhaspooriselle mopsille...
     
  3. Wade-

    Wade- Gearhead

    Nooh eipä sillä niin väliä kun tänään saapui uudet ilmaiseksi postissa.. :)

    Uniballeja pitäisi tilata sekä hieman teräsputkea niin voisi tehdä putkiylätukivarret sekä säädettävät reaktiotangot...
     
  4. Catiska

    Catiska Gearhead

    No hitsi kun olisit huimannut aikaisemmin :) minulle tuli juuri RAMilta nuo 26 spline Tremec levyt kun kytkimessä oli A833 levyt sisällä... Minulla on sitten ylinmääräinen uusi setti A833 levyjä hyllyssä ;)
     
  5. Wade-

    Wade- Gearhead

    Heissan,

    hieman on taas edetty projektissa.

    Välijäähdytin tuli maalattua mustaksi, päätyihin vedin kokeilumielessä mastonin ryppymustan, joka ei ollut oikein menestys eikä pettymyskään.. Pinta on vähän mitä on, mutta menettelee. Kennot vedin ihan mattamustalla. Toivottavasti nyt ei ihan välittömästi pongahda välijäähdytin silmille maskin takaa :lol:

    [​IMG]

    Tallikin oli hieman kaaoksessa taas kuvaushetkellä... :poff:



    Tänään aloittelin tekemään omia putkitukivarsia kun sain aikaisemmin viikolla haettua putket, ja tänään löysin ajan sekä motivaation. Uniball-nivelet tuli tilattua ebaysta, ja ne toivon mukaan saapuvat parin viikon kuluessa.

    Tosiaan tuo materiaali on saumatonta teräsputkea mihin teen suoraan kierteet uniball-päitä varten. Palloniveltä on siirretty jonninverran taaksepäin että saa casteriakin sitten riittävästi säädettyä.

    [​IMG]

    Huomatkaa myös todella upea jigi :rotfl:

    Tällaista tällä kertaa

    Kannet pitäisi jaksaa hieroa loppuun, niin voisi niidenkin kasaamista alkaa suunnittelemaan..
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    Hienolta näyttää!! Onkos tuo jarrutehostin 7"? partsilta? omaan rojektiin pitäs pienempi tehostin hommata.
     
  7. Wade-

    Wade- Gearhead

    Jarrutehostimen tilailin Ebaystä, hintaa oli jotain vähän päälle parin sadan kotiintuotuna, ja mukana tuli myös ssbc:n jarrupääsylkkä. (sen aitoudesta en tiedä, mutta ihan toimiva kun jouduin chevelleen lainaamaan sitä) lisäks tuli a-ruhoon kaikki tarvittavat vivustot jarrupolkimelle. Ja tosiaan on 7" tehostin

    E: tais olla tää setti
    http://www.ebay.com/itm/Mopar-8-Dual-Po ... 9M&vxp=mtr
     
  8. Wade-

    Wade- Gearhead

    Taas hipsitty hieman eteenpäin, ylätukivarret tuli tehtyä valmiiksi, nyt enää pulverimaali päälle niin hyvä tulee.

    [​IMG]

    Seuraavaksi olisi ohjelmassa reaktiotankojen tekeminen samaan tyyliin, eli uniball siihen k-palkin päähän.

    Toivottavasti sais väkerrettyä nyt siihen malliin että pääsis hyvissä ajoin ennen kesää jo vähän käynnistelemään ja säätelemään autoa... Muutamat tiivisteet puuttuisi vielä (imu/pakosarja) ja kannet pitäisi viimeistellä sekä käyttää plaanattavana.

    Perään ajattelin tilailla 3.55 välityksen, veikkaan että 3.91 on jo ehkä hieman turhan tiheä. Ja jos haaveet toteutuu ja saisi hankittua sen t-56 laatikon vaikkapa ensi kesän aikana, niin peräkin päivittyy samalla kun tallissa odottelee rakentelua 8 3/4 489 case perä, mistä saa varmaankin ihan riittävän kestävän tuohon koppaan. 8vartti saa sitten väistyä johonkin muuhun projektiin, ehkä Aspeniin... :odroll:
     
  9. Solvent

    Solvent 3rd gear

    Hyvännäköstä tekemistä, kiva seurata!
     
  10. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Täällä varmaan saa omia päänsisäsiä ajatuksia heitellä ilmoille? Mä olisin ton poikkipuun tehny niin, et uppois tohon pallonivelen holkkiin, ettei jäis noita kolosia. Tai voihan ne vieläkin hitsillä täyttää. No ulkonäkö kysymys, ja eihän noi mihinkää näy...
     
  11. jaloter

    jaloter 1st gear

    olikos sarjat rosterista,laippaa myöten,vai kuis?
     
  12. Wade-

    Wade- Gearhead

    Saa toki heitellä omia mielipiteitä! Tein sen takia nuo poikkipuut hieman irti noista pallonivelistä että saan hitsattua ympäriltä nuo kaikki paikat. Tietysti olisi voinut tehdä niinkin että olisi yhdistänyt ne yhdeksi mötikäksi, mutta menköön nyt noin kun tuli tehtyä. Seuraaviin versioihin voisi kokeilla erilailla :)

    Ja laipat on rosteria myös juu, paitsi turbon laippa joka on normi mustaa
     
  13. Wade-

    Wade- Gearhead

    Noniin, taas on edetty. Tänään sain keulan takaisin pyörilleen, nyt tarvitsee keskittyä siihen että saa kannet asennuskuntoon ja koneeseen kiinni.

    Tältä näyttää nyt etupää
    [​IMG]

    Palikat hieman likaisia ja jarrusatulat on siniset vain ja ainoastaan yhdestä syystä. Se oli motonetin viimeinen jäljellä oleva jarrusatulamaalipurkki kun kävin siellä... :rotfl: Mutta eipä sillä väliä kun ei vanteen takaa näy kuitenkaan.

    Jarruputkiakin tuli tehtyä muutamat, ja asenneltua line-lock paikoilleen. Se pitää majaansa alkuperäisen jakotukin paikalla runkopalkissa. Myös teräspunosjarruletkut tilasin ebaysta.

    [​IMG]

    Myös tankki ja muut säiliöt tuli pulverimaalattua, niistä laitan kuvia myöhemmin ku saan paikoilleen.

    Huomenna olis tarkoitus ajottaa nokka, kunhan saan haettua jalallisen mittakellon kaupasta. Jumalattoman kallis ajotuslevy tuli uspartsista jo ostettua viikko sitten.

    Joululoma meni lähinnä tehdessä remppaa muille niin jäi dusteri vähän vähemmälle, tuli kyllä tilattua osia aika paljon. mm. fuelabin pumppu, b-painesäädin, perävälitys, vahvistettu peräkoppa, äänenvaimentimet ja kaikkea muuta hilua. Osa niistä onkin jo tullut perille. :wink:
     
  14. 300

    300 2nd gear

    Mitens simpukka? Et kai jätä jotain puolikierrosta klappia mallia? :)
     
  15. kotr

    kotr 3rd gear

    Hienolta näyttää!! Muistatko ku oli joskus puhetta siitä vanhasta välläristä? Vieläkö se ois myyden?
     
  16. Wade-

    Wade- Gearhead

    Simpukasta ei oikeen ole vielä täyttä varmuutta. Toistaiseksi olen ajatellut ensi kesän vielä ainakin pitää tuota orkkissimpukkaa, se kun on oikein hyvässä kunnossa. Mutta jos eteen sattuu joku nopeampi simpukka niin saatan hommata sellaisen. Takaraivossa on myös kytenyt suunnitelma hammastanko-ohjauksesta, mutta se ainakin jää sitten seuraavan talven hommiksi :wink:

    Ja Kotr, kyllähän se välitys joutaa kunhan saan veke purettua, jos vielä tarvis on. :)
     
  17. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Onko tuo boosteri 7 vai 8"? Tuliko normaalisti tullin kautta jos hinta jäi vaan vähän yli 200€??
     
  18. Catiska

    Catiska Gearhead

    Mikä on näiden härveleiden jarruputkikoko? 1/8" vai jotain muuta? Itselläni sama edessä, lukko odottaa linjaan laittoa...
     
  19. Wade-

    Wade- Gearhead

    Jarruputket on 3/16 eli 4,75mm. Sitä nuo originaalitkin ovat, ainakin mulla.

    Jenkkiosilta tilasin jarrunippoja kun muualta ei oikeen meinannu saada sopivia.

    Ja jarrutehostin lienee 8". Tosissaan silloin kun tilasin nuo hilut, oli dollari niin heikoilla että eipä jääny setille tosissaan hintaa kuin joku 200-220e. Tuli Ebay Global shipping:in kautta.

    Muistinpa napata tallilta lähtiessä pikaisen huonon kuvan tankistakin. Se on maalattu "ryppymusta" pulverilla.

    [​IMG]
     
  20. Wade-

    Wade- Gearhead

    Tänäänkin tuli pyörähdettyä tallilla, ja sain viimeinkin nokan ajoitettua.
    Oli vähän ropleemia saada se ajoituslevy pysymään paikallaan, mutta siitäkin selvittiin.

    [​IMG]

    Piti vähän fiilistellä tuota mottia kun tuli jakopäänkoppa ja öljypohja myös tuolla ryppymustalla. Öljypohjassa näkyy vielä sepän työn jälki, kun piti vähän tehdä lisää tilaa että mahtui girdlen kanssa hyvin paikalleen tuo pohja.... :rotfl:

    Kyllä se kai pikkuhiljaa tästä rupeaa etenemään valmiiksi :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!