wagoneer

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja artsie, 23.11.2007.

  1. artsie

    artsie 1st gear

    onko kellään tuntumaa -70 ja jälk. wagoneer jeeppiin onko kallis pitää eli vara osat cadillac hinnat vai halvenpaa.ja saako niitä esim.usparts kaupasta.entä muuten onko se ramblerin oloinen amerikan mosse
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

  3. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Luotettavaa amc tekniikkaa, osia saa hyvin. hinnat ehkä hieman korkeempia kuin yleisemmissä merkeissä.

    Omasta mielestä loistava peli, ei tosin ole muun merkkisistä jenkkimaastureista kokemusta (onko muita?)
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tiettyyn saakka. Eikös siellä 70-luvulla pellin alla kummittele jossain vaiheessa vuosikymmenne puolivälissä joko Olds tai Buick -kasi ennen siirtymistä Mopar pikkulohkoihin..

    AMC:n omat kuutoset pysyivät kuviossa mukana jonnekin 80-luvun alkuun saakka??
     
  5. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Se on joku yhden tai kahden vuoden ihme joskus 70-luvun ihan alussa kun oli joku buickin tai jonkun kasi, muuten pelkkiä amc:n kaseja. Mopari tuli vasta 90-luvulla uudempiin koppiin.
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei, Buickin konetta käytettiin 60-luvulla joissain malleissa, mutta 63-91 isokorisissa Jeepeissä (Wagoneer 63-83, Cherokee 74-83 ja Grand Wagoneer 84-91) käytettiin vain AMC:n omaa V8:a, tosin eka V8-kone tuli vuodelle 65, ei mitään MOPAR-moottoreita!!!! Moparin -moottorit tuli Jeeppeihin vasta Grand Cherokeen (ZJ) mukana vuonna -93!!!!
     
  7. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Tais olla -71 kun muutamia wagoneereja tehtiin buickin 350:llä muuten tosiaan fullsizejeepeissä aina amc:n oma kasi, jopa 60-luvulla vaikka jeep ei vielä ollutkaan amc:n omistuksessa

    edit: pienellä googletuksella löyty myös 68-70-mallisia joten jonkin verran niitä on tehty, tosin suomessa ei oo kyllä tullu yhtään vastaan
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ai buikin konetta

    mistä löytäis edullisen kytkinkopan ja vauhtipyörän asetelmineen bop jaolle jos laittaiskin jeeppiin 5,7dx:n? :odroll:
     
  9. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    niissä oli mielestäni gm:n th-400 vaihteisto jossa ei ole irrotettavaa kytkinkoppaa (tai siis turbiinikoppaa)
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Eikös niissä, tai ainakin AMC:n henkilöautoissa, ollu Moparin TF 727?
     
  11. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, kasin perässä automaatti aina TH-400 AMC:n jaolla!! Yhden orkkis kasi koneisen olen nähnyt manuaalilla (ja sekin valmistenumeron mukaan orkkisvaihteisto)!!!

    Ja TH-400:n perässä yleensä aina Quadra-Trac jakolaatikko, paitsi ne harvinaiset alkupään laitteet, joissa Dana20 jakkis (ja noita on tietääkseni Suomessa kolme)!!!
     
  12. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    jeepeissä th-400 vaihtui 80-luvulla mopsin tf-727:aan, henkilöautoissa mopsin 727:aa ja 904:sta oli -72 alkaen (kaikissa omat kuoret amc:n pulttijaolla)
     
  13. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, 70-luvulla vain Jeepit (FSJ ja CJ) käytti TH-400:sta!! Muut AMC:n tuotteet Moparin laatikoilla!!
     

Kerro tästä muillekin!