Wanhoja valokuvia esille

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja Landaulette, 10.2.2008.

  1. jussi308

    jussi308 1st gear

    Re: STW

    Nyt meillä mentiin ko. farkulla 9.750 sek 461 cid BBC vaparilla. Tälle vuodelle koitetaan saada lisää vauhtia. Potentiaalia vielä on ja tota suht surkeeta alustaa on jo päivitetty mutta päivitys jatkuu ja lehtijouset joutaa historiaan ja coil-overit ja paremmin säädettävät ladderit tilalle (ei laiteta nelilinkkejä). Etujouset menee myös vaihtoon ja etupäätä muutenkin muokataan alustan osalta kun nuo aurauskulmat menee ihan sekasin esim. jos lähdetään tassut ilmassa matkaan ja sitten alas. Finaaleissa tuo meni 60ft 1.371 eli suht hyvin lehtijousilla ja noilla vanhoilla laddereilla (säätöä se toki vaati ja paljon) mutta kovempaa pitää päästä :D

    Tarttee kattella kuvia sivuiltasi. Tosin noi farmarin kuvat ei vielä näy siellä, linkki kyllä löytyy.

    PS. auto on ulkoapäin täysin uusissa kuosissa kaudella 2009. Kori hiottu pellille ja maalarit saavat kohta työn päätökseen.

    Juha
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ja mainittakoon tosta farkusta vielä sen verran, että oli alunperin vantaalaisserkusten Ilmosen Peralta hankkima kimppaprojekti. Heidän toimetaan rakentelu aloitettiin ja itekin jossain määrin sähläsin siinä mukana, mm. 8 3/4" bärsse ja takarunko taidettiin kaventaa, laite purkaa, pyöräkotelot tehdä, lasikuituosat hommata, toinen puoli muuttaa kasoviseks jne. Sitten inspiraatio loppu ja laite jäi kolmiovisena rysänä seisomaan latoon. Muutaman vuoden päästä mä kävin sitte muuttamassa sen toisenkin kyljen kaksoviseks ja vetäsin kitit ja pohjavärit pintaan jonka jälkeen joku pimee kävi sen hakemassa pohjanmaalle. Jos joskus törmää, ni täytyy Henkalta ja Kimmolta kysyy olisko niillä noista alkuvaiheista kuvatuksia.
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Niin se oli. En yhtään muista mistä tallista sen hain (malmi, tapanila,...) mutta halpa oli ja oli paljon tavaraa mukana mm. perähiluja, jne tehtynä ja tarvi vain perän kuoret kaventaa ja akselit lyhentää jne jne.

    Muistaakseni sain sen PRO FORM (mats andebrand) lasikuituosien hinnalla!
    mukana oli jotkut HOOKERS fenderwell peltisarjat, immosen tai jonk ex ja erittäin sopivat sekä hyvälaatuiset.
    ah
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, en mäkään sitä enää kauheen tarkaan muista. Tais tosiaan olla niin, että kuori oli vielä aksilassa kaventamatta, mut vetarit oli spessussa lyhennetty ja uudelleen rihlotettu. Se kuori + vetarit oli muistaakseni jostain impperiaalista lähtösin ja olisko ollu peräti viiden tuuman pulttijaolla ne vetarit? Jotain hämärää siinä(kin) kuitenkin oli. En tie miks se projekti jäi seisomaan, mä taisin kaikki kaks päivää tehä töitä sen eteen et sen sai rullavakas ja koriltaan edes jonninverran valmiin oloseks. Ja ne kuttaperkaosat oli tosiaan asiallisen oloisesti tehty, kevyitä, istuvia ja suoria. Jotain ihan muuta kun millasia oli siihen mennessä nähnyt.
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  6. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  7. anglia67

    anglia67 3rd gear

    Muutamia kuvia räyskälästä 80-luvulta. [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  8. hr

    hr 1st gear

    Jep Timo Selin oli puikoissa ja tekniikka oli Fordin 289 pikkulohko.
    HarryR
     

Kerro tästä muillekin!