Wanted: '65 Vallu jarruletkut eteen (pks)!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja FuryIII '71, 18.5.2012.

  1. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ööh tuota tuota... Noi jariha:n tuomat letkut oli jees. Mut ainoastaan kuskin puolelle. :eek: Eli vanha letku oli kuskin puolella tasan saman mittainen kuin uusikin, mut pelkääjän puolen vanha letku oli silmämääräisesti arvioituna varmaan lähemmäs kolme tuumaa pidempi. Siis mitvit...?[​IMG]

    Ei siinä, olis tuon uuden silti uskaltanu laittaa sinne pelkääjän puolelle, MUTTA kun mulla on siellä pelkääjän puolella se jarruputken päässä oleva nippa homehtunu siihen jarruputkeen kiinni, niin saadakseni letkun vaihdettua jouduin purkamaan jarrut pois edestä napoineen päivineen ja ruuvaamaan sen työsylinterin siihen letkuun, eikä toisinpäin. :rotfl: Niin ja luonnollisesti siis myös se letku piti pyöritellä irti siitä nipasta, kun se nippa siis ei liikkunut.

    Ja koska uutta letkua ei saanut mitenkään paikalleen ilman että se letku ois kiertynyt reippaasti, ni laitoin sit vanhan letkun suosiolla takas paikoilleen.

    En tiedä tajusko kukaan mitään :rotfl: , mut pointti on et kyllä noi letkut (BH381237) käy, mut ainakin mulla se jäis tosiaan pelkääjän puolelle kans aika "tiukaksi" sovitukseksi, eli juuri kuten jani1978 tuossa aikaisemmin kirjoitti.

    Ja jos nyt leiman sais, ni vois vetästä uuden jarruputken nippoineen ainaki pelkääjän puolelle (ehkä jo heti ens kesänä...), ni sujuis jatkossa toi letkun vaihto tarvittaessa "hieman" nopeammin ja helpommin... :odroll:
     
  2. jariha

    jariha Double Gearhead

    noh tuliko jarrut kuntoon taaksekkin?? etusistahan mie jo kuulinkin et ne on nyt ookooo :wink:
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Mites se pääsylkky? Tiedän vaan, mitä ja milloin teen :rotfl:
     
  4. jariha

    jariha Double Gearhead

    tuun huomen hakemaan onnistuusko päiväl? ja se letkukin? just etin sun nroo :rotfl:
     
  5. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Etusiakin hieman hieroin tuon jälkeen, tietty vaikeimman kautta ku sitä saatanan säätöruuvia piti tietenkin mennä ruuvaamaan ensin väärään suuntaan. :rotfl:

    Mut lopputuloksena vika dynoveto kertoi etujarrujen tehoeroksi enää 3%, takajarruja en niin jaksanu hieroa, vika veto tasan 20% ero. Ja molemmat, eli etu- ja takajarrut vedettiin luonnollisesti useampaan otteeseen, ja kun säädöt rupes löytymään, oli ero osapuilleen noilla hujakoilla joka vedolla. 8)
     
  6. jariha

    jariha Double Gearhead

    ja ei muutaku leimaamaan :poff: niin meilläkin tehdään :rotfl:
     
  7. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Näin olis tarkoitus. :rotfl: Ja vittu jos ei huomenna vihdoin tipahda kilvet kouraan, ni kuolinsyyntutkija saa kaivaa mun ruumiin hiiltyneen Valiantin sisältä. :poff:
     
  8. Make.S

    Make.S Gearhead

    ...mää luulin, että se katsuri saa teräsbetonia... :rotfl:
    Noh, se on huomenna el nostaltico teiden kaunistuksena vai luetaanko kuinka omistaja imee koffia himassa.
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Parhaassa tapauksessa sekä että. :poff: Paskimmassa tapauksessa vain jälkimmäistä. :lol:
     

Kerro tästä muillekin!