Toi vaikuttais olevan ensimmäisistä power street finals karsinnoista? Äkkisältään näyttäis et Pönnin Hornetissa on sliksit alla. Teuvo sai Walliuksen Ubalta jotkut sen vanhat stokkisliksit joilla hornetti sitten lensikin ennätyksiin, eli mataliin yseihin. Kisalähtijäks järjestäjä kuitenkin valitsi Panuman vaikka siinä vaiheessa suorituskyky olikin huonompi. Valinnassa oli kaiketi myös jotain kosmeettisia tekijöitä... Mut jälkikäteen ajatellen Teuvo olis ollut Hornetilla selkeesti kilapilukykyisempi luokassaan.
Eihän toi pönnin auto ruma ollut,kauneus on katsojan silmissä,kovaa se ainakin meni omalla aikakaudella,tosin on matala 9 kova aika tänäkin päivänä
Toi yllä oleva kuva on vuodelta -96 ja taitaa olla juurinkin Power kisa kyseessä. Swingerissä ei ollu vuonna -94 edessä Weldin vanteet kotimaan kisoissa vaan Centerlinet eikä noita Quaker Stane sponsseja. Ja edessä on myös spoileri joka tuli kauden -96 aikana. Mutta kiitokset hyvästä ja ennennäkemättömästä kuvasta.
Mites.... muistaako kukaan miten kovaa Pönnin Hornet meni siinä Power-kisan karsinnassa vuonna -94? Mun muistaakseni molemmat ajoi 9.2 sek aikoja...
Jossain takaraivossa pönöttää aika 9.17. Mut Panuman auto oli "Pro Street" kun taas Pönnin auto "Real street", ja real streetissa voitto heltis muistaakseni 8.9 ajalla.
Onko Pönnin autosta tietoa ? Viimeeksi nähnyt sen aikaa sitten Hyvinkäällä Street Slidessä Camaron keulalla varustettuna
Pönnin autossa oli käytetyt sliksit, jotka minä, ja veljeni ostettiin Hilmannin Jussilta, 200 mk + makkarapaketti. Käytiin Teuvon kanssa ruuvaas vanteille, kesken kisa, läheisellä Shellillä.
Pönnin vanha Hornetti on ensi kesänä radalla! Kummatkin herrat tuli tavattua Alastarolla ja tapasivat siinä myös toisensa, oli taas oikein miellyttävä turista!
Muistaisin Teuvvvvvvvon enkaksi 9.14. Toi V kirjainten määrä tuli jossain swapissa kun herra eitteli itsensä jollekkin: Mun nimeni on Teuvvo, seittämällä veellä!
Nykyään Romppaisen omistuksessa, eli Sami Romppainen ajoi ex-Pöntinen Novalla SG-ryhmässä kilpaa kaudella 2000. Yllätys,yllätys Nova oli vuokralla mikkeliläisellä Mika "Kaasu" Kaipaisella vuokrakilpurina -08 ja -09. Auto lähti Kaipaisen tallista muistaakseni vuonna -13 tai -14 takaisin Romppaisen huostaan johonkin, mutta tarkkaan en muista että minne. Mutta auto on yhä olemassa ja Suomessa.
Hornet saattoi olla noihin aikoihin Suomen tehokkain katuauto, muutaman pikku tekniikkamurheen takia suurin osa lähd öistä ontui, joskin loppunopeus kuittasi röpeltävät ensimetrit
En kyllä muista mitä se parhaimmillaan meni loppareita, mutta saattoi se olla tehokkainkin. Olikohan 24jotain paras? Teuvon jälkeen Nurmen Jussi ajoi sillä kauden - pari, ennenku otti työn alle... missä on nykyäänkin. Jos en ihan väärin muista niin ajoi sekä lopparissa että ajassa auton enkan Porissa. Jäi just ja just ysin puolelle. Piti tulla taas täks kesäks radalle mut jäi tulematta.
Muutama kuva Swingeristä vuodelta 2008...en tiedä näkyykö muille, Kuukkelin kuvat on erittäin hankala saada näkymään. Tuolla kuvakansio ->> https://photos.app.goo.gl/NzAeoEJLwiAQ1jUk8
Vetäs se Teuvo Hornetilla päälle 240:nen ja oli itseasiassa tän maan ensimmäinen katuautokuski joka joutu laittaa sääntöjen määräämänä jarruvarjon kilpuriinsa.