WCSC info

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 8.5.2010.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Noniin, Cupin ilmottautuminen on auki!
    www.sunrisecruisers.com.
    Tuolta myoskin loytyy lisa tietoa asioisiin.

    Luokkia on autoille 3kpl: Street Bracket, ET-Bracket ja Heads up.
    Street Bracketissa ja Heads Up luokassa vaaditaan autoisiin voimassa oleva katsastus. Auto saa kylla olla kaytostapoistossa, mutta leima pitaa olla voimassa. Eli kuten viime vuonnakin.
    Ja pratkat ajaa myos, ei kuitenkaan pudotuksia, vaan ''testia''

    Ilmottautuminen suljetaan maanantaina, 24.5, sen jalkeen menee jalki-ilmottautumiseksi.
    Koittakaahan ilmottautua ajoissa, se ei velvoita mihinkaan mutta helpottaa meidan hommia kun saadaan tehda paperityot etukateen.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Tämä ei ihmetytä pelkästään allekirjoittanutta että miksi nuo A,B,C ja D on yhdistetty yhdeksi isoksi luokaksi?

    Myöskin tuo leiman voimassa oleminen hiukan ihmetyttää,se kun vaan aiheuttaa tietyille autokunnille aikamoisia ponnisteluita erinäisitä syistä johtuen...
     
  3. C-barge

    C-barge Gearhead

    Omana kommenttina tohon heads uppiin, et ku ite taisin viimesuvena tulla D:n kakkoseks cupissa osallistumalla yhteen osakilpailuun, ni pikkasen tuntuu kornilta, ja jotain tarvii varmaan tehä. Mut onks toi omiaan lisäämään osallistujien määrää vai vähentämään sitä? En tie olisko ollut parempi toi viiden osallistujan vaatiminen per luokka niinku fyyrassa ja ehkä antaa sen yhdistymisen hoitua sitte käytännön kautta kuin suoraan sanelemalla.
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Viime vuonna oli tosiaan pulaa etenkin D-luokan autoista ja C:kin ois kyllä mahtunut hyvinkin lisää...

    Kyllä tuo viiden osallistuminen per luokka ois se parempi vaihtoehto ja sitten yhdistellä tarpeen mukaan!

    Mut miten/miksi näihin kisoihin ei tulla kokeilemaan autoja?

    Ensimmäisellä katsastus kerrallahan ne puutteet vasta todetaan ja useimmat puutteet voi sit korjata seuraavaan kisaan mennessä eli tällä koetan omalta osaltani saada lähtemään mukaan kokeilemaan niitä autoja niin ei tarvi baareissa valehdella et mitä ne oikein kulkee,tuolla kun se selviää :wink:
     
  5. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi viiden osallistujan vaatimus on ollut Cupissa jo jokusen kauden voimassa. Varmaan samasta kaudesta lahtien kuin Fyyrallakin.
    Viimiseen 2 kauteen en taida muistaa etta olis ajettu kertaakaan kaikkia luokkia jossain kisassa. Normaalisti on yhditetty A+B ja C+D.
    Yks syy menna tossa yhdistamisessa viela pidemmalle oli se etta ajat mita luokissa on ajeltu on ollu suhteellisen tasasia.
    Kait se mukavampi olis ajella kisaa missa on kaaviossa esim. 12 autoo kuin vetaa kahta 6 auton luokkaa???
    Jos tilanne muuttuu dramaattisesti ja heads-up autoja tulee portin taydelta sisaan niin eikohan me voida muuttaa toi systeemi takasin vanhaan, ei naa mitaa EUn oikeusmurhakomission leimaamia paatoksia ole.

    Toinen syy on se etta siina on jarjestajille vahemman toita kun on vaan yksi luokka. Vakeahan ei ikina ole niin paljoo hommissa kuin tarttis.

    Lisaks se pudottaa jarjestajien kuluja hieman, lahinna palkintojen muodossa. Ei oo kyseessa iso saasto mutta kun saatiin verottajakin innostumaan meen toiminnasta niin pakko on jotain tehda.

    Niin, se viela unohtui etta kilpailunumerot pysyy samana kuin viimevuonna, eli kella on teippaukset autoissa niin ei tartte niita alkaa vaihtelemaan.
     
  6. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mulle käy kaikki variaatiot, kunhan kyseessä on Heads Up 8)

    Ihan sama oonko nopein vai hitain sillä nopeammalleen ei koskaan ole häpeä hävitä. Asoita sitten jälkeenpäin voi korjailla suuntaan jossa marssijärjestys saattaa muuttua. Kaikki nyt rohkeasti mukaan, oli luokkajako mikä tahansa.

    Mäkin ilmoittauduin :oops: Moparilla :oops: koko sarjan mukaan :rotfl:
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    No onhan se tietenkin tärkeintä et ajetaan "heads upina",kauheeta jos joutuis kuski opetella vielä suunnistuksen alkeitakin :poff:

    Hienoa DS 325 jos ajat koko sarjan ja vielä moparilla :lol:
     
  8. Fordvessa

    Fordvessa Gearhead

    Tutustumislisenssillä vissiin pääsee ajamaan heads uppia?
     
  9. tha022

    tha022 Gearhead

    Pidän itseni ja black velvet pullon kanssa kokouksen viikonloppuna ja sitten päätetään tulisinko minäkin hauskan pitoon.
    Leima hakematta mutta muuten olis kärrykin valmis (melkein).
    Onko muuten porukkaa heads uppiin ilmottautunut?
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    Ei ole ainakaan kuulunut mistaan mitaan etta toi meidan kisoja koskeva tutustumislisenssi kaytanto olisi muuttunut.
    Eli mennaan vanhalla kaavalla, maksimissaan 2 kertaa kaudessa saa tutustua kilvanajoon tolla lisenssilla.
     
  11. tonsku78

    tonsku78 Gearhead

    ilmo

    Pariin kisaan laitoin meiätkin, tosin "vaan" et:hen.
    Eikös toi nyt ole ihan hyvä juttu toi luokkajako? Heikompi itsetuntoisilla/normikatuautoilla voi olla kynnys tulla koittamaan melkosesti pienempi, kun ei tarvi ajaa 7-10 sekunnin autoja vastaan...
    Ja voi olla vielä mahis päästä ajamaan ihan voitostakin vaikka tonnin autolla.

    Hyvä että on myös heads-up luokka todella nopeita varten.

    Luulisin että juuri näin niitä kokeilijoita alkaa löytymään, kun ei heti nöyryytetä.

    Tony
     
  12. tha022

    tha022 Gearhead

    Re: ilmo

    Mitähän ihmettä mä sitten tuola teen????

    Saa heads-up:iin tulla hitaillakin autoilla:rotfl:
     
  13. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Mä oon vissiin ollu makkaratiskillä kun en ole noita 7,8 sek autoja WCSC:ssa nähnyt.
    9sekkaasia parikin mutta nopeampia en.
    Ainakaan Heads-upissa.
    Ainoa joka mun muistin mukaan viime vuosina 8sek vetoihin ylsi oli Kalliomäki.
    Saattoi olla muitakin esim Nyberg,Kangasvieri...Mutta WCSC kisoissa ne ei ole tainnut siihen 8sek aikaan päästä?

    Mulle aivan sama,mikä kaavio.Ajamaan tuun ne mitä kerkeän.
    Parempi tulla noutaja ekalla rundilla,pääsee aiemmin kattomaan muiden ajoja :rotfl:

    No jos saa sanoa niin jokapäiväiset testipäivät vei kuskit WCSC-kahinoista.

    Testit ok mutta jos niitä on melkein joka viikonloppu jossa saa ajaa 20e kerta,ei leimaamista,ei turvapuheita,ei ajaja kokousta,ei lisenssejä,niin ketä hirveesti kiinnostaa joku Cuppi?
    Muutamaa hassua lukuunottamatta...
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Testeistä en osaa sanoa kun en niissä ole käynyt, mutta noissa cupeissa on ihmeen mukava käydä moikkaamassa vanhoja ja uusia kilpakumppaneita ja ottaa niistä mittaa. Mutta siis vain radalla. Muualla noista useimpia ei näe kun tääkin maa on kohtuullisen kokoinen.

    Nähdään siis Porissa Chevy2 8)
     
  15. Teukku

    Teukku 3rd gear


    Näkemys tuokin...Kerronpa omani.
    Montako potenttiaalista kilpaautoa on ollu testiilloissa ajamassa,
    jotka ei oo ajanu kilpaa esim. WCSC?
    En tiedä montaakaan....suurin osa 14-18sek vatia.
    Sen tiedän, että moni ei koe mielekkääksi aja kisaa noilla 14-18sek
    autoilla... kynnys aika kova kisata sellaisella.

    Sen sijaan tiedän eräitä jotka on saanu viimmeisen kipinän kisaamiseen
    juurikin testausten kautta...


    Mun käsitys on, että tuo rima vaan on liian korkealla monelle,
    taso wcsc:kin kuitenki aika kovaa luokkaa tänäpäivänä.

    Saattaa olla, että oon väärääs ja todennäköisesti oonki...
     
  16. Stingray73

    Stingray73 3rd gear

    Teukku puhuu vähän, mutta asiaa.
     
  17. C-barge

    C-barge Gearhead

    Täh?
    Taso on kova jos on kaks autoo? Meinaan, viime kesänä olis esimerkiks cupin mitaleilla ollu vakiolla 60-luvun Eldoradollakin heads upissa, jos vaan olis osallistunut. Ei tosta enää paljon kynnys alene. Toi drag racing on sille aika karu laji, et se ei oo mitään nuorisuomi meininkiä jossa kaikki saa lusikan, kisassa on vain yksi voittaja. Ilman panostusta siihe ei yllä, ja jos on tavote olla voittaja, niin siinä voi äkkiä alkaa touhu tuntuu pään seinään lyömiseltä. Eli jos realismin puute vaivaa ja on tärkeetä olla voittaja mielellään jo etukäteen, niin laji ei kenties ole se oikea. Kyllä heads uppia voi ajella vaikkei auto oliskaan maailman nopein, sen kynnyksen puuttumisen huomaa aika hyvin varikolla; ei siellä oo mitään kategorioita et tuol on noi nopeemmat jotka naureskelee meille hitaammille. Sen ilmapiirin vaara on siinä, että se voi koukuttaa. Sen jälkeen ne katsomon A.Siantuntijatkin on helpompi jättää ihan ansaitsemaansa arvoon. Tota vaan ei ikinä oivalla, jollei kokeile. Paljon kesypi kynnys kun vaikkapa jossain benji-hypyssä.
     
  18. MJF

    MJF Double Gearhead

    Mulla on tuossa hyllyn reunalla kaks pokaalia jotka on saatu 2005 west coastista osallistumalla 15 sekunnin diisseli-audilla yhteen kilpailuun :rotfl:
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Asia on juurikin noin mitä C-barge kirjoitti, suurin vaara tossa ajamiseen lähtemisessä on sen koukuttavuus :lol:

    Eli ihan omakohtaisestikin voin sanoa ettei se oo rahastakaan kiinni vaan oikeestaan vain ja ainoastaan halusta.
    Me lähdettiin tuolla FHRA:n kisojen puolella Streettiin mukaan ajamaan heads uppia ens alkuun 12-13 sekunnin aikoihin päässeellä autolla josta homma on sit tässä kolmen sitä seuranneen kauden aikana edennyt siihen että viime vuonna kausi päättyi omalta osalta mestaruusjuhliin matalia ysejä menneellä autolla ajetun kauden päätteeks.
    Ja tossa kehityksessä aika isoa osaa näyttelee nimenomaan se että ollaan oltu tuolla mukana ajamassa jolloin ollaan saatu hyviä neuvoja ja ihan suoranaista apuakin muilta kokeneemmilta kilpailijoilta niin ettei kaikkea oo tarvinnu opetella ite yrityksen ja erehdyksen kautta jolloin homma on menny useimmiten aina oikeaan suuntaan millä on sit säästänyt kustannuksissakin.

    Niin ja se rahapuoli? No meillä tiimi on pyörinyt kahden hyvä jos edes keskitason peruspalkkaisen palkasta asuntolainojen ja normi elämiskulujen jälkeen käyttöön jääneillä rahoilla joten ei ton voi kyllä sanoa olevan ratkaisevasti rahasta kiinni.
    Toki se jelppais jos sitä olis enempi mut välttämättömyys se ei siis ole.

    Joten ei muuta kuin kaikki hommasta kiinnostuneet radalle vaan koukuttumaan :poff:
    Tosin kaikki etelän lomat ja sellaset saa sit kyllä unohtaa kisailuvuosina kun ne kaikki elämisestä jäävät rahat menee vauhtikauppiaiden taskuun mut semmostahan tää perusköyhän suomalaisen elämä on, täynnä valintoja.
    Vaan eipähän ainakaan tarvi sit arvuutella autonsa kulkuakaan kun siitä saa aikakortteina mustaa valkoisella ja sen voi lukea aina lehdestä ja netistäkin, jos kehtaa :rotfl:
     
  20. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    No varmaankin sen takia että ainakaan Kauhajoen testi-iltoihin ei juurikaan innosta mennä edes testaamaan suuren porukan ja hitaan ajattamisen takia.
    Jos joka vedon jälkeen ajat takas line-uppiin hännille niin n1-1,5h päästä pääset uudestaan.
    Viime kerralla oli pikkasen nopeampaa mutta keskimäärin se tahti on niin hidata ettei se niin suuresti houkuta.

    Ja jos meinaat säädellä niin sitten saat varautua 2h odotukseen.
    Kerkiät sitten vetää illan aikana ehkä 2-3 vetoa.Olipa testiä.Koko illan saat jonottaa.
    WCSC-kisassa saat enemmän vetoja ja homma pelaa.



    Totta on se että jokin mahdoton kynnys on esteenä.En ymmärrä miksi.
    Yhtä vaikeaa kun mennä r-kiskalle ostamaan kortsuja :rotfl:

    Jos ei siihen kehtaa nii paree lopettaa nussiminen ja kisaaminen.

    Mutta tää olikin mun mielipide.
    WCSC-kisoja on 4kpl-kisaajia 30
    Testipäiviä 10?-ajajia 50-80

    Kannattaisko yhdistää vai kärsiikö molemmat

    Anteeksi OT,lopetan tähän.
     

Kerro tästä muillekin!