WCSC säännöistä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja tha022, 1.9.2008.

  1. tha022

    tha022 Gearhead

    Ajattelin laittaa ihan julkiseksi omat pienet ajatukseni.
    Laittakaa nyt mielipidettä / kommenttia seuraavasta.

    Laitetaas lainaus tähän WCSC yleisistä säännöistä,
    1.3 Ajoneuvon rekisteröinti
    Autojen tulee olla vuosikatsastettuja (voimassa oleva leima), vakuutettuja ja rekisteröityjä (ei koske ET- Bracket- luokkaa). Tarvittavat paperit esitettävä aina kilpailukatsastuksessa. Kaikkien muutosten on oltava katsastettuja ja rekisteriotteeseen merkittyjä (tämä koskee myös moottoripyöriä).

    Olen tuosta tuumaillut että voiskohan tuota "vakuutettuja ja rekisteröityjä" kohtaa hieman uusia. Eli ehdottaisin seuraavaa.

    Autojen tulee olla katsastettuja (voimassa oleva leima) ja rekisteröityjä (mukaan lukien väli aikainen liikenteestä poisto). jne....

    Mielestäni jos auto on leimattu ja VAIN väli aikaisessa liikenne käytöstä poistossa niin se on yhä täys pätevä katu-auto, eihän se tarvi kuin 10.20€ ja käynti konttorilla niin taas saa mennä kadulla.
    Vakuutus?? Ei normi liikenne vakuutus korvaa mitään jos radalla käy käpy koska se on suljettu kilpailu tapahtuma.

    Että silleen, älkää nyt ihan maanrakoon heti tallatko, mielipiteitä ja perusteluita kelpais lukea kyllä vastaan ja puolesta.
     
  2. ere

    ere Gearhead

    e

    Mä taas olen sitä mieltä että muutkin kuin katsastuksessa hyväksytyt ahtimet ja konekoot pitäis sallia.
     
  3. kimple

    kimple 1st gear

    Tähän on helppo yhtyä!. :D .
     
  4. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Voishan ton katsastuksen jättää väliin myös.

    Aikojen alussahan sai helposti sellaisia muutoksia papereihin mitä nykyään ei saa rahallakaan. :mad:
     
  5. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Mites kun moottoripyöriä ei tarvitse katsastaa ollenkaan niin ei niihin mitään muutoksiakaan otteeseen laiteta?

    Kyllä se liikennevakuutus muuten korvaa - nimittäin henkilövahingot. Sen takiahan motocross-kuskeillakin on pyörissään liikennenvakuutus, että jos jotain sattuu (vaikka harjoitellessa) niin vakuutus korvaa sairaalakulut yms.
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Jos muutetaan niin muutoskatsastetaan!
     
  7. ere

    ere Gearhead

    k

    Street kuskeja alkaa olla niin vähän että saishan ne kilpailla molemmissa sarjoissa. headsup luokkien uusjako:rekisteröimätön fhREE ja katsastettu wcCEE.
     
  8. tha022

    tha022 Gearhead

    Kyllä se liikennevakuutus muuten korvaa - nimittäin henkilövahingot. Sen takiahan motocross-kuskeillakin on pyörissään liikennenvakuutus, että jos jotain sattuu (vaikka harjoitellessa) niin vakuutus korvaa sairaalakulut yms.[/quote]


    Eikös lisenssi ole kans vähän niinkuin vakuutus joka kattaa kisassa tapahtuneet vahingot?
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Taitaa tossa lisenssissä olla erinäisiä rajoja mihin asti se niitä vahinkoja korvailee.
     
  10. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Mitä jos unohdettais (melkein) kaikki kisakatsastussäännöt ja otettais ihan oikeat katsastusmiehet tsekkaamaan noi wcsc autot? :eek:
    Siis virallisen katsastustsydeemin valtuuttamat äijät tilattais ihan erikseen paikalle katsastamaan autot. Viis mistään vakuutuksessa olosta tms rekisterissä olemisesta. Katottais vaan auto läpi kuten auto katotaan? Siitä vois saada jonkin dokumentin käteen että sitten kun (jos) käydään oikeasti leimakonttorilla niin homma nopeutuisi, kenties..?

    Niin no toki tuon edellä mainitun esimerkin lisäksi täytyis ehkä olla kisakatsastuksissa mukana joku wcsc katsasatusukko tarkistamassa nuo kisahimmeleissä vaadittavat erikoisuudet kuten bensalinjat, kaaret ym, mitä niitä nyt vielä on..

    Katsastuksen hinta olis varmaan siinä vaiheessa joitain kymppejä..?

    Tai jotain tähän suuntaan? Ajatusta voi toki jalostaa...

    Tuo wcsc hienous on toki tähän asti ollu juuri se että autot on oikeasti katuautoja! :wink:

    Edit: Pitäis vaan olla sitten "katsastuspaikalla" jonkinlainen tolppanosturi tms että pääsee suikkalakki hakkaamaan rengasraudalla helmapeltejä... :rotfl:
     
  11. gremlin

    gremlin Gearhead

    Juukylla, moottoripyorilta vaaditaan etta muutokset on merkitty rekisteriotteeseen.
     
  12. hosu

    hosu 1st gear

    Miksi pitäisi vuosia voimassa olleita sääntöjä muuttaa? Ehkä konekoko voisi olla suoraan iso-ja pikkulohko ja tilavuutena saisi olla mikä on rekisteriotteeseen merkitty.
    Joku myös ehdotti joskus lenkin ajamista,se saa minulta myös kannatusta se voisi olla vaikka lyhyehkö lenkki kylillä letkassa, vähän niinkuin mainostamassa kisoja.
     
  13. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Eipä taida liikennevakuutus korvata suljetussa kilpailussa, vaan lisenssin vakuutus. :soosoo:
     
  14. skotikka

    skotikka 3rd gear

    juu ja sellanen oikee katsuri, joka saa ihottumaa kun näkeekin jenkin.. :odroll:

    olipa rakentava kommentti :poff:
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Niinhän se korvaa itse kilpailutapahtumassa, mutta jos ajaakin varikkoalueella jonkun päälle niin korvaako lisenssin vakuutus ? Se ei olekkaan enää suljettu alue. Mutta liikennevakuutus korvaa joka tapauksessa aina henkilövahingot (ellei ajele kännissä).
     
  16. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Ei ne kerkee, taitaa olla ajamassa kaikki... :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Jos on tarkoitus keskustella aiheesta niin silloin tuodaan esille kaikenlaisia vaihtoehtoja jotta saadaan hieman perspektiiviä eli erilaisia näkökulmia aiheeseen. Mikäli kokee henkilökohtaista asennevammaa autoja katsastavia ihmisiä kohtaan niin kannattaa pysytellä siellä katsomon puolella! :wink:

    Jos ei ole auto syynättävässä kunnossa niin mielestäni tuo kilparata on väärä paikka "koittaa kepillä jäätä" jotta meneekö läpi vai "torppaako joku kusipäämulkku mun rautalankaviritykset"..

    :poff: :poff:
     
  18. skotikka

    skotikka 3rd gear

    enpä usko et kukaan on ajatellutkaan tulla radalle tollasta yrittään kun ei sitä kannata normaaliajossakaan autoissa harrastaa.. :odroll:

    eiköhän tuo mun kommentti ollu tosiaan sellanen heitto vaan, jota ei tosissaan kannata ottaa tai hernettä vetää nokkaan. sixhän siinä lukee et se MUN kommentti oli rakentava..

    katsastettuhan ne on tähänkin asti ja kaikki muutokset pitää muistaakseni sääntöjen mukaan lukea auton papereissa.. vai kuinka?

    et kai mä vielä saan joskus tulla koittaan omaa autooni radalle? :lol:
     
  19. tha022

    tha022 Gearhead

    Voi mennä katsastus aika vain tiukalle jos oikeen sukkalakki tulis kattomaan autot.
    Gremlin varmaan tietää montako katsastettavaa autoa oli vimpas Porin kisas ajamassa, jos sen laskis vaikka 15min/auto niin kiire tulee normi aikataululla. Katsastus alkaa 08.00 ja kuljettaja kokous n. 10.00.
    Tietysti jarru ja päästö testit pitäis jättää konttorille.
    Jos joku on niin Poro että tulee jarruttomalla autolla harjoittamaan äkkilähtö urheilua niin sietääkin saada kipiää radan päässä.

    Mun pointina oli enemmänkin autojen vakuuttaminen koska se on melko hyödytön extra kustannus autossa jolla ei tiellä ajeta.
    Ilmeisesti vakuutus korvaa jos varikolla jää yleisöstä joku alle mutta ei muuta.
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Eihän siitä mitään tulis jos siellä alkais "oikeita" katsastusmiehiä pyörimään :soosoo:

    Mun mielestä kuluneen kauden wcsc-katsastajat on olleet ihan asiallisia katsastuksen suhteen,joten kiitos sinne jatkakaa samaan malliin ensi vuonnakin niin eiköhän olla mukana katsastuttamassa jotain ajokkia ainakin!
    Asiasta sanoivat,jos jotain sanomista oli kuten meillä kardaanilenkin puuttumisesta kun ei tiedetty/oltu huomattu et katusliksien kanssa vaativat sellaisen,joka sit seuraavaan kisaan asennetttiinkin hyvissä ajoin monta tuntia ennen kisojen alkua :lol:
     

Kerro tästä muillekin!