weber-guruja kaivataan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja ido59, 18.3.2004.

  1. ido59

    ido59 Gearhead

    Moi,

    Tää on eka weberi (32dat) minkäkanssa leikin, eikä sen mukana
    tullut juuri mitään manuaaleja, joten pari kysymystä:

    Polttoaineliittimiä on kaksi, ilmeisesti se minkä yhteydessä
    on magneettiventtiili on sisääntulo ja se toinen paluulinjaa varten?
    Kun ei ole paluulinjaa, niin sen paluulinjan voinee tulpata?

    Mikä on kaasarin toinen magneettiventtiili, mitä se tekee?

    Ryyppy toimii jäähdytysvettä kierrättämällä anturissa kaiketi.
    Mikä on tuo alipainekellon näköinen ryyppykotelon vieressä,
    sitä voi säätää.. oma arvaus, että koneen käynnistyessä
    avaa hieman ryyppyläppää...?

    Onko tuo kaasarin alipainelähtö laipan juuressa ported vai
    imusarjan vakuumi?

    kitoos.


    niin joo tää tulee 240 b19 tic volvoon

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]








    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ido59 2004-03-18 21:14 ]</font>
     
  2. tonskulus

    tonskulus 1st gear

    Se alempi venttiili on jälkikäynnin estosolenoidi. Ylempänä oleva katkaisee polttoaineen syötön kohokammioon TAI on sellane joku ihme venttiili(en nyt muista tarkoitusta, ameriikoissa yleinen webereissä). Tarkistan asian jahka pääsen kotiin Weber kirjaa tutkimaan.

    Kyllä, alipainekalvo avaa ryyppyläppää koneen käynnistyttyä. Muutoin tulpat kastuisi samantien!

    Alipaine-oton voit tarkistaa kokeilemalla.
    Kone käyntiin tyhjäkäynnille ja kokeilet tuleeko sinne alipaine. Jos ei tule niin on ported-mallia..jatkat kokeilua lisäämällä kevyesti kaasua jolloin pitäisi alipaineen tuntua siinä letkussa. Uskoisin sen olevan ported..

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: tonskulus 2004-03-19 08:44 ]</font>
     
  3. country sedan

    country sedan Gearhead

    Toi pultilla tulpattu linja menee neulaventtiilille, sen ylemmän mankku venttiilin voi jättää pelistä pois ja lähdön tulpata. Asian voi tarkistaa raottamalla kaasarin kantta.
    Minkähänlaisista turbo hommista on kyse?
     

Kerro tästä muillekin!