West Coast Street Cup 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 16.4.2009.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tassa jarjestajien virallista tietoa kauden kisoista:

    West Coast street Cup kilpailujen paivamaarat:
    1. Pori 30.5
    2. Kauhajoki 11.7
    3. Kalajoki 1.8
    4. Pori 15.8

    Saanot suurinpiirtein samat kuin viime vuonna, erona se etta auto ei tarvitse olla liikenteessa, eli saa olla liikenteesta poistossa.
    Vuosikatsastus kylla pitaa edelleen olla voimassa!
    Lisa infoa loytyy tuolta -> http://www.sunrisecruisers.com
    Ja lisaksi Sunrisen foorumilta.

    Osallistumis maksut: ennakko 35e ja jalki-ilmottautuminen 50e
    Ennakko ilmottautuminen: www.sunrisecruisers.com

    Taloudellisista syista johtuen palkintorahoja ei enaan jaeta.

    Luokat:
    Street A,B,C,D, ET-Bracket, Street Bracket, MP

    Teameilla pitaa alla FHRAn turva/ ymparistosaantojen mukaiset sammuttimet ja kaluston alle tulevat matot mukana!

    Lisenssi tutkintoja ja lahtoja voi suorittaa naissa kisoissa. D1 ja D2 lisenssit.
    Ehka myos muut lisenssit on mahdollista suorittaa, niista nauvotellaan tapauskohtaisesti FHRAn kanssa.
    Lisenssitutkinnon hinta: 50e

    Tutustumislisensseja saa paikan paalta, 20e hintaan. HUOM; naita lisensseja saa kayttaa vain 2 kertaa kaudessa.
    Suosittelemme kaikille kausilisenssin hommaamista, se vahentaa myos meidan tyotaakkaa.

    Jos vapaaehtoisia loytyy talkoisiin niin jokaiseen kisaan tarvittaisiin lisaa porukkaa.
    Ja viela laittomasti kopsattu viesti Pekalta:
    ''Tulevan kisakauden "synnyttämisessä" oli aika kova homma ja viimeisten vuosien aikana se on ollut vaikeampaa ja vaikeampaa. Paremman ja "helpomman" jatkon kannalta esitänkin vilpittömästi kaikille asiasta kiinnostuneille, että koitetaan saada homma uudelleen kasvuun ja paljon kuskeja ja yleisöä mukaan, niin järjestelyporukoiden motivaatio saatais pidettyä yllä.''
     
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

    Autoilla sailyvat samat kilpailunumerot kuin viime vuonna.
    Moottoripyorille tulee uudet numerot.
     
  3. supo

    supo Double Gearhead

    Tullaan ainakin 15.8.2009 kisaan tolla vanhalla "PV Volvolla" jota ajaa piämekaanikko,ite oon tiimipiällikkönä.Terv:Spet 1937
     
  4. kime2

    kime2 Gearhead

    Tarkoituksena ois taas kiertää koko sarja läpi mekaanikon asemassa ja ehkä kokeilla omankin auton kulkua jossain kisassa...

    Sinänsä hyvä sääntömuutos tuo et liikennekäytöstä poistetulla saa osallistua,mut oisko samalla ollut mahdollista muuttaa myös tuota vuosikatsastuspykälää,kun joillain on näitä pakokaasumitattavia ajokkeja ja kunnon nokalla niitä on erittäin hankala saada katsastettua ja joillain saattais olla muuten ne kesän ainoat ajot noilla suljetuilla alueilla...
     
  5. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Jokos kohta pääsee ilmoittautumaan?
     
  6. gremlin

    gremlin Gearhead

    Kylla tota katsastus vaatimusta mietittiin taas Cuppi kokouksessa ja pitkin syksya/talvea.
    Paadyttiin kuitenkin taas siihen etta meidan kisoissa halutaan pitaa ''katu luokat'' kadulle hyvaksytyille autoille, ja tokiha me tarjotaan katsastamattomille autoille myos luokka.
    Ja kun FHRA kuitenkin tarjoaa heads-up luokan katsastamattomille autoille niin katottiin etta kentalta loytyy kaikille vaihtoehtoja.
    Me kylla tiedostetaan noitten katsastusten erillaisuudet ympari suomea, jossain menee muutokset lapitte ilman suurempia ihmettelyja ja jossainpain ei millaan valtakunnan papereillakaan kelpaa mikaan.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    No hyvä et asiaa on sentään mietitty ja tottahan tuo sinällään on et kyllähän katuauton kuuluis olla katsastettu,mut täytynee sitten tuota omaa ajokkia koettaa jollain notkistaa et jos siitä jollakin konstin sais pakokaasut raja-arvojen sisälle tyhjäkäynnillä :-?

    Mikäs tuo katsastamattomien luokka sit olis?
     
  8. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Katsastetut, mutta ennen vuotaa 1978 bensiini- tai 1980 diesel-voimalla käyttöön otetut autot. Vaikka säännöt olisi mitkä, aina on niitä jotka kuitenkin kärsivät niistä.

    Kylpä se kypsytti kun kaikkien C-ryhmäläisten takavalot näin aikoinaan liian uurella kotterolla.

    Missähän se Porin radan kumittaja mahtaa olla, kun joulun jälkeen en ole puhelimella saanut kiinni? Onko Massikka uponnut suohon? :eek:
     
  9. gremlin

    gremlin Gearhead

    ET-Bracket
     
  10. gremlin

    gremlin Gearhead

    :rotfl: :rotfl:
    En oo kylla ollu puheissa vahaan aikaan mutta kylla kait se siella pellon laidassa patsastelee.
     
  11. tha022

    tha022 Gearhead

    Pari numeroo liian pienet suuttimet ja yliannostus oktaani boosteria niin tuloo komiat arvot.
    Mullakin -79 eli laput pitää saada.

    Vaan saas nähdä kerkiänkö ekaan Poriin tulemaan, lohko makaa koneistajalla vieläkin (n.5kk ollut) ja en saa akseli pakettia tasapainotukseen ennekuin oon lohkon kans mittaillu hieman.
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä sinne jotain kohottajaa täytyy tankkiin pistää ja pullo mittaajalle :poff:
     
  13. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Vähän sitten sääntökyselyä.

    Kuinkas on, kun on tarkoitus tulla katsastetulla lähes vakioautolla kokeilemaan tuonne Kalajoen kisaan, niin säännöt noiden bensalinjojen suhteen?

    Elikkä onko kaikille autoille ehdoton vaatimus ettei bensalinjoista löydy klemmariliitoksia? Näitä kun tahtoo noissa kadunmiehen laitteissa olevan :(
     
  14. gremlin

    gremlin Gearhead

    No tossa Street Bracket luokassa on ihan normi katuautoja ja niiden kohdalla tosta vaatimuksesta on kylla joustettu.

    Jos noita ''oikeita kisaluokkia'' alkaa enenpikin ajamaan niin sillon kannattaa jo ihan omankin turvallisuuden takia satsata johonkin muuhun kuin klemmareisiin.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä en sit ihan heti suosiolla allekirjoittais tuota sillä pari kertaa meillä on tuollainen kisoissa hyväksytty liitos tullut matkansa päähän ja huomattu ihan sattumalta,toinen perjantai iltana/yönä juuri ennen kisoja ja toinen sit kauden päätteeksi ja aiemmin nuo klemmariliitokset ei ole koskaan aiheuttaneet mitään ongelmia tai päänvaivaa...

    Mut täytyy nyt kokeilla noita us-prtsin tarjoani liittimiä...
     
  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tottakai noinkin voi kayda. Mutta aika usein noissa tapauksissa on kyse asennusvirheesta tai jostain muusta pikku jutusta.
    Kandee olla tarkkana kun noita ostelee, joistain firmoista kun saa millista letkua ja sita kun sovittelee noihin AN liittimiin niin vahinko saattaa kayda.
    Halkasijoissa ei oo kun jonkun .10mm eroja, muta se riittaa kun tulee painetta taakse.
    Ja noihin hydrauli liikkeissa prassattyisiin letkuisiin en enaa ainakaan henk.kohtaisesti kauheesti satsaa, jollei ihan pakko oo. Noita oon saanu vuotamaan jonkun kerran.
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyseessä oli juuri sellaiset hydrauliikka liikkeessä prässätyt letkut ja liitoskohdista aina alkaneet vuotaa ja vastaavissa kohteissa perinteinen klemmarikiristys ei ole pettänyt koskaan :)
     
  18. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Meillä on ihan hydrauliliikkeen letkut ja liittimet.

    On kestänyt 3 kautta ja kestäähän ne hydraulikoneissa pikkusen isompiakin paineita.

    Saa olla aika kaveri, joka saa hydrauliliittimen vuotamaan, jos on laitettu tiivisteaineet väliin.
     
  19. Ck

    Ck Gearhead

    Jos tollanen hydrauliikkaliitin esim jic kartiolla kestää 300bar kaivinkoneessa tuhansia tunteja niin luulisin että kestää meidän alle 1bar bensalinjoissakin. Meillä on kilpurissa ollu myös kaikki tätä uutta teflon sisustaista letkua.
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Mä en tunne tätä hydrauliikka alaa kovin tarkkaan,mut ei ne meidän liittimet mitään kunnon hydraulikkaliittimiä olleet vaan jotain matalapaine puolen juttuja,sillä eihän nuo korkeapaineille tarkoitetut hydrauliliittimet koskaan ala vuotaa,letkuhan niistä sit aikanaan murtuu siitä liittimen vierestä!

    Meillä ne ikään kuin tuli letku läpi liittimestä et ikään kuin niitä ei olis puristettu tarpeeksi tai niiden keskinäinen mitoitus on ollut väärä?
     

Kerro tästä muillekin!