1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

West Coast Street Cup 2017

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja cam67aro, 25.10.2016.

  1. Melukone152

    Melukone152 1st gear

    Onhan tuossa kieltämättä joku "ristiriita". Ja "oikea kautauto" ?
     
  2. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Mun käsitykseni katuautosta on että se katsastetaan joka vuosi(ei tutulla katsurilla) ja sillä myös ajetaan kadulla. Mutta jokaisella on oma käsitys varmasti siitä enkä jaksa alkaa siitä väittelemään.
     
  3. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Kysehän nyt ei ole siitä että muuttuuko se vaaralliseksi tai ei. Järjestetyssä tapahtumassa on aina oltava vakuutukset, ja jos sattuu jotain niin vakuutusyhtiöillä kun pakkaa olemaan sellainen kieroutunut näkökanta asioihin että ne vaatii jotain tiettyjä asioita mikäli potilas haluaa korvauksia mahdollisen onnettomuuden sattuessa.
    Ja usein se sattuu olemaan jonkunlaiset turvavarusteet mitä vakuutusyhtiöt edellyttää käytettäväksi.
    Hiukan niinkuin työmaallakin, joskus joutuu käyttämään kypärää vaikka ei se taivas todennäköisemmin putoa niskaan kuin kadulla dallailessakaan.

    Meidän tapauksessa vastuuvakuutus, ja lisenssit tulee AKKn kautta, joten vak.yhtiö kovasti silloin toivoo että noudatettaisiin lajin turvasääntöjä.

    Hommahan menee vielä niin että kilpailun järjestäjä on vielä kilpailijoiden touhuista määrätyn verran vastuussa, et siks mekin mielellään pidetään tota katsastusta ja sääntöjä yllä.

    Jotenkin sitä ei enään jaksa oikeen ymmärrä ukkoja ketä tulee kisoisiin puolikuntoisilla laitteilla, ei siinä mitään jos haluaa oman henkensä vaarantaa, mutta kun siellä on muutakin porukkaa kenet vaarantaa.
     
    valtope tykkää tästä.
  4. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    Totta tuokin ja vehkeet pitäs olla kunnosa ja säännönmukaset oli ne säännöt sitten kuinka älyttömät/älykkäät jos meinaa kisata.

    Siittä sääntöjen älykkyydestä/älyttömyydestä kai olikin kyse eikä siitä pitääkö sääntöjä noudattaa? Se kai on selviö kaikille että sen mukaan mennään mitä kirjaan on painettu
     
  5. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Tämä E85 sääntömuutos ei tietenkään ole FHRA:n tai WCSC järjestäjien järjestämä kiusa. Itse olen oman autoni rakentanut niin että säännöt täyttyy, myös turvavarusteiden kohdalta. Sitten kun säännöt ei enää täyty omalta kohdalta en aja. Myös ajoasu on pykälien mukainen mulla(läheskään kaikilla se ei ole) vaikka sitä ei ole edes koskaan tarkistettu WCSC kisoissa vaikka säännöt sen vaatii. WCSC säännöissähän lukee että ajoasuissa noudatetaan FHRA linjauksia jolloin tämä uusi E85 sääntökin koskee WCSC kisoja ensi vuodesta.

    On vaan hauskaa koska tämä sääntömuutos johtuu kai siitä että E85 palaa kirkkaalla liekillä jota ei näy. Kuitenkin jos on tehtaalta tullut kilvellinen vaikkapa 14 sekunnin auto jossa alkuperäinen p-a järjestelmä jolla saa tehtaan mukaan ajaa E85 polttoaineella niin ajoasuna kelpaa farkut ja huppari. Ilmeisesti hitaammissa autoissa se etanoli ei pala niin kirkkaalla liekillä?

    Mulla esim on kaikki p-a linjat tehty teräspunos nailonista prässätyillä liittimillä ja jos ajan kympin alle pitää olla palokalsarit. Tässäkö kohtaa se liekki muuttuu kirkkaammaksi?

    Eli E85 rinnastetaan metanoliin vain silloin kun autossa sitä ei ole alkuperäisenä saanut käyttää tai jos alkuperäisen E85 auton järjestelmää on muutettu.

    Pro ET luokka jossa itse ajan niin E85 saa ajaa ilman palovarusteita 10s saakka.

    Toivotan onnea katsureille kun autoja katsastavat, melkoinen tutkiminen siinä että onko tankissa bensaa vai etanolia. Lisämausteena tulee vielä se että kun alkaa viivalle ilmestymään alkujaan E85 polttavia autoja niin tarkkaan saa tutkia onko vaikkapa tankin sisäinen pumppu vaihdettu.

    Muutenkin tuntuu olevan hiukan hakusessa välillä WCSC kisoissa noi turvallisuus säännöt vaikka ne pitäisi olla yhtenevät FHRA:n sääntöjen kanssa. Tietty sääntökirjaa pitäisi katsurin lukea kuin raamattua että pysyy ajantasalla kaikesta.
     
  6. cam67aro

    cam67aro 1st gear

  7. cam67aro

    cam67aro 1st gear

    Muistin virkistykseksi:

    1. 15.7.2017: Seinäjoki
    2. 29.7.2017: Pori
    3. 19.8.2017: Kalajoki

    t. Pekka
     
  8. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Tänään!
    Vielä kerkiää paikalle!
     
  9. Mopoilija

    Mopoilija 3rd gear

    makkepuu, TimeMachine69, Larry ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. Miksu.1g

    Miksu.1g 3rd gear

  11. TimeMachine69

    TimeMachine69 1st gear

    Kiitokset kuvista. Mistä löytyisi Seinäjoella ajetut ajat?
     
    makkepuu tykkää tästä.
  12. Mopar garage

    Mopar garage 1st gear

    Kiitokset kuvaajille hyvistä kuvista.
    Hienosti järjestetty tapahtuma ja rata oli paremmassa kunnossa kuin viime keväänä eli kiitokset myös järjestäjille,porissa jatketaan.
     
  13. 67_Camaro

    67_Camaro 1st gear

    Tulokset tulevat varmasti ainakin Sunrise Cruisersin facebook- sivuille kunhan WCSC- pisteet ja pudotuskaaviot saadaan puhtaaksi piirrettyä
     
    Mopoilija tykkää tästä.
  14. superbird

    superbird 3rd gear

  15. Mopoilija

    Mopoilija 3rd gear

  16. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Keukeu, ennakkoilmottautuminen Porin kisaan sulkeutuu ylihuomenna, eli Perjantaina 18.00!!!
    Pistäkäähän niitä ilmoja tulemaan.
     
  17. gremlin

    gremlin 3rd gear

  18. Mopoilija

    Mopoilija 3rd gear

  19. jpe

    jpe 2nd gear

    Oliko noita vitosen testivetoja tarkoitus jatkaa myös Porissa? Jos jatkuvat niin tarviiko ilmoittautua ennakkoon vai meneekö samoin kuin Seinäjoella?
     
  20. cam67aro

    cam67aro 1st gear

    Terve

    WCSC eka kisa ajettiin viime viikonloppuna ja niistä tuloksia löytyy Drag Racing uutimet- ja Sunrise Cruisersin sivuilta, kuten myös cupin pisteet.

    Seuraava kisa on Porissa 29.7.2017.

    t.Pekka
     

Kerro tästä muillekin!