West Coast Street Cup uudet Heads Up luokat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 28.3.2019.

  1. gremlin

    gremlin Gearhead

    Uutta West Coast Street Cuppiin kaudelle 2019

    Vanhan Heads Up -luokan korvaa kaksi uutta luokkaa, True Street ja Outlaw Street.
    Molemmissa kilpailumatkana 1/8 maili, eli 201m.
    Kilpaluokissa noudatetaan West Coast Street Cup;n sääntöjä ja FHRA;n 2019 sääntökirjan yleisiä teknisiä
    sääntöjä ja turvamääräyksiä.

    Outlaw Street (300-400)

    - Heads up luokka
    - Kilpailumatka 1/8maili, eli 201m
    - Voimassa olevaa rekisteröintiä ja tieliikennekatsastusta ei vaadita
    - Moottorin koko vapaa
    - Ilokaasut ja ahtimet sallittu
    - DOT hyväksytyt renkaat
    - Rengaskoko vapaa
    - Sähköauto sallittu
    - Täysputkirunkoautot kielletty.

    True Street (100-200)

    - Heads up luokka
    - Kilpailumatka 1/8maili, eli 201m
    - Voimassa oleva tieliikennekatsastus vaaditaan.
    - Tekniset muutokset ajoneuvossa oltava rekisteriotteessa.
    - 4-Veto ei sallittu
    - Sähköautot sallittu
    - Renkaat oltava normi katurenkaat, minimi tread wear luku 300,ei semi sliksejä eikä DOT katusliksejä.
    - rengaskoko oltava merkittynä rekisteriotteessa, max ylitys +30mm
    - Lasikuituiset etu-, takaluukku sekä puskurit sallittu (ei koske autoja joissa alkuperäisenä muu kuin pelti).

    Street Bracket ja ET Bracket jatkavat entisillä säännöillä ja kilpailumatkalla.
     
    foxkiller, Red chevy, Herje ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  2. gremlin

    gremlin Gearhead

  3. mopster

    mopster Gearhead

    Tää on mahtava homma, mutta jos multa kysytään niin välista puuttuu yksi luokka. Outlaw luokkaan sopii hyvin 7,5-9,5 sek kilpurit ja True Street luokkaan 11,5-14 sek katuautot, mutta jos omistat 9,5- 11-5 sek katuauton niin se ei oikein sovi kumpaakaan. Itse omistan katulaillisen 10 auton eikä kumpikaan luokka houkuta millään lailla. Muilta osin auto varmaan sopii True Street luokkaan, mutta ei oo järkeä lähteä ajamaan 200 metriä 275 BF Goodricheillä kun ei kaasua voi laittaa pohjaan varmaan ollenkaan, tai voi mutta menee savuna ilmaan. Voishan tossa luokassa varmasti pärjätä mutta ei kiinnosta lähteä ajamaan puolella kaasulla.
     
    exchevelle tykkää tästä.
  4. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Miksi et voi ajaa et brakettia...sun autohan on kuin siihen tehty?
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Joo olis varmaan kaikki edellytykset pärjätä hyvin braketissa mutta kun se ei vaan kiinnosta.
     
  6. GS

    GS Gearhead

    True Streetissäkin ongelma on kuitenkin kaikille sama, eli se voittaa joka tuntee autonsa, osaa säätää sitä ja saa siitä huonosta pidosta irti sen maksimipidon.
    Eli tässä on taustalla se että True Streetissäkään ei välttämättä voita se tehokkain auto, vaan voittamiseen tarvitaan nyt myös kuljettaja ja kuljettajan sekä auton yhteispeli (=auton tuntemus).
    Eli kun kukaan ei saa pitoa niin paljoa että suoritus olisi vain lappu lattiaan ja maaliviivan odotus, saadaan aikaiseksi oikeaa kilpailua.
    Nythän nimenomaan lähtö korostuu kun matka on 1/8 ja se tuskin voittaa joka ajaa ”lappu lattiassa” pisteestä a pisteeseen b.

    Hyvä, hyvä.
     
  7. josu

    josu Gearhead

    Tuo Outlaw Streetti kävis mulle hienosti,pitänee harkita:)
     
  8. Swinger71

    Swinger71 Gearhead

    Itellä tuli vähä samoja ajatuksia mieleen. Kun itelläkin on katulaillinen 10 auto ja kiinnostas osallistua mutta noilla katurenkailla se olis kyllä pelkkää sudittelua jos meinais ajaa ees jotenkin kilpaa. Toisaalta jos sais ajaa esim DOT slikseillä niin sitten tulis vastaan tuo turvakaari homma. Mutta toivottavasti homma ottaa tuulta alleen ja kerää osallistujia. Pitää ite ajella vielä Blacklistiä mutta jospa tulevaisuudessa..
     
    exchevelle tykkää tästä.
  9. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Aina löytyy syitä miks ei ajais, tai miks jonkun asian pitäis ola toisin et se omaa ajatumaailmaa tyydyttäis. Kumpikin kriitikko toki on myös ajanut, ja hyvin et ei sillälailla heitä erityisesti koske. Mut jos ajatuksen lähtökohtana on se et tarvii voittaa ja pärjätä niin ei riitä kun yks auto per luokka. Täs edes on kohtuulliset osallistumismaksut et eiköähn näytetä et näille on tarvetta? Jso sit näyttä et on kalustoo, ni sit on varmaan edellytystä ja tilausta sellaselle "väliluokallekin"? Mut ennenku mitään on tehty, ei mitään oo tehty, joten eiköhän ryhdytä toimeen.
     
    kari6767 ja xarper tykkäävät tästä.
  10. mopster

    mopster Gearhead

    Ajatuksen lähtökohtana oli kyllä ihan vaan se että kyseinen luokkajako jättää ison osan kalustoa vaille sopivaa luokkaa, ja uskon että olis kaikkien edun mukaista että niillekkin luokka löytyis. Nämä kaksi luokkaa mitä esiteltiin on molemmat tosi hyviä, eikä niissä ainakaan minulla ole mitään kritisoitavaa, mutta nopeammille katuautoille kumpikaan ei vaan sovi. Ei sen takia ettei niillä normi katurenkailla vois ajaa tai pärjätä, vaan sen takia että hommasta menee hauskuus jos tarvii ajaa vajaalla kaasulla koko matka maaliin saakka. Jos mun pitäis näistä kahdesta luokasta valita niin kyllä mä jopa mielummin ajaisin siellä Outlaw luokassa vaikka pärjäämisen mahdollisuuksia ei ole, ainakin sais ajaa auton potentiaalin mukaisia suorituksia. Veikkaan kumminkin että aika moni jättää ajamatta ennemmin kun menee väkisin epäsopivaan luokkaan.
     
  11. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    No vaihtoehdot on tällä hetkellä tossa...jos on köyhä (niinkuin minä) eikä ole varaa rakentaa kilpuria jolla pärjää, on sitten oltava ajamatta tai ajettava brakettia (kuten minä)...
    Mutta edelleenkään en ymmärrä tätä braket vastaisuutta...tai toki ymmärrän että vituttaa kun ei pysty pärjäämään vaikka rakentaisi kuinka nopeamman auton...mutta ehkä se sit kuitenkin antaa enemmän jos onnistuu ajamalla voittamaan jonkun lähdön....mutta kukin tehköön kuinka haluaa....
    PS miten se eroaa että ajaa kymmenen sekunnin autolla blacklistissa seitsemän sekunnin autoja vastaan?
    Ja tossa outlaw streetissä ajetaan vaan puolta matkaa...se muuten tasottaa tilannetta jonkin verran....
     
  12. GS

    GS Gearhead

    Jos meillä on vaikkapa 200 potentiaalista Street kilpailijaa, meillä pitäisi oikeasti olla 150 eri luokkaa jotta jokainen voisi ajaa lappu lattiassa juuri sen oman autonsa maksimia?
    Tässähän tarkoituksena on tuoda myös True Street autoihin tehoeroja tasoittava elementti, eli tehokkain auto näillä säännöillä ei koskaan ole automaattivoittaja, eikä välttämättä lähellekkään.
    Eli rengassääntö on kuitenkin kaikille sama, mikä taas tarkoittaa sitä että nopein ja kisan voittava auto on jotakin ihan muuta kuin tehokkain tai kallein auto radalla.
    Jenkkilässä kisataan tänä päivänä jopa preppaamattomilla kaduilla lähes 5000hv autoilla ja joo, kukaan ei saa katuun täyttä tehopotentiaalia. Se voittaa joka saa eniten ja se taas vaatii jotakin ihan muuta kuin vain lapun lattiaan iskemistä.

    Tämä on erinomainen koeponnistus ja avaus West Coastilta ja olen ihan varma siitä että mikäli kuskeja/tulijoita riittää tungokseen asti siihen ”small tire”....tms. ”väliluokkaan”, sellainen ihan varmasti kartalle ilmestyy.

    Nyt vain hyvää kuvaa ja tallennetta skaboista ja näillä kerätyillä eväillä some/markkinointipommitusta uudesta kilpailutyypistä, niin lajin kasvu on taattu.
    Perässä tullaan kun ehditään...
     
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kyllä sun autos sopii ihan hyvin kumpaankin luokkaan, renkaat kai on ainoot jotka estää true streetin ja outlaw streettia ei mikään? Eli siitä ei ole kyse, vaan nimenomaan joko siitä ettei true street sutiminen ole arvolle sopivaa, ja et etukäteen auto ei vaikuta voittajaehdokkaalta outlaw streetissa. Kisat kuitenkin ensin ajetaan ennenkuin niissä sijoitutaan.
     
  14. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Onko se katsojan kannalta jännittävää ja mielenkiintoista seurata kumpi autoista on ensin maalissa katurenkailla pitoa etsien?
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Kannattaa panostaa alustaan ja treenata niitä lähtöjä jos vehkeet sutii sen 200m. Eikä ne renkaatkaan oo pakko olla vaarin vanhat m+s cooperkellybfarmstrongit.
     
  16. supo

    supo Double Gearhead

    Hienoa toimintaa eli täytyy ehken tulla kesällä kisa katsomaan ja siitä se saattaisi lähteä vaikka....
     
  17. xarper

    xarper Gearhead

    Tuo 1/8 on kyllä yleisön näkökulmasta melko tylsää katottavaa kun ei siitä suurinosa oikeen mitään tajuakkaan ja leikki on ohi ennenku alko ees. 1/4 ajat ja nopeudet osaa jo suurinosa suhteuttaa varmaan mikä on nopea jne mutta tuo 1/8 on aika hepreaa.
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sanoisin katsojan näkökulmasta et itseasias joo, ei vartillakaan tuon 1/8 jälkeen oikein mitään nää, muutaku siirtyy tuijottamaan taulua että mitäs numeroita sieltä tulee.
     
  19. supo

    supo Double Gearhead

    1/8 tapahtuu kaikki nopeemmin eli saadaan radalle enemmän toimintaa ja mikä parasta Kuskin osuus suurenee eli parhaat kuskit hyötyy!Loistava matka ajaa kilpaa!
     
    Red chevy tykkää tästä.
  20. Ville L

    Ville L 3rd gear

    Käy xarper ajamassa 1/8 kisoissa niin huomaat, se on aika hauskaa hommaa. Siinä ei moottorin teho ole niin ratkaisevassa osassa. Mulla itellä hieman kilpailuviettiä niin kivempi käydä oikeen skapoissa kokeilee jos vaikka sattus pärjäämään kaaviossa. Ja raumallakin 15.6 taas hyvä mahdollisuus päästä testaamaan/kisaamaan. Mun nopein oma ollu tähän mennessä matala 13sekan volvo, eli ei mitään tykkejä mut yrittäny aina ennen kapinoita hakee tuntuman kalustoon millä ajaa ettei tarvi siinä viivalla miettii mikä nappula mihin suuntaan ja oliko normi vai käännetty kaavio. Se ratkaisee tossa lyhyemmällä matkalla se lähdön onnistuminen enempi.

    Yleisön seastakin kyttään kokonaissuoritusta. Jos toinen sohlaa ja veivaa yli sekunnin valoissa mut ajaa silti 10sek ajan ni ei se mun mielestä oo hyvä suoritus koska se 11sekan auto voittaa jos lähdöt kohdallaan. Sit harvoin tulee oltua kattomassa maalipäässä suorituksia. Alastarossa siihen oli mahdollisuus mut en tiiä onks se sen tylsempää katsoa 400m vai 200m. Normikansalaiselle ne varttimailiajat on ainoo mistä ne ymmärtää mut nää jotkut kansalaiset saattaa myös kuulua siihen porukkaan et jos se auto meni siellä jossain vaikka 9.5sekan ajan vartilla ni eihän se oo mitään ku ajaahan ne kuuteen sekkaankin vartin siellä jossain. Lajiin syventynyt tyyppi ymmärtää niistä 1/8 ajoista saman ku 1/4 ajasta
     

Kerro tästä muillekin!