West Coast Street Cup uudet Heads Up luokat

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 28.3.2019.

  1. kanttiauto

    kanttiauto 2nd gear

    Aikaisemmin tässä keskustelussa tuli ilmi ilmi mistä Treadwear luvuksi valikoitui 300.
    Juuri siksi että sporttitahmarenkaat, semislicksit jäisivät pois. tuo Treadwear ei kuitenkaan ole absoluuttinen totuus mitä mikäkin rengas on kiihdyttely käytössä. Niinkuin mainittu sitä mietitiin ja puntaroitiin monelta kantilta.
    Mennään alkuun luvulla 300.
    Tuossa alla on linkki PDF tiedostoon jossa on 2017 yleisesti ämerikässä saatavilla olevat renkaat. Siinä on 199 sivua listattuna rengasvalmistajat aakkosjärjestyksessä. Merkkejä on tuttuja ja tuntemattomia, ainakin minulle. Mutta Treadwear merkintä löytyy tuhansiin kokoihin. Sieltä voi jokainen halutessaan vakoilla mitä tahtoo.

    https://www.nhtsa.gov/sites/nhtsa.d...7uniformtirequalitygradingconsumerguide_0.pdf

    VHA
     
    gremlin tykkää tästä.
  2. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Paljon oleellisempi asia kuin treadwearnumero on renkaan ikä. Vanhaa rengasta ei hyväkään treadwearnumero saa pitämään.
     
  3. JK311

    JK311 1st gear

    Eiköhän meitä "välimallin" äijiä löytyisi helpostikkin se 16 auton kaavio, jonka tossa Mopster tossa heitti siel 9,5-11,5 sek 1/4 mile ( 6,5-7,5 sek 1/8 mile). Nyt tämän kulkuiset autot ajelee nykyisin kaikkia mahdollisia "luokkia", eli siis mm. Blacklist (yleensä haiallas), Kadunmiehen tapahtumat, West Coast ym, tai sitten ei ajele mitään kun ei huvita ottaa pataan 2,5 sekunttia tai sitten "voittaa" 3 sekunnilla, eikä etenkään kauheasti kiinnosta enää noi Kadunmiehen tapahtumat, jossa vaan ajellaan huvikseen kelloa vastaan ja kaivellaan nenää... Kuitenkin "välimallin" äijät(kin) on panostaneet jo jonkin verran kalustoon, jolla kerkeää ihan mukavasti, mutta olisihan se mukavampi ajella suunnilleen samantasoisia kilpakumppaneita vastaan.
    Ja en ole sitä mieltä minäkään että jokaiselle pitää olla se juuri oma luokka/säännöt, mutta näiden kahden jo toteumassa olevan luokan lisäksi sinne kampeaisi myös se kolmas setti. Pääkaupunkiseudultakin löytyisi ihan jo tuttujen/puolituttujen kalustosta tonne useita autoja, ja niiden autojen kuskitkin saattaisivat uuden innostuksen myötä käydä ajamassa huomattavasti useammin mitä autoja tällähetkellä nähty sudittelemassa... Niin ja ne DOT katusliksit sallituiksi. niin se 1/8 mailikin on huomattavasti mukavempi ajella ihan kunnolla vs. pumppailu olemattomilla pidoilla ;))
     
  4. kari6767

    kari6767 2nd gear

    Hyvä että joku järjestää kisoja,hyvä että tuli 2 tervetullutta uutta luokkaa,hyvä että ajetaan 1/8 mile.
     
    gremlin, supo, SQ ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  5. wiltzu81

    wiltzu81 1st gear

    Hyvä että koitetaan uusia luokkia, mutta TW300 on kyllä huono rajaus niinkuin aiemminkin jo todettu.

    Mulla on tuossa yhdessä käyttiksessä/vetoautossa Continentalin ihan perus Premiumcontact6 kesäkumit, näissä TW280. Kokona 225/40-18, ihan perus matalaprofiilinen "sporttirengas", ei kuitenkaan mikään katusliksi.

    Viripelissä on Toyo R888R puhdas katusliksi kadulle/radalle, näissä TW100. Ymmärrän ettei näitä renkaita haluta viivalle "entry" luokkaan mutta ollaan aika kaukana tuosta TW300 lukemasta kuitenkin.

    Noh, löytyyhän multa tuohon viripeliin vielä sunnuntaicruising renkaat. Rotallan 205/40-17 kiinakumi joissa TW340, näillähän pääsisi jo ajamaankin nykysäännön mukaan.

    Osa entryluokkaan halukkaista on varmaan jo valmiin tehtaan sport/performance auton omistajia ja niiden ensiasennuskumeissa TW on ihan varmasti alle 300. Eli aika paljon rajataan pois heti alkuun tuollaisia ihan perus sporttiautoja, tuskin kukaan nyt kuitenkaan alkaa entryluokkaa varten hankkimaan toisia renkaita koska piti olla se helppo kosketus lajiin.

    Eikä ole tarkoitus nyt valittaa ja purnata mistään, itse en meinaa edes ko. luokkaa ajaa vaan ajan koko matkaa indeksillä ja slikseillä niinkuin ennenkin. Vaikka etuveto+yli 300TW olis varmaan silti lyömätön yhdistelmä :)

    Mutta tosiaan kannattanee vielä miettiä tuota TW lukua jos halutaan uutta verta lajiin.
     
  6. raceman

    raceman 3rd gear

    Oikeen hyvä tuo 1/8 mile matka. Meille sopii outlaw street luokka tolle vapari pikku Moparille, vaikka ei siellä kärjessä ollakkaan, mutta nyt kun saa ajaa kaasuilla, niin kokeillaan jossain vaiheessa mitä se tuo . Tuoko se iloa vai lisää murheita. Tämähän on vaan harrastus. Luulis nyt kalustoa löytyvän ku tuli tuo true street luokka.
     
  7. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Mopster ja JK311, ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää että mitkä olisivat säännöt tuossa väliluokassa millä se erottuisi, siis lähinnä tuosta Outlaw Streetistä?
    Siis muutenkin kuin 16 auton kaavionsa ansiosta. :)
     
  8. mopster

    mopster 3rd gear

    Outlaw Streettiin verrattuna tärkeimmät erot olis leima vaatimus, ja ahtimet/ilokaasut kielletty.

    Tosta ahtimien pois rajaamisesta moni varmaan älähtää, koska löytyyhän niitä leimattuja ahdinpelejä mitkä kulkunsakin puolesta luokkaan sopisi, mutta kun se mahdollistaa myös 1500-2000hv laitteiden osallistumisen eikä hommassa ole sitten taas mitään järkeä. Ahtaminen antaa kohtuuttoman edun vapariin nähden eikä ahdetut ja vaparit vaan sovi samaan luokkaan, tai ainakaan minä en keksi minkälaisilla säännöillä se onnistuu.
     
    Catiska tykkää tästä.
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Gearhead

    TW300 renkailla onnistuu!
     
  10. raceman

    raceman 3rd gear

    Jep toi ois hyvä meillekki, vaparit ja ahdin vehkeet omiin luokkiin. Leimapakko ja DOT renkaat sallittu. Ja niin totta kui se on, että vaparit ja ahdin autot ei sovi samaan luokkaan. Samat säännöt kuin outlaw streetissä, mutta vapareille oma luokka näin lyhennettynä.
     
    Muokattu: 24.4.2019 klo 21:32
  11. pts

    pts 2nd gear

    Mitenkä muuten onko mahdollista saada 1/4 mailin aika vaikka ajetaan kilpaa 1/8 matka outlow street luokassa?
     
    kari6767 tykkää tästä.
  12. Ade62

    Ade62 3rd gear

    Nopeesti kun luin Perttu sun kommentin, ja huomasin et Kari oli kans jäljillä. Eli ajetaan 1/8 ja merkataan 1/4 kohdalle aika....
    No toi oli huumoria. Ajatuksena tietysti et voisi vetää varttimailin, vaikka kisa päättyy aiemmin. Ns. aika-ajossa ei varmaan ongelmaa, eliminaattorin osalta Nätkin voisi kommentoida onnistuuko tuollainen.
     
    kari6767 tykkää tästä.
  13. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    En tiedä, mut olettaisin et osasyy tohon kasimailiin ois turvallisuus. Ns katuautot on yleensä kohtuu painavia ja kasimaililla vauhdit pienempiä ja jarrutusmatkaa/turva-aluetta siten enemmän, eikä ratakaan yleensä loppuun saakka prepattu. Veikkaan ettei oo isoja haluja kannustaa vetämään täysmatkaa täysillä. Mut toi siis silkkaa luulottelua.
     

Kerro tästä muillekin!