Wheel stud mittojen mukaan etsittynä

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja exchevelle, 17.2.2020.

  1. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Osaisiko joku auttaa kun pitäisi löytää tämän tyyppinen wheel stud eli pinnapultti.

    Tuo spooritettu osa pitäisi olla 13mm ja spooriosa mahdollisimman pitkä. Kokonaispituus luokkaa 5omm. Hätätapauksessa 1/2" halkaisijainen spooriosa käy myös.

    [​IMG]
     
  2. Mites tämä:

    https://www.streetweapons.net/products/60mm-extended-wheel-studs

    12.9-13MM
    Direct replacement for all Nissan/Infiniti wheel studs. Made from high strength cromoly, zinc plated for corrosion resistance, and tempered to be safe for use with aluminum lugnuts.

    Cross-references with Nismo catalog part number: 40222-RS025

    Studs are compatible with all vehicles specified by the Nismo catalog, the knurl size and spline count match the corresponding Nismo parts. Please visit the support forum for important information regarding fitment and installation procedures.

    Ensure that studs are pressed, or hammered in from the rear, with sufficient force to seat completely.

    Features:

    Material: 40Cr heat treated
    Thread: M12x1.25
    Length: 60mm below the head
    Knurl length: 9mm
    Knurl diameter: .509-.513"
     
  3. ursus2

    ursus2 3rd gear

  4. ursus2

    ursus2 3rd gear

  5. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kiitos jo vastainneille!

    Laitan vähän lisää mistä kysymys. Kuvan osa (Mopar) on alapallonivelen kiinnike tukivarteen. Porasin niitit pois kun tuo kyseinen osa pitää vaihtaa toiseen. Noiden niittien halkasija on n. 13.10mm. Valurautaosan leveys 21,80mm. Tukivarren "pellit" on arviolta 2mm per puoli. Jos spoorin pituus on max. 24mm niin kiristysvara riittää. Mutterin alle pitää tietenkin vielä laittaa prikka.

    Joo, voisihan tuohon laittaa vaan pultit. Niinhän nykyautoissa tehdään, koko kierteellä oleva pultti tehtaalla asennetun niitin tilalle.

    En haluaisi kuitenkaan tehdä niin. Varsinkin kun tuo niittien poraaminen meni vähän sivuun ja söi materaalia valusta. Plus että studin niittikanta näyttää toisella puolella hivenen samananlaiselta kuin alkuperäinen niitti.

    [​IMG]
     
  6. exchevelle

    exchevelle Gearhead

  7. Hai

    Hai Gearhead

    Öö, saako kysyä miksi?
    Yleinen vaiva on mutkalle ajettu tukivarsi ja/tai tuo valuosa.
    Noita kokonaisia tukivarsia on kuitenkin sen verran hyvin tarjolla, että tuohon niittien irrotus operaatioon ei mulla ole ollut aihetta.

    Vai onko kyseessä, joku performance valukappale, joka tuo alapalloa ulospäin? Se olisi mun mielestä hyvä, koska antaisi lisää negatiivista camberia ja sitä kautta lisää säätöaluetta kasterille.
     
  8. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kyseessä e-bodyn alatukivarsi. Mutkalle ajettu toi valurautaosa. Toinen tukivarsi on myös, mutta siinä taas sisäpään "laakerointi" niin väljä se vaatisi kunnostuksen.
     

Kerro tästä muillekin!