Millä konstilla olet estänyt sen, ettei runsaasti sikatut osat vedä ihan ropelille? Jossain amerikkalaisella vinkkisivulla sanottiin että esivenytys engalannin pyörällä auttaisi...mutten kyllä ole sitä osannut tehdä... yritin kutistus-venyttäjääkin muttei sekään ole kovin hyvä idea. Kyllä ne osat yleensä jotenkin istuu mutta olisi kiva kun suora paneeli olisi suora myös pöydällä
Vastavenytys englanninpyörällä Lazze:n ohjeiden mukaan auttaa asiaan. Ja sitten tuo työjärjestys auttaa kanssa asiaan ja maltillinen sikkaus. Noissa lokarin pelleistä toinen pysyi ihan suorana, mutta toiseen tuli hieman syvemmpiä uria, niin meni jo hieman propelliksi. Muttei kuitenkaan pahasti... Lokarin paloissa, kun olin tehnyt tuon vahvikkeen paikan ensin, oli reunat jo veteliä. Mutta kun nuo muut urat ovat toiseen suuntaan, niin löysyys hävisi. Paitsi siinä toisessa jäi vähän, eikä tuolla pikku kutisajalla paljoa saanut kiristettyä...
Oikein komeaa jälkeä. On ilo katsella kun jollain on hanskat muuallakin kuin naulassa Jonain päivänä kun itsellä mahis lämpimään halliin ja kunnon vehkeisiin niin olisi kiva opetella itsekin. Tsemppiä rojektiin.
Pitkästä aikaa taas jotakin valmiimpaa... Hieman hidasta nakertamista tuossa pensaputken tienoolla. http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 13/180#180
Jäätävän hienoa työtä,tällaista olisi kiva katsoa tv:eestä,eikä mitn jenkkipaskaa josta osat haetaan hyllystä ja deadline lähestyy uhkaavasti,mutta kumminkin on aikaa mennä neppailemaan toiselle puolelle yhdysvaltoja koko tiimin kanssa
"tällaista olisi kiva katsoa tv:eestä" Täytyis varmaan hommata näyttelijä tekeen hommia... Ei sitä kiroilua kukaan kestäis, mitä tuolla tallilta kuuluu. Ja kun työtahti on mitä on, niin kyllästyishän tuohon joka iikka... Deadline tuolla voisi olla Lahen Yankee Car show, joskus, kun vanha projekti sai sen takia uutta potkua... Ja huomiotakin...Öhöm...
Taas on tallilla vietetty aikaa ja kiroiltu... Gasolinekin tuli postilootaan ja juttu Americanista luettu moneen kertaan... Jos ei isompia ylläreitä tule, niin voipi olla Jeepsterin korin hitsausurakka ehtoo puolella. Pari palaa pitää vielä lattiaan/palkkeihin vääntää... Vuosi enempi tai vähempi aktiivista aherrusta korin kimpussa. Sitten on alustan vuoro. http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 13/195#195
Nyt sain lattiaan maalia pintaan... Eli peltiurakka on oikeastaan ohi. Takahelmasta on vielä pari luukkua irti, mutta ei enempää. Etupenkkien rungot tuli tehtyä Willys Wagonin penkeistä... http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 13/210#210
Tän kanssa on ollut hieman hiljaisempaa. Tehty vain "pikkuhommia". Nyt kuitenkin nappasin etuakselin palasiksi. Ja kun tulee vielä yksi iipei paketti maailmalta, niin saa kasata vinksahtaneen etuakselin kuntoon. Rungon oikaisu ja (pienten) ruostevikojen laitto on työn alla. http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 994813/240
Taas on pakerrettu... nyt on rungon etupää fixattu ja etuakselin kasaus aloitettu... http://www.amccf.com/cgi-bin/yabb2/YaBB ... 13/255#255
Etuakselisto kasattu ja laitettu "painolastia", että näkis korkeuden... No taisi jäädä liian korkeaksi.
Nyt on kikkailtu kori rungolle ja soviteltu joitakin osia paikoilleen... Ai niin, Ramblerista on kierrätetty nuo kilvet tähän...
Jeepster on taas purettu. Kori pois rungolta ja nyt sitten alkoi rungon takaosan korjaus. Tästähän on joku Ameriikan Antti leikannut keskijäykisteestä palan pois, että on saanut tekniikan irti. Siihen piti hakea korjausta. Loikkarilaatikossa on sellainen iso sähkösolenoidi, joka ei mahtunut tuosta keskireijästä. Helpompi hakata lattia auki ja kaasupillillä paloitella runko, kuin ottaa 2 ruuvia auki ja nypätä sähköjohto pois solkusta. Ja tämmöinen se oli... Ja tämmöinen tuli. Pakoputkea varten oli isonnettu toinen reikä. Nyt se on alkuperäinen.
Tänään hiekkapuhallettiin... Käsin kärräsin tuohon tallin ulkopuolelle, joten rungolla painoa sen verran... Ja nostin myös takapäätä pukkien päälle käsin. Reikiä nolla... Helpottaa hieman, kun ei tarvi hitsata.
Nyt on alusta laitettu, maalattu ja massattu. Taka-akseli pitänee laittaa uusiksi. Kori päälle ja sen asennusta seuraavaksi. Muutama kumityyny pitää tehdä asennusta varten. Ja sitten hieromaan mottia paikoilleen.