Wiring harness

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Vuokralainen, 6.12.2017.

  1. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    '65 Impalaan uusia sähköjä pitäisi joskus rueta tekemään, niin mietiskelly että noinkohan tommosella reilun satasen yleisjohtosarjalla mitään tekee.
    https://www.ebay.com/p/21-Circuit-W...d=302132299986&_trksid=p2047675.c100005.m1851

    Tämän luulisi olevan ihan hyvä.
    https://www.americanautowire.com/view-product/1965-chevrolet-impala/

    Lähinnä sitä mietin että minkälainen lie tuo halpismalli laadultaan. Kannattaako ylimääränen duuni mitä väkisin tulee verrattuna tuohon kohtuu kalliiseen "täydelliseen" sarjaan verrattuna? Varmaan tuo kalliimpi on myös kinuskilandiassa tehty mutta onko laatu parempi?

    Kellään kokemusta moisista?
    Ja auton tämän hetkiset sähköt on 100% "suomisähköt" että joutuu kyllä laittaa kaikki uusiks.
     
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    Jo on perkele hintaa tuolla americanautowire.

    Ihan samaa piuhaa ne kaikki on. Ethän sä tuossa säästä kun vaivaiset 600e kun ostat tee-se-itse sarjan.
     
  3. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Niin kattelin joo, mietityttää vaan toi halppis että minkälaista lankaa lie johdot. Vai lienevätkö tosiaan kummempaa tuossa kalliimmassakaan. American autowiren sarjassa tulis käsittääkseni kaikki liittimet ja pistokkeet mukaan myös. Siis mittaristoon ja lampuille ym ym.
    Että olisko siinä hermojen säästön paikka tämmösellä sähköhommissa(kin) tumpelolla?
    Kun tosiaan autosta on otettava kaikki nykyiset sähköt pois.
     
  4. Jsp

    Jsp Gearhead

    Noh sullahan on niissä vanhoissa ne liittimet. Hyödyntää niitä niin tosiaan säästää monia satoja euroja.

    En kyl usko et noissa johoissa paljoo eroa on. Korkeintaan on vähän paksumpi ja puhtaampi kupari ja piuhan päällä ehkä laadukkaampaa tavaraa. Mutta täysin samalla tavalla toimii molemmat piuhat. Ei se sähkö niin nökönuuka tuon materiaalin kanssa jos ei mitään avaruusrakettia olla rakentamassa.

    En siis tosiaan käske ostamaan halvempaa. Osta kumman itse haluat.
    Toinen on valmis kitti joka ei oo kun vaan tökätä kii.. Jos hinta ois tyyliin 200€ niin ostaisin mielumin tuon valmiin. Itseä ainakin ihmetyttää tuo järkyttävä hinta kun siihen vielä tulee postit päälle. Kallista on kupari.
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    American Autowire ehdottomasti. Todella helppo ja nopea, asentaa, ja joka piuhassa lukee, mihin se kuuluu, plus kuvat todella hyvät.
    Mukana liittimet, kytkimet, sulakeboksi, yms tarpeellinen.
    Camaroon sen asensin, eikä harmita pätkääkään että kustansi sen 600-700€. En tod ryhtyisi suorasta tavarasta tekemään, jos vain American Autowireltä löytyy about sopiva setti.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. auburn

    auburn Gearhead

    Vähän samanlaisen projektin kanssa tuskailin joskus, ostin sitten kuitenkin
    nuukuuttani American Autowiren Power Plus 13 sarjan, nykyisin 279 USD
    https://www.americanautowire.com/shop/power-plus-13-wiring-kit

    Koska siinä oli myös GM Tilttitolppaan valmiit liittimet, Hei jakajaan ja SI10 laturiin valmiit plugit myös, valokytkimet jne.

    Minun 70-luvun alun auton liittimissä ei ollut kyllä käytännössä mitään hyödynnettävää, ( kovettuneet niin koppuraksi että murtuivat palasiksi ) myös tolpan sisäiset sähköt jouduin uusimaan samasta syystä.

    Hyvät oli AA:n ohjeet myös

    Speedwaymotorsilla on kanssa samantapainen GM "yleissarja" nykyään, 189.99 USD

    https://www.speedwaymotors.com/Speedway-Universal-22-Circuit-Wiring-Harness,229874.html
     
  7. Poni -69

    Poni -69 3rd gear

  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Rebel wire:n yleissarja kanssa laadullisesti tuntus ihan hyvältä mutta niinkuin edellä mainittiin niin harmaita hiuksia voi olla tiedossa mikäli orggisliittimet on kaikki kovettunu/murusina joten siinä mielessä se 700e panostus ei tunnu yhtään pahalta ;)
     
  9. Vuokralainen

    Vuokralainen Gearhead

    Sehän tässä tosiaan on että orkkis liittimet/ynnämuu mikä on tähteellä noista vuoden 65 sähköistä on aika karussa kunnossa. Siihen nähen toi American autowiren kalliin hivakka johtosarja vois olla jopa halvempi kuin tommonen halppis satsi. Varsinkin kun itellä tosiaan ei hermot/äly riitä tekemään irto tavarasta noin isoa projektia.

    Mutta kokemukset aiheesta kiinnostaa, varsinkin että minkälainen toi yleismalli sitten vuosien aikana.
     
  10. Morbidelli

    Morbidelli 3rd gear

    Helpoimmalla pääsee kun asentaa mallikohtaisen johtosarjan. Yleis-sarja onkin sitten jo työläämpi, joutuu pähkäilemään ja kikkailemaan, mutta onnistuu lopulta.
    Halvalla pääsee kun hankkii irto sulakepesän ja yhdenväristä johtoa riittävästi.:)
     
  11. Vezques

    Vezques 3rd gear

    Itellä asennettu toi halppissarja EZ-wire:n valmistamana. Asennus helppo ja kun asennuskohde muokattu -49 niin liittimilläkään ei ollut merkitystä. Sarjassa hyvin merkattu piuhat ja kohtuu helppo asennus myös sähköallergiselle.
     
  12. pecu_83

    pecu_83 Gearhead

    Itse asensin pari talvea sitten JEGSin johtosarjan:

    http://www.jegs.com/i/JEGS-Performance-Products/555/10405/10002/-1

    Kaikissa johdoissa lukee koko matkalla mikä johto kyseessä, sopii suoraan isoon osaan GM ohjauspylväistä ja mm. valokatkaisijaan, ja ohjeista osasin minäkin asentaa koko setin paikoilleen. Vähän ahdisti etukäteen koko homma kun en oo ikinä ennen autosähköjä tehnyt itse, mutta sitten kun funtsi piuhojen reitit etukäteen ja alkoi vaan piuha kerrallaan tekemään, niin ei se ollutkaan homma eikä mikään ja nyt on toimivat sähköt vanhassa autossa. Johtojen ja kuorien laatu, vaikutti ainakin omasta mielestä laadukkaalta.
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    pimeroolis tykkää tästä.
  14. potti

    potti 3rd gear

    Nostetaanpa tätä ylös,niin ei tarvi tehdä uutta topikkia. Eli mikä ero on näillä sarjoilla:https://buypainless.com/products/20112? ja tällä http://www.yogisinc.com/index.cfm/p...13739/category_id=3499/mode=prod/prd13739.htm muuta kuin vajaa 400 taalaa hintaeroa? -71 camaroon pitää uusia kaikki sähköt,niin kumman sarjan porukka ostais ja miksi? Tuo lontoon kieli taittuu vain välttävästi,niin en tiedä mitä isompia eroja noista löytyy vai onko tiedossa muuta hyvää sarjaa? Ja koneeksi tulee sitten joskus lsx,jos vaikuttaa jotenkin johtosarjoihin. Mahdollisimman valmiin sarjan tahtoisin,noita johtovirityksiä on tullut kirottua jo riittävästi!
     
  15. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Käsittääkseni kyseinen Painlessin sarja on valmis asennettavaksi, eli siinä on johdot oikean mittaiset ja liittimet valmiiksi kiinni.
    AAW:n sarjassa joutuu itse pätkimään johdot oikeaan mittaan ja asentamaan liittimet päihin.

    Itse ostaisin ton halvemman. AAW:n johtosarjat on hyviä ja ohjeet selkeitä. Lisäksi voi sitten vaihdella johtojen reitityksiä kun joku ei ole päättänyt johdon mittaa valmiiksi. Hieman enemmän työtä asentaminen toki vaatii.
     
  16. generalo

    generalo Gearhead

Kerro tästä muillekin!