Wolfracen mutterit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja herrakani, 26.5.2003.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Moikka.
    Ei kellään oo tietoa, mistä sais Wolfrace Slotmagseihin pyöränmutterit? Ne on semmoset keskitysmutterit. Se keskitysosa on 0.685 tuumaa, eli 17,3mm ja korkeutta n. 16mm. Sitten niihin tulee kartioprikat. Kartion kulma on joku outo, ei ole ilmeisesti 45 eikä 60 astetta. Kierre on tavallinen 7/16" eli n. 11.1mm.

    Wolfracea viimeksi maahantuonut motoral ei osannut neuvoa.
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Autotek Vantaa Petikko, Erikoisvanne (?) Mäkelänkatu Hki...??!!

    Mulla on yksi käytetty satsi (20kpl) holkkimuttereita (Western Wheels Turbiinivanne), katson holkkien mitat, kierre sopii esim. 70-vetteen (oisko 7/16??) koska piti ostaa Capriceen sopivat 1/2 kierteellä Autotekistä.
    Omissa "suora" prikka vaikka tuplajaolla 4.75"/5". Hinta noille 10€/satsi

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2003-05-26 15:23 ]</font>
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    autotek ei myyny.
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Ahaa, ehkä nuokaan ei sovi... no, katson mitat kuitenkin.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    eikä Erikoisvanne Ky
     
  6. lake ender

    lake ender Gearhead

    Sorvaamalla jostain toisista?
     
  7. herrakani

    herrakani 1st gear

    Kyllähän niitä 1 tai 5 sorvais, mut 20..
     
  8. dart -66

    dart -66 Gearhead

    itse ostin mopen pikkujakoisiin Wolffeihin US-Partsista sopivat mutterit ja sorvautin rikat "mallin mukaan"
     
  9. kane

    kane 1st gear

    No tässä mittausyritys tulokset...
    Holkkimutteri, suoran holkin pituus 20mm, paksuus ~17.4mm, kierre...hmmm...7/16 ~11mm, no jos mittaa mutterin sisältä ~10mm. kait siinä millin harja yhteensä pultissa on.. itse mutteriosassa ei kartiota tms. vaan tulee suora prikka alle.
    Nämä mutterit sopii 70-luvun Corvetteen, kuka tietää minkä paksuisia pultit? Tai siis mikä kierre?
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mullapa kävi niin hyvä tuuri, että kundi, joka myi mulle vanteet, löysikin ne pultit. Eli ei tartte sorvailla mitään.
    Kiitoksia kaikille.
     

Kerro tästä muillekin!