Woody 1930-31

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja E.B.Ford, 1.1.2010.

  1. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    woody

    Tossa se taas nähdään, että joku aikoinaan suomessa koritettu kelpaa pussihousumiehille ja katsastajille. Nykyharrastaja tai edes firma ei varmaan saisi samaa tehdä ja/tai vielä kieroon katsotaan, kun on väärän mallinen. Toi voisi olla hyvinkin kiinnostava ja arvokaskin laite histiriikkeineen jenkkeihin vietynä.
    Muuten mielestäni ruma, liian pyöreä A-malliseksi. Olis varmaan parempi 35-nuorempaan tehtynä
     
  3. pekkaV

    pekkaV 1st gear

    Tuo linkissäsi esiintyvä "alkuperäinen" ei ole sekään varsinainen ford stw, vaan jonkin koritehtaan tekemä commercial delivery muunnos.
    1930 station wagon näyttää tältä:
    http://worldseries.jp/1930_ford_woody_wagon.htm

    Tuohon aikaan Foordille teki korit muistaakseni Murray. Kaksioviset olivat aikaansa edellä: täysin teräksisiä koreja tukiprässäyksiä myöten. Fordor kori oli puurunkoinen, kuten useimpien kilpailevien merkkien kaikki korit. Esim Chevroletin korit olivat puurungin päälle pellitettyjä.
    Myös "woody" stw korit (tyyppi 150-A) kokosi foordille Murray.

    Arvaan, että tuo UKI museon suomiauto on rakennettu farkuksi Suomessa joskus 1940-50-lukujen vaihteessa. Silloin oli pulaa käytännöllisistä autoista, joissa tarvittiin matkustaja- ja kuljetuskapasiteettia.
    30-luvun alun henkilöautoja oli ja tekniikka niissä kesti.
    Korin malli muistuttaa 50-luvun "virtasen koritehtaan" hyötyajoneuvomalleja.
    Tämä tuon UKIn woodyn osalta siis päättelyä ja arvausta, ei faktatietoa...
     
  4. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    no mulla oli tossa Henryn kirjassa se alkuperäinen mut en viitsinyt skannata kun toi ekan viestin "alkuperäinen" näytti vähän samalta.
    mut kiitti oikaisusta.
    tuossa mob.seniorissa oli 28-30 reo mikä näytti samanlaiselta "Virtasen koritehtaan" sepittämältä pick upilta. siis enemmän 40-50 lukuselta kopilta kaarevalla tuulilasinkarmilla kuin 28-30 lukuselta.
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tossa on jonkun amerikkalaisen näkemys asiasta :lol:

    [​IMG]
     
  6. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    woody

    ei o vieläkään oikeenlaisesta kuvaa nähty täällä, en osaa linkittää.
    Ladronin laittama ei o A, vaan B truck ja Sahasen on itetehty kori.
     
  7. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Tää on kai se alkuperäinen A-mallin puukori (=suurimman alihankkijan eniten valmistama malli):

    [​IMG]

    Tai ei tämäkään oo vielä ihan oikea tähän topikkiin, kun auto on vm.-29
     
  8. pekkaV

    pekkaV 1st gear

    No esim. tässä 1930 ford station wagon. Kuva napattu tuosta aiemmin postaamastani linkistä...

    [​IMG]
    Vielä edestäpäin...
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sinänsä huvittava "amerikan-entisöinti" tuo Sahasen laanilla majaileva vaneriwoodie. Kyllähän tuollakin ajelee laukut ja matkustajat asemalta ranchille siellä syvän etelän lämmössä. Moskiittoverkot ikkuna-aukkoihin ja hound-dog apukuskiksi 8) good to go.
     
  9. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    woody

    no nyt on!
     

Kerro tästä muillekin!