Wurt Silikonisray,

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Verhoilu ja sisusta', aloittaja GMies, 22.11.2013.

  1. GMies

    GMies Gearhead

    Wurt Silikonispray, 08090 221. Muovi- ja kumiosien voiteluun ja puhdistukseen.
    Estää muovi- ja kumiosien haurastumisen”.

    Minulla muutaman vuoden ikäinen suihkepullo, josta punainen, muovinen suihkupilli on haurastunut niin, että lähes itsestään murtuu hajalle, eli ainakin oman muovinsa on tuhonnut totaalisesti.
    Tiedoksi käyttäjille, itse teen ko.tuotteesta omat johtopäätökseni. :wc:
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Mitähän nyt meinaat?

    Jos se purkki itsessään on paska, miten se tuotteeseen vaikuttaa?

    Toisekseen miksi noita silikoneja pitää edes käyttää? Ei tee maalaamiselle hyvää.

    Würth Silikonispray voisi olla oikeampi kirjoitusmuoto otsikolle.
     
  3. GMies

    GMies Gearhead

    Kiitos Mikkis kirjoitusvirheen huomioimisesta. :wink:
     
  4. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Ollos hyvä, ei muutakuin korjaamaan ;)
     
  5. jype

    jype 3rd gear

    Voipi vaikuttaa itse tuotteeseen sillälailla että ei ole ainakaan estäny sen pillin haurastumista minkä läpi se silikooni tulee, taitaa olla tosiasia se että se silikoni näyttää hetken hyvältä mutta kuivuttuaan kumi/muovi on entistä kuivempi ja hauraampi..
     
  6. studio57

    studio57 Gearhead

    milläs noita kumiosia sit kannattais huoltaa... oon aina ollu siinä uskossa et silikooni ois pop noisa gummi himmeleis
     
  7. ACC

    ACC Gearhead

  8. Johnny V4

    Johnny V4 2nd gear

  9. GMies

    GMies Gearhead

    Kyllä silikoni on hyvä kumiosille, mutta silikonisekoituksia lienee kelvottomiakin. :wc:
    Olen käyttänyt yli 10 vuotta oven tiivisteiden voiteluun Bilteman silikonia, jossa lukee mm. " hoitoaine listoille". Myin yli 20 vuotta vanhan auton 1,5 vuotta sitten pois ja oven tiivisteet olivat edelleen kuin uudet.
    Käytän samaa tuotetta edelleen sanoo Mikkis mitä tahansa. :D
    .
     
  10. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Silikoonia ainoastaan naisen tisseihin,yksikään kunnon automies ei sitä käytä jos mielii joskus autoaan maalattavan. Käyttäjät : miettikää että se on täysin kielletty aine kolarikorjaamoissa,niin pienissä kuin isoissa. No maalari muistaa kyllä laskua tehdessä aina nämä silikoonien poistopesut,hahah..
     
  11. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    ^tuota mä ajoin takaa, mut kukin tyylillään.


    Mulla on käyttis vasta 16 vuotta vanha, siinä ei oo mitään käytetty viimeisiin vuosiin ja tiivisteet on kuin uudet edelleen ;)
     
  12. Caideman

    Caideman 1st gear

    Hyvälaatuinen pakkasneste on kova sana talvella, jos tuppaa tiivisteet jäätymään. Sitä kun sivelee tiivisteisiin, niin auttaa. :)
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Tia mikä tahansa silikooniton muovin&kumin hoitoaine sisältää sen verran "rasvaisia" ainesosia että tiippari pysyy vettä hylkivänä.

    Ite oon viime vuosina sipassu niihin Glymin bumbercare samalla kun oon syksyllä putsannut kylkilistat sotaan suolakuraa vastaan.

    23 vuotiaat tiivisteet on 5 käyttövuoden aikana elpyneet jonnin verran.
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    Glykolista tuli mieleen, eikös "vanhan kansan" konsti elvyttää vanhoja koppuroita tiippareita ollut keittää ne glyserolissa?
     
  15. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    ja "välikansa" pyyhki tinnerillä.
    "nykykansa" tilaa ebaystä uudet ja asennuttaa korjaamolla.
    Kai sen silikonisuuttimen voi jokin ponneainekin pilata, mulla oli joskus sellainen pikku silikoni spraypullo jossa kiinteä vaahtomuovi, niin siitä suli se suutin piloille melko pian. Mutta ponneaineettomien kanssa ei ole ollut ongelmaa, kuten Korrekin sininen puteli jossa myös vaahtomuovi päässä.
     

Kerro tästä muillekin!