WV CARAVELLE T4!!! ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mr. Horsepower, 10.11.2004.

  1. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    pakko kirjottaa tänne kun en muualekaan ehannut = :D

    onkos kokemuksia moisesta ??

    eli jos menis ostamaan niin mitä muuta on hyvä huomioida kun että rahat on mukana =))


    Varusteet :??

    mitä varuste paketteja on ja mitä ne pitää sisälään

    mitäs on nämä Caravellin ja Transpointerin erot ???
    ja mites Syncrot ??? mikäs on Tr6

    Heikot kohdat ??

    Mootori ??

    Vaihteisto ??

    Alusta ??

    Huolot ??


    Paljonkos diiseli vero ??

    ja paljokos saa olla käyrryllä perässä painoa jarrullisena /ilman


    Onkos kaikki Tdi koneit ???

    Kumpi parempi
    1.9 vaikos 2.4


    Mites besnsakoneet ??

    Plussat: muuta kun ihan sairaaan hyvä ajaa ;)

    ja käyttö kokemuksia ko. pakust
     
  2. Käkö

    Käkö Gearhead

    Caravelle on ns.bussisisustalla ilman penkkejä jos puhutaan pakettiautosta, tehty tehtaalla bussiksi ja takapenkit jätetty pois...
    Varustepaketteja oli/on monta erilaista...
    Transporter taas on pelkkä paku ja tullu Suomeen kohtuullisen vähillä varusteilla, esim ei tavaratilan verhoiluu ja umpikaappi...
    Caravelle on hiljaisempi ajaa ku tavallinen transporterjohtuen et caravellessä on enempi äänieristystä...
    Syncrot on nelivetoisia...
    Tr6 kutosta en tunne mut jos tarkoitit VR6 niin se on niinku v6 varustettu missä on vaan yksi kansi :eek: kaikkee se saksalainen keksiikin...
    Autohan kulkee tolla padalla hyvin ja bensakin maistuu...
    Heikkoja kohtia on varmaan ruoste ja tdi-koneiden jakopäät ja kannet, molempia on noissa paukkunut mutta en nyt kumminkaan puhuis et ne olis kaikki paskoja vaan noita on myyty paljon ja aina sattuu ja tapahtuu...
    Vaihteisto on toiminut kohtuu hyvin mitä se itse vaihdekeppi tuntuu välillä olevan vähän epätarkka mutta siitäkin selviää kun vaihtaa sinne siirtäjälle uuden puslan vai mikä sen osan nimi nyt olikaan...
    Alustahan on kohtuu hyvä , erillisjousitettu joka nurkasta, kuluvia osiakin siellä on mut missä auton alustassa ei olis....
    Määräaikaishuoltojen hinnat menee moottorin koon mukaan...
    Diisseliveroo en muista mut se oli jossain 150-200 euron välissä 2.4 koneella.
    Ei kaikki ole tdi-koneita ellet uutta osta.
    1.9 d, 68 hv, 2.4 d, 78 hv, ja tdi:t lähtee muistaakseni 75 hv ylöspäin...
    Jos sulla ei oo kiire sen pakun kanssa mihkään niin silloin toi 2.4 d on ihan hyvä , caravelleen ei tota 1.9 68hv tainnu saadakkaan...
    Perävaunupainot selkii rek.otteesta, niitä en muista...
    Bensakoneita yhdistää yksi tekijä, ne vie bensaa mut hyviä ovat olleet...
    Kohtuullisen luotettavia noi on ollut kaiken kaikkiaan, suurin osa kulkee 15" pyörillä joten rengaskulutkaan ei oo enään hirveet, tommosella on kyllä hyvä vetää jos on tdi-koneella ja mieluummin vielä vähintään 90 hv:lla, tosin jos sen perään laittaa trailerin ja sen päälle yenkkarin niin sit vois kyl harkita vetoauton vaihtamista...
    Parempi toi volkkari on kuin esim.hiace molempia on tullu ajettuu työkseen...
     
  3. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Caravellessä on myös alusta viritetty vähän mukavammaksi kuin pakuversioissa.

    Ja suurin osa suomalaisissa pajoissa varustelluista takseista on tehty pakun alustalle, kun se on halvempi kuin henkilömalli. Ja sen myös tuntee matkustusmukavuutena aitoon bussiversioon verrattuna.
     

Kerro tästä muillekin!