XJ 4.0 -91 ABS kysymys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja Anonymous, 21.10.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Check Antilock -valo syttyy, eikä enää sammu, kun autolla lähtee ajamaan ja vauhti nousee yli ~10km/h. Sulakkeet näyttäisivät levan kunnossa. Lieneekö syynä joku renkaan sensori? Onko noiden toiminta helppoa testata itse?

    Jeepeistä mitään tietämättömänä ihmetyttää myös jarrutehostimen pumpun käyminen jokaisella jarrunpainalluksella. Onko tämä normaalia? Jarrut kyllä ovat toimineet.. toistaiseksi.. ;)

    Kiitokset etukäteen!


    -
    Sipi
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    eikös noista saa vikakoodit samalla tavalla kuin muistakin uudemmista mopeista; auto hetkeksi käyntiin, käy läpi vaihteet ja painellejarrupoljinta, tai ajelun jälkeen

    virtalukkoa on-off-on-off-on; laske vilkahdukset.
     
  3. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Niin, edellyttää että kyseessä oikeesti -91:nen, jos on valmistenumeron mukaan -90, ei onnistu kuin testerillä vikakoodit!!

    Eikä ne taida ABS:n vikakoodit löytyä Check Engine -osastolta vaan ABS -osastolta ja se ei taida tolla aktivoitua!!

    Testeriin kiinni niin selviää syyt....

    Ja kyllä se on normaalia tolle hydrauliselle jarrutehostimelle, että se käynnistyy joka kerta kun jarrua painaa....
     
  4. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead


    Mulla oli sama vika -90:ssä, yksi abs:n pyörän anturi sökö. Niitä ei saa kuin alkuperäisenä ja hinta useamman satasen kpl. Helppo testata oskilloskoopilla, anturin piuhat kiinni oskilloskooppiin ja pyörää pyörittämällä pitäis tulla siniaaltoa ulos.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiitti vastauksista. Auto on oikeasti 91 ja "check engine"-koodeja lukemalla ei saa ABS:in koodeja luettua. Lupasivat liikkeestä soitella kun heillä on joku kaveri paikalla joka noita osaisi lukea. Tästä on kaksi kuukautta :odroll:

    Täytyypä testailla oskiloskoopilla kuten ehdotettiin.

    -
    Sipi
     
  6. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Soita mulle ja katsotaan vaikka heti!! Ei ole vaikeata testerillä katsoa vikakoodeja, korjaus voi olla vaikeaa ja kallista, riippuu siitä mitä on menny!!!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Soittelen, kun pääsen joskus lähtemään täältä Tampereen suunnalta sinne ruuhkasuomeen..

    -
    Sipi
     

Kerro tästä muillekin!