Y-Lohko ylivoimaa!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja LordMrFord, 31.3.2012.

  1. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

  2. lincci

    lincci Gearhead

    Johan vempeleet tuunattu, ei taida moista löytyä kuvan lähettäneen tallista....
    Katsotaan ehkees kesän natikoissa jos meikäläisen y-bloki laulais hiukka paremmin kuin viimeksi. On meinaan sen verran satsattu että lopetan koko touhun jos ei aika parane useampia sekunteja....
    :poff: :D
     
  3. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Joo...jos noita Weslake-kansia pyörii jollain romujen seassa, niin voi ostaa pois kilohinnalla, niin ei tarvitse verkonpainoksi laittaa.
     
  4. EdselHomo

    EdselHomo Gearhead

    Kyllähän toi Y-lohko taitaa olla parasta noista tommosista koneista missä
    noi venat hakkaa vastaan mäntiä eikä mee sillai sovussa rinnakkain niinkuin reunaventtiilikoneessa... :D

    Täytyypä katsoa jos vielä sais jonkun Y-lohkokulkineen pihaan.

    Olihan noita weslake kansia tossa vaikka kuinka, mutta taisivat mennä romuttamolle yhden piilofarmarin mukana.
     
  5. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Reunaventtiilikansia ei ole vielä näkynyt uudempien kasien päällä, mutta saahan jo noihin OHC-koneisiin kaasarikonversioita, joten ehkä seuraavaksi tulee nuo.

    Ai meni Weslaket sulattoon... Nooh saadaan niistä hyviä aluvanteita Priukseen, kun hallitus kieltää yli kymmenen vuotta vanhat autot liian vaarallisina, äänekkäinä, saastuttavina ja moraalisen rappion tuottajina.

    Laitetaas vielä Turbo Y-voimaa offimiehille...

    http://s1189.photobucket.com/albums/z431/Hutz_292/?action=view&current=Video011.mp4
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Huhh huh

    Tiesin että FE koki uuden tulemisen ja niistä saa jo kivoja tehojakin, mutta että Y block... No onhan FE kin tavallaan y block..
    No sitten kun jysäytätte ne lohkot saattaisi varastosta löytyä 292:n varalle..
     
  7. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

  8. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

  9. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Jykä prkl! Ketjun idea kärsii jos siihen postataan Y-lohkon räjäyttelyä.

    Yritän korjata vahingon pätkällä ameriikan meiningistä ison veden takaa viiskytvuotta vanhojen maamoottorien kokoontumisajoista.

    http://www.youtube.com/watch?v=3p_rQzuyrtA
     
  10. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

  11. Jukka

    Jukka 3rd gear

  12. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Pitäisi mennä 0.8 sekuntia kovempaa ja loppunopeutta ainakin ~40kmh, joka alkaa olemaan tuolla tasolla valovuosi. Mutta jos kone ei laske osiaan alleen, niin ei tuo kovinkaan mahdottomalta tunnu, kun kääntää maagisesta turboruuvista puolikiloa+ lisää ja saa nappilähdön.

    Vai mitä sanoo (Turbo)Screw Chief Seppo?
     
  13. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Menee ensi kesänä rikki! Jos ei ME, niin sitten jotain muuta... Jykä on osoittautunut riittävän hulluksi, eli kuskistakaan se ei ole kiinni. Lähinnä tuo ahtovoiman sietokyky ja sopivien rengaspaineiden löytäminen ja lähtökierrosten natsaaminen ovat avaintekijöitä. Vi tosin olla, että vielä joudutaan vaihtamaan suuttimet isommiksi, mikäli RE85: syöttäminen riittävässä määrin koneeseen ei onnistu noilla nykyisillä. Aika hyvin palaa nytkin kakkua lähdöissä. Taitaa mennä yli viisi litraa joka vedolla ja matkahan ei ole pitkä mutta vaativa...
     
  14. Jukka

    Jukka 3rd gear

    Jaahas.
    Sen jälkeen kaikki alle 2bar on alipainetta?? :poff: :poff:
    Tuon olen kuullut ennenkin, mutta ihan toisesta suunnasta. :rotfl:
     
  15. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    [​IMG]

    Siitä tehdaslämmin Y-Lohko tilaukseen joka Foordiin ja muihinkin.

    Max. 440cid, hydrauliset nostajat ja muuta kivaa.

    Siihen päälle uudet alukannet ja muut aluhilppeet, niin teet kateelliseksi monta ihmistä Suomessa(Max 10 hlöä. :oops:)
     
  16. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    292 ja tuplaturbo nelivedossa!!!
     
  17. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

    [​IMG]

    343 cid Y-Lohko Bonnevillessa 184 mph! Ted Eaton (oik.) ja Keith Cornell.
     
  18. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Se on kyllä Ted tuossa vasemmalla, mikäli katsoo kuvaa näin ruudulta. Tietysti, jos katsoo kuvaa niinkuin ratin takaa, niin silloin Ted on oikealla :poff: .
     
  19. yfreak57

    yfreak57 Gearhead

    No nii justiin! Niinhän mä sanoinkii... Niinku kuskit sanoo, täh!
     
  20. LordMrFord

    LordMrFord Gearhead

    Nostetaas ylös tärkeää topikkia ettei moottoriperhe vaivu (taas) unholaan.

    Eli, vintagekuva Australiasta.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!