yenko camaro

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 6.2.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    mikä on yenko camaro...?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Yenko nimisen dealerin varustelema erikoisversio..
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja mitähän nämä varustelut sitten on?
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    69 mallissa L72 427
     
  5. Fastback

    Fastback Gearhead

  6. onbuicks

    onbuicks Gearhead

    Höpöhöpöäijien liian hurjat 2- leffassahan on mukana mukamas Yenko Camaro.
     
  7. Vämpylä

    Vämpylä 1st gear

  8. Mr. Horsepower

    Mr. Horsepower 1st gear

    tuotta tuotta toi camaro on aika kova vastaan toit tunngin vehkeit ainoo toi supra

    mutt muut hakaa mennen tullen :=} mutt hyvä se on vaan...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mukavastihan nuo kulki ja ihan normaaleja suoritusarvoja Yenkollakin eli ei mitään ylivoimaista kummallakaan.
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    hmmmm, no hyvinhän bonestock rautakantinen camaro pärjäsi hidollar tuningautoille. Verratu nyt vakio '69 camaroa uusiin tuunattuihin autoihin. Mitenkähän olisi vastaava pro-touring camaro pärjännyt, ajettavalla alustalla, kisajarruilla ja vaikka alukantisella +600hv isolohkolla?

    Mullakin tuo leffa on vähän pinassa vielä, katsoin leffan vasta ekaa kertaa eilen perjantaina. Ihmettelin myös miten ihmeellä ilokaasun avulla auto kiihtyy vielä kun talla on jo pohjassa ja välitykset lopussa. Taitaa olla elokuvan maailma tarua ihmeellisempää.
     
  11. SpedeX

    SpedeX 3rd gear

    Juu samaa kattelin ite.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Olisikohan kyseessä jopa maailmanhistorian paskin autoleffa? Siis voi saatana et on naurettavan näköistä kun jätkät ajaa autolla niin kovaa, että rupee maisema sumenemaan silmissä ja silti on vielä aikaa säädellä seoksia läppärilla ja laittaa bumzibumia kovemmalle soittimesta (en ole siis nähnyt kuin ykkösosan...riitti kyllä tota shittiä ihan mainiosti...vieläkin oksettaa).
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Entäs Bullitissa sitten, mikäs vaihdelaatikko Fordissa oli kun kymmeniä kertoja vaihdettiin? Elekää nyt hyvät immeeset noin tosissaan elokuvia ottako.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja vielä, kun/jos katsotte katastrofi-elokuvia(Deep Impact/Armageddon)niin luuletteko katsovanne dokumenttia? Samanlaisia epäkohtia on muissakin jenkkielokuvissa vai uskotteko tosiaan että esim. DeLoreanilla voi matkustaa ajassa, Fordin Toploaderista löytyy 20-vaihdetta jne.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    No jos aletaan vakioautoja vertaamaan niin vakio Skyline, sanamlainen mikä oli tuossa elokuvassa, niin menee varttimailin aikaan 13.7 sekuntia ja nollasta sataan 4.9 sekuntia. Jos tuo Camarokin oli vakio niin samoja aikojahan tuo ajeli. Niin että mikä tässä sitten supistelee? Onko se niin vaikea ymmärtää tahi hyväksyä että joku muunmaalainen auto voi kulkea yhtä lujaa/lujempaa kuin jenkkiautot?
     
  16. Fastback

    Fastback Gearhead

    Fast and the Furious leffat ovat todellakin maailmankaikkeuden paskimmat autoleffat, joka täällä muuta väittää niin tunnustaa olevansa rekisteröimätön tuning teini.

    Bullit sentään kuvattiin aikaan jolloin autojen todellista nopeutta ei tarvinnut ehostaa tietokoneilla. No tosin chargerissa on 20 pöläriä ja mussessa 20 vaihdetta.
     
  17. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    No joo. Jokatapauksessa tostakin leffasta saisi kyllä järkeä käyttämällä ja ilman älyttömiä ylilyöntejäkin ihan hyvän. Jotkut kohtaukset tosiaan lyövät liikaa yli. Älyttömän hienoja jenkkejäkin leffassa oli mikä on positiivista ottaen huomioon, että kyseessä on tuning leffa.

    Ehkä on vähän liikaa, että todella harvinaisella Yenkolla ajetaan kilpaa kadulla ihan tosta vaan, huvikseen. Jos kyseinen auto olisi esim. ollut varastettu ja sitten sillä lähdetty kisaamaan olisi ollut järkevämpi vaihtoehto, kuin että pojat vaan ottaa Yenkon alle ja rupeavat vähän kisaamaan autolla, jolla ei oikeasti juurikaan kadulla liikoja ajella. Parempi olisi ollut käyttää jotain "vähän" tavanomaisempaa tehokasta jenkkiä, kuin että otetaan leffaan yks maailman harvinaisempiin kuuluva Yenko. Eikös nää jannut vielä hypännyt sillä laiturilta laivaan ja romuttivat tuusan paskaksi koko laitteen....Tollasesta leffasta sais loistavan hieman ajattelemalla
     
  18. Fastback

    Fastback Gearhead

    noh palataan vielä kehiin. Skyline vakioauto, juuh, vertaahan skylinen hintaa esim. vuonna '69 isolohko camaroon ja nykyhetken skyline hintaa - nopealla diskonttauksella skylinen hinta on pari kolme kertaa suurempi. Urheiluauto on urheiluauto, skylinea voidaan verrata sitten uuteen GT40 foordiin.

    Tosi on, että moni, jopa suuri osa uusista uusista autoista ja varsinkin GT autoista ovat paljon parempia ajaa kuin vanhat jenkit. Std. alustaisella jenkillä on kyllä ihmeissään tiukissa mutkissa GT-autoja vastaan, kompensaatiota saa sitten kun keulan saa suoraan ja voi polkea koko 8 sylinterin voimalla.

    Pääsääntöisesti vanha jenkki häviää kaarrekäytöksessä, mutta pienilläl alustamuutoksilla - ennenkaikkea kunnossa olevalla alustalla ja asiaankuuluvalla rengastuksella jenkkikin taipuu mutkiin. Tämäkään ei poista painavaa keulaa, mutta jos pätäkkää on niin alumounia pellin alle ja voihan sen kasinkin ahtaa. Voimaa tulee kyllä ja voi mennä pikkulohkolla ja ahtimella - alumiinia pikkulohkoon, paino pysyy kurissa ja ahdoilla vääntöä&voimaa. Eiköhän ala kulkemaan.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tämä nimetön ei ole teini enää eikä tuunari, varmaan omistanut enemmän jenkkiautoja kuin moni täällä mutta ei jaksa ymmärtää ihmisiä jotka tuommosista asioista jaksaa valittaa.

    Ja kyllähän ennen vanhaan tehostettiin elokuvia, muilla tavoin sitten vai luuletteko että kansa jaksaa kahtoa esim. SS-Camaroa joka roikkuu varttimaililla jopa 15 sekuntia. Kyllä siinäkin pitää vauhdin tuntua jollakin lisätä, ennen käytettiin noita äänitehosteita jotta kuulostaisi nopeammalle.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta siitä olen samaa mieltä,että 2fast2f oli huono elokuva, liian ylilyötyjä hommia. Ensimmäinen oli ihan OK autoleffa mutta yleensähän jatkot huononee, vrt.Poliisiopisto
     

Kerro tästä muillekin!