Yhden toimipisteen katsastuskonttorit vähenee...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja JAMANT, 20.11.2009.

  1. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Viime maanantaina taas yksi vähemmän, Konalassa IHA-autokatsastus myytiin K1-ketjulle :mad: :mad: . Varmasti palvelu paranee ja hinnat laskee...
     
  2. pas2

    pas2 Gearhead

    Valtioko se K1-ketjun omistaa? :eek:
     
  3. KajS

    KajS Gearhead

    K1 Katsastajat Oy:n omistajaksi tuli kesällä 2006 espanjalainen Applus-yhtiö.

    A-Katsastuksen omistaa Bridgepoint.

    Vanhaa triviaa: katsastus piti yksityistää mutta se "kansainvälistyi". Globalisaatiosta johtuen "hintakilpailu" on ankaraa :rotfl:

    Tsiigaa tuolta hintoja: Turun katsastushinnat on ainakin aika kartelloituja...
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No okei, yksityiset yhden konttorin yrittäjät vähenee, myytiin ketjulle, saivartelijat :rotfl:

    Eikä tuohon otsikkoon varmaan edes mahtuis: Yhden toimipisteen katsastusasemat vähenee, kokeillaas... Mahtui se, onkos nyt sitten hyvä??
     
  5. KajS

    KajS Gearhead

    Sori Arvon Jeepinkorjaaja, ei ollut tarkoitus sohaista, halusin enemmänkin vastata paskakkosen heittämään kysymykseen.

    Katsastukselle on käymässä niinkuin huolintaliikkeille, kun miltei jokainen alunperin suomalaisspede sai jonkun hienon kans.väl. valomainoksen katolle...palvelu parani ja halpeni? :eek:

    Näyttää siltä, että mikä tahansa liiketoiminta kelpaa ulkomaille myytäväksi.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei se varmaan ole myyjälle mikään edellytys, että ostaja on ulkomaalainen. Se on vaan simmottis täs maassa, et myyt sitte autoa, osaa, itteäs tai katsastuskonttoria, niin täkäläisten ostajamarkkinoiden mukaan niitä pitäis lähinnä jaella sossussa. Kateusfaktorit ja laskukyvyn sekä riskinoton puute vaivaa meitä suomalaisia noissa sijoituksissa. Onneks sitten kelpaavat edes järkevämmille ulkomaalaisille jotka niiden arvon ymmärtää.
     
  7. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Joo, tuollakin työntekijät teki myös tarjouksen, mutta ei yrittäjälle riittänyt, halus enemmän ja ilmeisesti ketju tarjos sitten tarpeeks!! Tais yrittäjä lähtee eläkkeelle!!
     
  8. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Näin se kapitalismi vaan toimii..., uus ostaja näki sijoituksen arvon ja tarjosi sen kumaan, toki laskien vielä siitä sijoituksesta nettoavansa, kun taas duunarit kattoo montako senttii löytyy housuntaskusta ja kysyy et riittääks noi? Jso nekin on laskenut asian ja todenneet, ettei kannata maksaa ton enempää, ei lyö leiville eikä saa pääomalle tuottoa, niin silloinhan ne teki hyvät kaupat ollessaan sitä konttoria ostamatta. Toki vähän tuota epäilen.
     
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Juu, ei katsastuskonttorilla ole muuta arvoa kuin työntekijät ja asiakaskunta!! Nostimet ei paljoa maksa nykyään ja testiradatkin on suht halpoja (jarrudyno ja iskaritesti) + tarvitaan pari päästömittauslaitetta ja niiden elinikä on semmoiset reilut 10 vuotta!!!
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onhan niillä arvo, ja tuolla yritysmaailmassa se arvo lasketaan yleensä sen mukaan millanen tuottoprosentti pitäis tulla sijoitetulle rahalle. Veikkaan, et ulkomaalaisten maksamasta hinnasta ne odottaa sille aavistuksen pankkikorkoa isompaa vuosituottoa.
     
  11. ata

    ata Gearhead

    En jää kyllä kaipaamaan. Enkä mene tuonne jos siellä on samoja tyyppejä töissä jatkossakin. Olen täällä nähnyt kun rikkoivat yhden asiakkaan Chevy Vanin, ja omasta autosta nipotettiin puuttuvasta (Amerikassa jo ennen Suomeen tuontia ja rekisteröintiä asennettujen) jousien hyväksymispapereista...
    Se vanha yrittäjä oli vissiin se vanha gubbe mikä siellä usein palloili tiskin takana?
     
  12. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Katsastusfirmojen ROI on prh:n mukaan noin 30%. Pakollista toimintaa on kiva ykstyistää. Varsinkin kun samoilla omistajilla on kartelli?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi että myydään ulkomaille sellaiset "toiminnot" jotka laki pakottaa jokaisen tehtäväksi silloin tällöin on ihan jotakin muuta kuin järkevää. Ja vissiin pörssissä noikin luuraa??
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Juu,,yrittäjiä on paljon mutta kaikilla on hinta 48 euroa sama,ollaan tarkkana koska nousee kaikilla (samana) päivänä vuotuiset 10 prossaa.Saahan kilpailuvirasto ainakin valtiolta määrärahaa vaikka aika hiljainen on muuten nykyään,kertokoon sitten jukisesti meille tolloille tuon hintatoiminnan nimen ainakin jos ei muuhun kykene.


    Mitenhän on tuo kauppojen laillisuusnäkökanta muutenkaan,Eurooppalainen katsanto yrityskauppoihin on kilpailuoikeudellinen etupäässä.kaupat täytyy ensin hyväksyä ja meidän katsastuksen ongelmat nyt on kaikilla tiedossa.
     
  15. MudMax

    MudMax Gearhead

    Kumpa luuraisivatkin, yksityinen osakkuusyhtiö: Hoitaa mm. binladenin rahojen "puhdistuksen": http://fi.wikipedia.org/wiki/Carlyle_Group
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mutta Jyväskylässäpä avattiin juuri nuo yhden toimipisteen kriteerit täyttävä katsastuasema.
    http://www.meidankatsastus.fi/

    Aika yllättävää että nämä monikansaliset asemat huomasivat täällä Jyväskylässäkin yhtäkkiä että autoja kannattaakin katastaaa noin kolmanneksen edullisemmalla kuin ovat tähän saakka tehneet. On kuulemma joku polkumyyntikampanja (kilpailijan tappaja) heillä menossa juuri nyt.
    Roskikseen menevät minun puolesta mokomat tarjokset, ei niitä silloinkaan tullut kun ei kilpailua ollut.
    Pitää varmaan rekisteröidä joku nosita harrasteautoista että pääsee katsastamaan.
     

Kerro tästä muillekin!