yksi rodi lisää

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja akseli, 26.1.2005.

  1. akseli

    akseli 1st gear

    tilasin jenkeistä rodin ja haluisin tieto katsastuksesta tarvitaanko lokkareita? mites vilkut? entäs konepelti?

    -29koupe
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lokareista en tiedä, kelpaisi tieto itsellekin.
    Itsellä ei erillistä jarruvaloa, ei tuulilasinpyyhkimiä, ei etuiskareita eikä vilkkuja. Auto katsastettu ilman ongelmia, mutta miina onkin lähinnä riisututtu originaali. Jos konehuoneessa olisi viilattu pikkulohko niin eiköhän konttorilla alettaisi vaatimaan muitakin turvallisuuteen liittyviä komponentteja.
    Mielestäni konepeltiä ei tarvitse pitää, mutta silloin pitäisi vissiin olla hihnapyörästöt ja tuulettimen siivet suojattu. Lienee helpompi ottaa pelti mukaan kun menee konttorille.

    AB
     
  3. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Mielenkiinnolla odotetaan mitä katsastuksessa tuumivat jos tommonen on tarkoitus saada kilpiin. Millanen auto on kyseessä eli paljonko siinä on alkuperäistä, millä papereilla jne. vai onko tarkoitus maksaa autoverot ja muut? Ja mikä lie sitten siinä tapauksessa katsastuksen suhtautuminen eri varusteiden pakollisuuteen.
    Tietääkseni noita valmiiks reilusti rakennettuja vanhoja autoja ei oo oikein Suomeen tuotu, vai oonko väärässä :eek:
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Autoverot?? Eihän tuollaisita ole kait tarkoitus mitään veroja maksella? Hieno homma et noitakin joku sieltä löytää ja tuo.
    Vilkut ei liene pakolline varuste tuon ikäisissä mutta jollakin suuntamerkki täytynee näyttää. Vinkkarit??
    Konepeltikysymys lienee katsastajakohtainen mutta kannattanee turhan verenpaineen kohottamisen välttämiseksi laittaa joku sen tapainen?
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kiinnostas tosiaan millanen vehje kyseessä, projekti vai valmis peli? Tyypillisessä jenkkirodissa on alkuperäistä lähinnä kori, muu onkin sitten hitecciä...Sellaiseen leiman saanti täällä autoharrastajan paratiisissa on sula mahdottomuus...Prkl! :mad:
     
  6. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Siis nimenomaan niinkuin edellinen kirjoittaja mainitsi niin yleensä noi jenkkien tekemät rodit on vaan kopaltaan alkuperäisiä jos sitäkään eli silloinhan auto ei mee mitenkään 29:stä vaan tulkitaan joksikin muuksi.
    Ja pahaa pelkään että vaikka siitä olis joku jenkkiote vm. -29.nä niin jos siellä on uus runko, nykyaikaisempi alusta, tekniikka ja muuta niin ei onnistu Suomessa.
    Eli tuosta tuo autoverouhka jos tommosta haluaa kilpiin ku loppuu ne rosentit. Ja ilmeisesti näin olis tarkoitus kun katsastuksesta kyseltiin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    tämä -29 on old school tyylinen orkkis korilla ja rungolla ja 283 ei mikään karamelli. prossien kanssa ei pitäs olla mitään ogelmia mutta sithän sen näkee
     
  8. Firestone

    Firestone 1st gear

    Kato akseli yv:si
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    tuonnit

    Minä en millään jaksa uskoa että täällä ei menisi 20-30luvun autot läpi vaikka niissä on muutoksiakin.
    Onhan tämä maa täynnä katukisa-autoja joissa alle 10% alkuperäistä ja ei niistä kukaan jaksa valittaa eikä kantaa huolta ja se on hienoa se.

    Nyt näyttää olevan custom/rodipiireissä meneillään sosiaalidemokraattinen ilmapiiri että kaveri ei saa saada yhtään enempää kuin minä itse ja sehän tarkoittaa vain toisten kampittamista.

    Ei tämä hottentotti harrastus koskaan tästä laajene eikä monipuolistu, jos huolta kannetaan turhan paljon niin palstoilla kuin puheissa, joita on kuulunut "pitkin ja poikin".

    Onnea 29n johdosta ja eihän siinä muuta ku näyttämään asialliseen harrastehenkiseen paikkaan,.... Tosin jokuhan siitä saa hyvän aiheen kirjoitella ja vinoilla, jos eivät sinulta vaadi kaikkea mitä joltain toiselta on vaadittu eripaikassa,...

    Onneksi autot, katsastusasemat ja suhteet on erilaisia eripaikoissa!!! Muuten kaikki ajaisi samanlaisilla vehkeillä !

    zz
     
  10. B 49

    B 49 Gearhead

    Mitäs v...n väliä sillä on onko se hotrod tuotu vai täällä rakennettu.Eikös niissä samoilla säännöillä mennä?



    Perkele kun meinaa tulla kiroitusvirheitä!
     
  11. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Vaan tietääköhän ("yllättäen" taas nimettömänä kirjoittava) Vieras että ennen oli leipääkin mut tuli syötyä. Eli pari vuotta sitten sai läpi mitä ihmeellisempiä juttuja ja pykälätkin oli monin osin paremmat mut nyt kun asemat on yksityistyneet niin semmonen valitettava piirre on ilmaaantunut että alkavat olla tarkkoja noissa hommissa sillä autonrakentajan ystävä ake tekee noille asemillekin tarkastuksia ja käy läpi mitä ne on hyväksyneet, hylänneet jne. ja jos siinä on esim. liika löysyyttä niin sanomista tulee ja nimenomaan sille asemalle.
    Mä kyselin näitä juttuja lähinnä sen takia että
    a) on mielenkiintoista tietää jos jollakulla on kokemusta tollaseen suhtautumisesta lähiaikoina, ei joskus vuosia sitten
    b) topicin aloittajalla ei tuntunut olevan mitään käsitystä leimausvaatimuksista ja hyvä senkin olis tietää mitä voi olla edessä ja mistä kannattaa varmistua ennenkuin rahtaa isolla rahalla vehkeet tänne Suomeen konttorille.
    Se on ihan yks ja sama mitä kenelläkin on autossaan mut missäs muualla näistä tän hetken rakentelusäännöksistä ja kokemuksista siitä miten konttorit niihin suhtautuvat vois saada kätevämmin selvyyttä kuin palstoilla ja keskusteluissa.

    EDIT: B 49: Ei muuten mennä vielä ihan samoilla säännöillä mut kohta onneks mentäneen eli säännökset on noilta osin helpottumassa tuontiautoilla. Elikkäs muutosprosentti jotta esim. kanta-autotarkastusta ei tarvita muuttunee tänä keväänä samaks niin suomi- kuin tuontiautoissakin (35%).
     

Kerro tästä muillekin!