Yleisen hintatason perseilyä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Limite, 20.5.2020.

  1. Holley

    Holley Gearhead

    Ei tietenkään ole, mutta yritän siis kertoa motiivia siihen myyntihintaan. Jos tuot auton ja tuontikuluja on mennyt 4000 euroa tai alvin kanssa vaikka 10'000, niin se kulu on tuojalta mennyt ja jos auton joutuu pian myymään, kyllähän se silloin tekee mieli siihen hintaan laittaa. Ostajan kannalta on todellakin aivan sama, mitä ostaa. Suomi-auton kun ostaa, saa hienon historian ja lipeän ja suolan syömän pohjan. Amerikan auton kun ostaa, saa kahden sentin pakkelikerroksen ja popniitit. Tai sitten ostaa niitä parempia ja maksaa vähän enemmän.
     
    Akseli von Gardan tykkää tästä.
  2. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Kumpaakohan vituttaa enemmän? Myyjää kuka ei saa autoaan myydyksi vai ostajaa kellä ei ole varaa siihen.
     
    Petri R., cdv70, Volvo_5.7 ja 3 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Veikkaus, myyjää... Myyjällä saattaapi olla vaikka akuutti rahantarve, mutta ostajalla ei?
     
  4. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Itse veikkaisin toisin päin. Harvemmin missään palstoilla näkee myyjien spekuloivan asiaa kärkkäästi.
     
    studio57 tykkää tästä.
  5. jpalvima

    jpalvima 3rd gear

    Nykyään taitaa Suomen hinnat olla melko lähellä Ruotsin hintatasoa ja E-kuoriainen tai 67 Fastback maksaa about yhtä kauheasti. Ja jos Craigslistiä selailee niin helposti on 30kUSD pyyntejä laitetuista muskeliautoista joka ei enää paljon poikkea Njettiauton tai Od:n myyntipalstan numeroista....se on kyllä totta että samalla rahalla ei ehjää saa kun 90-luvun laman pohjalla.
    Samanlainen huomio mulla on myös tuontikuluista, vaikka auton saisi about ilmaiseksi on se US sisäisen rahdin, huolinta- ja rahtikulujen ja alvin jälkeen n 5keur auto täällä. Tästä jos EUR tipahtaa isosti niin todennäköisesti halvin tapa hommata mieleinen auto on hengailla syksyn viimeisissä kruisingeissa rahatukko perstaskussa
     
    isalmela tykkää tästä.
  6. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Hyvä ja halpa on yleensä kaksi eri autoa.
    Pers aukisen on ostettava halpa ja koittaa tehdä hyvä tai ees välttävä
     
  7. maxvo2

    maxvo2 Double Gearhead

    En ihan ole samaa mieltä. Ei se auton laitto ilmaista ole itse tehdenkään jos hyvää haluaa. Maksaa ne osat täälläkin, mutta se hyvä puoli itse tehdyssä on, että tiedät mitä on tullut tehtyä.
     
    heräkulmanruhtinas ja isalmela tykkäävät tästä.
  8. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Totta ei se halvemmaksi tule mutta tuntuu halvemmalta kun rahaa menee pikku hiljaa ja se tekemisen riemu
     
  9. Jori85

    Jori85 2nd gear

    No ei helvetissä... seuraan mieluummin vaikka ruohon kasvamista kun noiden edesottamuksia:mad:
     
    Mija ja Inlinee tykkäävät tästä.
  10. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Jos etsii reilusti alle kymppitonnin rysää, niin kannattaa katsella suomi-ruotsi-akselilta. Rapakon takaa ei niitä kaikkein paskimpia aihioita oikein kannata tuoda, kun siihen väkisinkin tulee muutama tonni tuontikuluja päälle. Mutta jos on se kymppitonni+ laittaa autoon, niin siinä kohtaa alkaa amerikasta löytymään jo todennäköisesti parempaa hinta/laatusuhdetta
     
    Imusihti tykkää tästä.
  11. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Eniten vituttaa se, kun luulet ostaneesi hyvän ja sen saakin tehdä uusiksi. :( Pätee kyllä rakennushommiin yms.

    Ainoan kerran kun ostin sähköasennuksen ulkopuoliselta, niin neljännen korjauskerran jälkeen tein homman uusiksi itte...

    Tässä oli asentajan mielestä valmis lampun kytkentä. Ihan todella. o_O
    [​IMG]
     
    abbe, isalmela, mopo-ukko ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. Imusihti

    Imusihti 3rd gear

    Ei ole pakko hankkia autoa ison veden takaa. Ruotsissa on hyvä valikoima myös vanhempaa autoa tarjolla.Maski päähän, hanskat käteen ja kaupoille. Samalla näkee mitä on ostamassa.

    Hinnat on nousseet sielläkin, mutta alle kahden kympin saa vielä ihan kelpoista laitetta.
    Suomessa vastaavista pyydetään helposti +25k€. Alle kympin ei enää Ruotsistakaan oikein löydy kuin paljon laittoa vaativia, mutta tarjonta on laajempaa. Joskus kannattaa maksaa ennemmin hyvästä yksilöstä kuin alkaa paskaa kiillottamaan.

    Nettiautoon maltillisesti hinnoitellut yksilöt katoavat päivässä ja kiintotähdet ovat myynnissä vuosia. Jokaisella on oikeus pyytää omastaan mitä haluaa, mutta jos kauppaa haluaa tehdä on hinnan oltava edes sinnepäin.

    https://www.blocket.se/annonser/hela_sverige/fordon/bilar?cg=1020&mye=1979

    IS
     
    leivonharri tykkää tästä.
  13. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Mun mielestä se, että kaikki harrasteautot täällä ovat samanhintaisia, perustuu siihen, että täällä kaikki saavat samaa palkkaa (noin kärjistäen). Normitöissä jos tienaa kaksi tai kolme kertaa sen, mikä on jonkinlainen minimipalkka, pääseekin jo hyvätuloiseksi tilastofraktiileilla mitattuna.

    Ebayn kallein E-body Challenger maksaa 169 900 taalaa ja nettiauton kallein 59 900 euroa.
     
    Muokattu: 22.5.2020
    hzemax tykkää tästä.
  14. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Itte oon koittanu myyvä 62 Imperiaalia 2d ht mielestäni kohtuu hintaan, ni eipä oo juurikaan yhteydenottoja tullu, paitti joku halus tietää käsijarrusta (kardaani) tietoja. Autoin minkä pystyin toki. Köyhälle kaikki on kallista, niihin lukeudun itsekkin. Ostettuani Imperiaalin, tajusin 2 tuntia myöhemmin, et eihän tää oo mun auto. Vehkeessä ei sinänsä ole mitään vikaa, vaan ei tuntunu omalta. Eihän tuo museorekisteröity valas juurikaan leipää syö, mitäny vaimo sika ajoin kyselee, et ookko pannu lintan myyntiin?
    Noh en oo , ko eihä se leipää juurikaan pyyvä.

    Projektina on mulla 61 Newport 2d ht joka alkaa valmistua käsiin, ko "korona pakkoloma" iski päällen.

    En olis ikinä saanu tota tehtyä, jos ei tätä koronaperseilyä olis ollu.

    Seuraavaksi alan hieroa vissiin Imperiaalia, notta hilataan hintaa karusti ylöspäin. Myyvvään sitte vaikka amerikkaan, ja voitolla. Taatusti.
     
    Inlinee ja juko7 tykkäävät tästä.
  15. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Niijoo että. Tiesittehän että tollanen PT Cruiser GT menee 0- 60 mph kirkuen ohi kaikista dötsin chargereista, noin-niiku tehtaan datasta.

    Et halvalla PT Cruiseria ettimään. Eihä se ihan Challenger oo eikä ees Charger, mut pesee valoissa. Saattaa saaha halvallaki, semmosen GT mallin.
     
  16. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Oho. Unohin tyystin noi uuvet SRT ja HELLCAT mallit.
    Tarkotin niitä vanhoja "muskeliautoja".
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kesäkuun alussa voimaan tuleva uusi tieliikennelaki teki tarpeettoman voimakkaan kiihdytyksenkin rangaistavaksi. Eli mitä näillä nyt sitten enää tekee?
     
  18. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Sitä samaa ku tähänki asti ;)
     
    Jori85 tykkää tästä.
  19. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Lampun kytkentähän on ihan ok,rasian syöttöjohdosta voi olla paria eri mieltä:)
     
    1purehell tykkää tästä.
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Itse saatan lähteä liikennevaloista aika reippaastikin, että missähän se raja menee, mikä on rangaistavaa.:rolleyes:
     

Kerro tästä muillekin!