yleistä Pontiac Parisiennesta..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mejole, 29.9.2003.

  1. mejole

    mejole 3rd gear

    kiinostais tietää pari juttua ko. pirssistä. Eli paljonko on polttoainetankin tilavuus? (alkuperäinen diesel, jos sillä on merkitystä) Sekä millaiset akut tuohon sopii? (ihan yleisakut vai joku erikoiskoko?)
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    parisiennea on valmistettu n.50-luvun lopusta lähtien, mutta tarkoittanet suomessa yleisiä piilofarkkuja 1977-1979 tai 1980-1990?
    veikkaisin että vuosimallissa 1980-1990 bensatankki on 65 litraa ja kyllä, käy tavallinen halpis-akku. sama auto peruskoriltaan periaatteessa kuin chevrolet caprice.
     
  3. Muki

    Muki Gearhead

    65 litraa tuntuu ainakin alkuperäiseen '88 307 farkkuun menevän soppaa. Ja sillä pääsee noin 430 km.
     
  4. mejole

    mejole 3rd gear

    Juu, sori kyseessä on vuosimallia 1984 oleva STW..
     
  5. pannupää

    pannupää Gearhead

    '86 Parisienne stw:n tankki imaiseepi 80 litraa. Ja hyvällä halulla. Akkuna 70Ah normiakku, ne sivunapavermeet kannattaa kyllä riipiä pois jos semmottiset vielä on.
     
  6. harri60

    harri60 Gearhead

    Tossa vähän mittoja sedan/farmari. Pituus: 5393mm./5465mm. Pensatankki: 95/83. Leveys: 1940mm/2014mm. Korkeus: 1439mm/1457mm. Akseliväli molemmissa 2945mm. Tuossa olevat mitat ovat -85 mittoja

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: harri60 2003-09-29 14:42 ]</font>
     
  7. kane

    kane 1st gear

    Joku asiantuntija voinee korjata, sivunapa-akku antaa enemmän CCA virtaa startatessa, etua pakkasilla dieselissä?
    Omassa Federalit 2kpl, sivunavalliset ja 675cca / akku.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2003-09-29 15:12 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä toi 1977-90 GM B-body farkku imaisee 83 Litraa ja vastaava sedan noin 90 L ..

    Terveisin alkuperäisen omistajan käsikirjan omistaja uudesta.. Vasta 14 vuotta STW- letukan tankkaamista takana.. Montakohan tuntia sitäkin tankkia on tullut yhteensä tuossa ajassa täytettyä? :smile:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Miksi ? Itsellä vasta kolmas alkuvuonna vaihdettu AC-Delco sivunapaakku kehissä 14 vuoden sisällä?

    Molemmat vaihdetut kypsyivät laturivioista.
    Ensimmäinen kärähti lataussäätimen petettyä 7-vuotta vanhana. Seuraava laturin diodin hyydyttyä pikkuhiljaa 6-vuotta vanhana.

    Ja sähkönen on aina piisannut 40 asteen pakkasia myöten.

    Tuollaiset originaali sivunapa akut kestivät 350 DX:ssä ympärivuotisessa ajossa myös 6-vuotta..

    Että en olisi vakuuttunut kannastasi..
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja Eikös nää kaikki farkut ole HD alustalla eli 5 tuumaan pultti jako vanteissa kun sedaneissa on 4.75
     
  11. JAWA

    JAWA 1st gear

    Muistissa on viimekerta kun hankin laatu sivunapa-akun jonkun pilaamaan STWhen Akkutalo Häkkiseltä. Hänen kertomaa: Sivunapainen antaa enemmän virtaa startatessa. Johtuen kennojen paksuudesta/ohuudesta.
    Eipä ole kokemuksia piltemoista tms. jenkeissäni. Aina pärjännyt sivunapaisilla.
    Ja hiihdän töihin kesät talvet... siis ajan.
     

Kerro tästä muillekin!