Yleistä tietoutta kaivataan Chrysler Voyagerista Vm- 91-94

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja tulikirnu, 6.10.2004.

  1. tulikirnu

    tulikirnu 1st gear

    Eli nöyrä pyyntö, voisiko kaikki joilla on jotain tietoutta/kokemusta kyseisestä autosta, laitta kommentteja asiasta. KIITOOS!

    Vuodenvaihteen jälkeen hommaamassa, kannattaako?
     
  2. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Muuten ihan päteviä pelejä mut vaihdelaatikot olivat kulutustavaraa ainakin joissain 90-luvun malleissa........Kannattaa ostaessa ainakin kysästä onko laatikko vaihdettu (luultavasti ainakin kerran) ja koska :wink: .
     
  3. Jakko

    Jakko 1st gear

    Mulla on -90 Voyager 3.0 + autom. Ajettu tällä hetkellä 380tkm.
    Noissa vanhemmissa on kait ollut jotain valmistusvikoja automaateissa,
    niin minulle kertoili työkseen niitä korjaileva kaveri. Omaani on laatikko remontti tehty 200tkm.n kohdalla. Joten laatikon kuntoa kannattaa yrittää selvitellä, mikäli automaattia olet ajatellut (on se vaan eri kätevä).
    Moottoreista sen verran että minusta 2.4L on hieman tehoton / väännötön
    Voyagerin korille. Eli itse kallistuisin 3.0 tai 3.3 puoleen.
    Voyageri on ihan OK ajella. Varaosat ainakin vanhempiin maalleihin ovat
    myös ihan kohtuu hintaisia.

    Se että kannaatako suomessa hankkia autoa onkin jo sitten toinen juttu...

    Miksi muuten olet nimenomaan Voyageria hommaamassa kaikista maailman koppiauto malleista?
     
  4. tulikirnu

    tulikirnu 1st gear

    Vastaus Jakko

    Juu Saksasta ole ajatellu 3.3 Automaatin tuoda. Ja miksi juuri voyager, niin vaikuttaisi aika edullisilta, tilavalta ja hyvillä varusteilla olevilta autoilta. Myös Astroa olen pitänyt silmällä...

    Mielessä olisi myös ehkä vähän suorittaa pientä laittoa Voyageriin...
     
  5. mätiäinen

    mätiäinen Gearhead

    Yhdestä on kokemuksia ja vähän liiankin kanssa vuonna 01-02. Kyseessä oli -90 3.0.
    Muutama kuukausi oston jälkeen (ostaessa oli ajettu 220 tkm) alkoi
    laatikko luistamaan, tein siihen täyshuollon ja laatikko takas. Meni muutama kuukausi ja alkoi lukko turbiini kettuilee, laatikko alas ja turbiinin vaihto. Seuraavana kesänä alastarosta tullessa vesipumppu hajos ja kuumaksihan se meni. Ei muuta kuin kone ylös ja kannet koneistamolle. Kannet sai juuri ja juuri tehtyä, mutta sanoivat että
    nokkien laakerit ovat aivan kohta loppu ja kun niitä ei voi vaihtaa pitäis kohta hommata uudet kannet. Kone läjään jolloin vaihdoin myös jakohihnan, jota voi olla muuten ainakin tässä mallissa aika vaikea vaihtaa koneen ollessa paikoillaan.
    Sitten katsastukseen, meni läpi, mutta valittivat laatikon öljy vuodosta.
    Oikean puolen vetarin stefa paskana. vaihdoin sen ja ei mennyt kuin viikko ja uudestaan tuli öljyä pihalle. Laatikon pään laakeri oli mennyt, joten ei muuta kuin laatikko irti. Laakerin ja stefan vaihto ja menoksi,
    ja se päätti vuotaa edelleenkin. Loppulta sitten kypsyin totaalisesti ja
    auto meni laatikko vammaisena vaihtoon. Öljyt tuli matkalla pihalle siten
    että oli hyvä kun pääsin perille asti.(ne levyt oli ainakin sulanut)

    Yhden asian ainakin opin: voyagerin laatikon irroitus vie peräti 24 minuuttia ja takaisin laitto n. 35 min. ajokunosta ajokuntoon.

    Ei varmaan tarvitse kauheasti miettiä sitä, että mitä mieltä olen
    ko. tuotteesta.

    Autohan oli hemmetin kiva ajaa, ei hirveän bensapihi, mutta tilava ja mukava.
     
  6. tulikirnu

    tulikirnu 1st gear

  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Mitenkäs tämä uudempi korimalli, eikos se vaihtunut siinä -95 korvilla. Onkos siinä mitään tyyppivikoja kuten esim tuo vaihelaatikko vaiva.
    se kun nyt on pakkorako vaihtaa kulkupeliä, jotta mahtuu kaikki kerralla kyytiin.
     
  8. tulikirnu

    tulikirnu 1st gear

    olisko hyviä ehdotuksia firmoista jolla kyseisen mallinen auto kannattaisi tuottaa??
     
  9. BUICK 52

    BUICK 52 1st gear

    Olen kuukauden päivät ja n. 2000km ajanut uuskoppasella -96 3.3aut LX voyagerilla.Hyvältä tuntunut ainakin tähän mennessä.Perheelliselle loistopeli.Tämäkin tuli Saksasta.Mistä näistä tietää vanhahan tääkin jo on.
    Hienosti pelaa.
     
  10. Kimmo

    Kimmo Gearhead

    Mulla oli -95 Dodgen Caravan = Voyager.
    180tkm tuli täyteen ilman isompia vikoja.
    Vesipumppu meni, mutta sehän on pikkujuttu, kun ajoissa vaihtaa.
    Vempele oli mielestäni niin hyvä, että juuri vaihdoin sen 97:kaan.....
    Suosittelen !
     
  11. Jakko

    Jakko 1st gear

    Haitko itse vai mistä löysit?
    Itsekkin olen harkinnut auton hakua/ tuottamista luvatusta nahkapöksyjen maasta.
     
  12. tulikirnu

    tulikirnu 1st gear

    tuossa eilen kävin koeajelemassa RS Astroa Vm - 89, ja olihan se sellanen kokemus ETTÄ KYLLÄ TAIS VOYAGERI UNOHTUA...

    Jos vai raaskisi niin sioittaisi siihen vuosimallin 1995 Astroon.

    Astrosta puuheen ollen mikä firma hoitaisi sellaisen suomeen suht. koht edullisesti?
     

Kerro tästä muillekin!